Double Income no Kids

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המונח Double Income no Kids, אשר ידוע גם בראשי התיבות DINK[1] (בתרגום חופשי לעברית: "הכנסה כפולה, ללא ילדים") הוא מונח נפוץ בעולם המערבי המתייחס לזוגות בגילאים 25 עד 45 שנמצאים במערכת יחסים ארוכת טווח (נשואים או לא נשואים), אשר גרים ביחד, עובדים, ואשר בחרו שלא להביא לעולם ילדים מסיבות מקצועיות או כלכליות. משום שאין להם ילדים בדרך כלל ההוצאות של זוגות אלו נמוכות יחסית ולכן גם ההכנסה המשותפת שלהם גבוהה יותר בהשוואה לזוגות עם ילדים בהם לעיתים רבות הכנסה אחת בלבד מכסה שלושה אנשים או יותר. כמו כן, המשמעות לכך שבני זוג אלו יכולים להתחייב באופן מלא לקריירה שלהם מובילה לרוב לכך שהם מסוגלים להתקדם מהר יותר בקריירה שלהם ובאופן זה להגדיל באופן ניכר יותר את ההכנסה המשותפת שלהם לאורך זמן. זוגות מסוג זה הפכו בהדרגה נפוצים יותר ויותר במדינות מערביות.[2][3]

המונח אינו מתייחס לזוגות מבוגרים שחיים לבדם משום שילדיהם הבוגרים הפכו עצמאיים ועברו להתגורר בבית/דירה נפרד/ת.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדובר בתופעה חדשה יחסית בחברה המערבית, אשר הושפעה רבות מהשינויים החברתיים שחלו בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה. בעוד שבעבר הדבר לא היה מקובל מבחינה חברתית, ועבור מרבית הזוגות הבעל היה תמיד זה שפירנס את המשפחה, בעוד שהאישה עשתה את עבודות הבית כאשר במקביל הזוגות הקימו ביחד משפחות גדולות עם ילדים רבים. בנוסף, בעבר הבאת ילדים לעולם היוותה גם ערובה לכך שהצאצאים יוכלו בעתיד לטפל בהוריהם הקשישים.

עם זאת, בכלכלה של מדינות רבות בעולם המערבי, הבאת ילדים לעולם יקרה במיוחד, וכמו כן עם השנים נהיה הרבה יותר ברור שחלק ניכר מהזוגות לא ממשיכים להישאר יחד כל חייהם. בנוסף לכך, במקרים רבים, משום שעלויות המחייה כיום גבוהות בהרבה מבעבר, ומשום שלעיתים רבות הכנסה בודדת כבר לא מספיקה לכסות משפחה בהווה, שני בני הזוג לרוב נאלצים לעבוד. שינויים בולטים נוספים שחלו בחברה במהלך המאה ה-20 אשר תרמו לכך שאנשים רבים בעולם המערבי בוחרים שלא להביא לעולם ילדים כוללים את פיתוח הגלולה למניעת היריון, האמנציפציה של הנשים בחברה המערבית, וכמו גם ירידת השפעתה של הכנסייה. יתר על כן, עם עליית האינדיבידואליזם, אנשים רבים יותר מודאגים פחות ממה שאחרים מצפים מהם.

המונח משמש לעיתים כמונח גנאי מצד אנשים שסבורים שמדובר בגישה אגואיסטית או נהנתנית של אנשים אשר עבורם המטריאליזם גבר על ערכי המשפחה.

מקור המונח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המונח נטבע בשנות ה-80 של המאה ה-20[4] בשיא של תרבות היאפים. המיתון הגדול באותה העת חיזק את המגמה החברתית הזו, מכיוון שבאותה העת כמות גדולה יחסית של זוגות צעירים בעולם המערבי בחרו לחכות זמן רב יותר להביא ילדים לעולם, או שבחרו לא להביא לעולם ילדים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nikki Finke, Dinks--Double Income, No Kids--Is Baby-Boomers' Newest Moniker, Los Angeles Times, ‏1987-02-08 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Chicago Tribune, THE DINKS (DOUBLE INCOME, NO KIDS) ARE ON THE RISE, Chicago Tribune, ‏1993-03-28 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ "Wayback Machine" (PDF). Web.archive.org. נבדק ב-2020-03-15.
  4. ^ "Dual Income, No Kids, by choice". Eu.delawareonline.com. נבדק ב-2020-03-15.