Half-Life 2: Episode One

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מחצית חיים: פרק אחד
Half-Life 2: Episode One
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 1 ביוני 2006
סוגה פעולה מגוף ראשון
פיתוח Valve
הוצאה לאור Valve עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פינית, דנית, הולנדית, יפנית, פולנית, נורווגית, פורטוגזית, שוודית, סינית מסורתית, רוסית, גרמנית, צרפתית, סינית מפושטת, איטלקית, ספרדית, קוריאנית, תאית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה סטים
Electronic Arts
סדרה Half-Life
דרישות תוכנה
גרסה 1.0.0.0
מנוע משחק Source
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows
Mac OS X
Xbox 360
פלייסטיישן 3
המשחק הקודם Half-Life 2: Lost Coast
המשחק הבא Half-Life 2: Episode Two
דרישות מערכת
מעבד במהירות של 1.7GHz (מומלץ: 3.0GHz)
זיכרון 512 מגה בייט של זיכרון ראם (מומלץ: 1 גיגה בייט זיכרון ראם)
כרטיס מסך תומך ב-DirectX 8.1 (מומלץ שיתמוך ב-DirectX 9.0)
מקום פנוי כ-5GB
מערכת קול כרטיס קול
בקרים מקלדת ועכבר
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Half-Life 2: Episode One הוא משחק מחשב בסדרת משחקי "Half-Life". המשחק ממשיך עלילתית את קורותיו של גורדון פרימן גיבור המשחקים הקודמים בסדרה. המשחק מוסיף בין ארבע לשש שעות משחק. במקור המשחק נקרא Half-Life 2: Aftermath, אך שינו את שמו ל-Half-Life 2: Episode One כאשר Valve הודיעה על המשך.

המשחק משתמש גם במנוע Source עם מספר שיפורים אשר נותנים יותר הנאה מאשר הגרסה המיושנת שעליו עובד ה-Half-Life 2.

המשחק נכנס לחבילת ה-The Orange Box בתור בונוס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק נתפתח מיד לאחר השמדת כור האנרגיה האפלה שבמצבר הקומביין, ולמעשה מהווה שחזור של רגעיו האחרונים של Half Life 2. לאחר הפיצוץ ועצירת הזמן, הג'י מאן מנסה להכניס את גורדון למצב קיפאון, אך קבוצת וורטיגונים מונעת ממנו לעשות זאת ואף מצילה את אלכס ממוות. לאחר מכן גורדון מתעורר קבור תחת הריסות, בתחתית המבצר. דוג, הכלב הרובוטי של אלכס, מוצא את גורדון ומוציא ואתו מההריסות. לאחר שאלכס מבחינה גורדון היא רצה לחבק אותו, מה שרומז על כך שיש התפתחות במערכת היחסים בין אלכס לגורדון. השניים יוצרים קשר עם איליי ואנס ואייזק קליינר, הנמצאים מחוץ לעיר. קליינר מודיע לגורדון כי ליבת האנרגיה האפלה נמצאת במצב לא יציב שנגרם על ידי הפיצוץ בראש המצודה, ושהיא עשויה להתפוצץ בכל רגע, ועל ידי כך לגרום להשמדה מוחלטת של עיר 17 וסביבתה.

גורדון ואלכס נאלצים לחזור לתוך המצודה, שניזוקה קשות לאחר הפיצוץ והלחימה בה. בתוך המצודה, אלכס וגורדון חוזים בהוצאתו של מתקן רחף המכיל חייזר מסוג כלשהו מהמצודה (שמתגלה במשחק הבא כיצור בשם "אדבייזור" ושמו של מתקן הרחף הוא "אדוויזור-פוד"). הם מגיעים אל הכור, וגורדון מצליח לייצב את הכור. בעודה נמצאת בחדר הבקרה של המצודה, אלכס מגלה שהקומביין מחישים את פיצוץ הכור בכוונה, משום שהשמדת הכור תיצור שער בין ממדי לעולמם, דרכו הם יוכלו לשלוח צבא ישירות מכוכב הבית שלהם לכדור הארץ. בנוסף, אלכס מגלה הודעה שנשלחה על ידי ג'ודית מוסמן, שנמצאת בקוטב הצפוני. בהודעה ג'ודית מודיעה שהיא הצליחה לאתר פרויקט כלשהו, אך הקומביין מתקיפים את המקום ממנו היא משדרת לפני שהמידע אודות אופיו של הפרויקט נמסר.

לאחר ייצוב הכור והעתקת ההודעה למתקן נישא, אלכס וגורדון מנסים להימלט מעיר 17 ברכבת. מנוסתם נקטעת באיבה, כשהרכבת מתהפכת. אלכס וגורדון פונים לכיוון היציאה מהעיר ברגל. כשהם נמצאים בקומת הרכבת התחתית, הם מוצאים סוג זומבי חדש – הזומביין (הלחם של המילים "זומבי" ו"קומביין" שהמציאה אלכס בתור בדיחה[1]), אשר מסוגל לפוצץ את עצמו באמצעות רימון ולגרום נזק לסובבים אותו. הם גם מגלים שמשום שמערכת ההגנה של הקומביין קרסה, יצורים בשם אנטליונס (חייזרים מהכוכב Xen אשר דומים לעכביש) פלשו לעיר. בדרכם ליציאה מהעיר, השניים מגלים עיר חרבה מלאת בזומבים, ושהלחימה בין חיילי הקומביין לבין המורדים עדיין נמשכת. מסכי התעמולה שדוקטור ברין השתמש בהם בעבר כדי להפיץ תעמולה כעת נשלטים על ידי דוקטור קליינר, שמוסר לאזרחי העיר מידע על המתרחש בעולם לאחר המכה שהונחתה על הקומביין, ומזהיר אותם כי עליהם להתפנות מהעיר לפני הריסתה.

בסופו של דבר פרימן וואנס מגיעים לתחנת הרכבת בקצה העיר, שם הם פוגשים את בארני, המארגן פינוי אזרחים מהעיר על רכבות. הם הודפים את כוחות הקומביין בפעם האחרונה, ומסייעים לבארני ולמספר רב של אזרחים להימלט. לאחר קרב ממושך, גורדון ואלכס עולים על הרכבת האחרונה (כדי שהקומביין לא יעקבו אחרי הרכבת עם האזרחים). הרכבת יוצאת מהעיר, אך לא מגיעה ליעדה. במהלך הנסיעה, כור האנרגיה האפלה שבמצודה הופך ללא יציב, ומשמיד את העיר. הפיצוץ לא הורס את הרכבת, שנמצאת כבר הרחק מהעיר, אך גורם לה להתהפך. הדבר האחרון ששומע השחקן לפני סוף המשחק הוא רעש של פלדה נשברת ואת אלכס לוחשת את שמו של גורדון. גורלם נותר לא ברור עד לתחילת הפרק הבא.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכס ואנס על רקע הסביבה בה מתרחש Episode One

משחקיותו של Episode One זהה באופיה לזו של החלקים הקודמים בסדרה, כאשר התוספות העיקריות הן ההתמקדות במשחק לצד בעל ברית (אלכס ואנס) וחידות פיזיקליות מורכבות יותר. הבינה המלאכותית של אלכס שונתה במיוחד, ואלכס מתפקדת כדמות תומכת ומסייעת בצורה יותר אפקטיבית מאשר במשחק הקודם.

שלביו השונים של המשחק הותאמו למשחק עם בעל ברית, ובהם השחקן אמנם מתקדם לרוב לבדו, אך עזרתה של ואנס היא לעיתים חיונית להישרדותו של השחקן ברמות הקושי הגבוהות. כמו כן, כאשר אלכס סופגת נזק רב מדי, המשחק טוען את השמירה אחרונה, לכן, השחקן צריך להגן עליה. סביבת המשחק נותרה דומה לסביבת המשחק הקודם, אך מציגה יותר שלבים סגורים. רוב הסביבות במשחק הרוסות, כדי לשקף את השינויים העוברים על העולם בעקבות פעולותיו של השחקן בחלק הקודם.

מצב הנסיעה בכלי רכב הוסר, כיוון שהעלילה מתרחשת בתוך העיר 17 בלבד, ולא כמו במשחק הקודם, שבו השחקן יצא מהעיר למשך פרקים שלמים.

שינויים טכניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנוע ה-Source עליו בנוי המשחק עבר מספר שיפורים משמעותיים. בין השאר, שולבה במנוע תמיכה בטכנולוגיית טווח דינמי רחב. כמו כן, מערכת ה-NPC של אלכס שונתה: המערכת מגיבה לפעולות השחקן. דוגמה: כאשר השחקן מפנה את אור הפנס שלו לפניה של אלכס במקום חשוך, היא שמה את ידה על הפניה, או כאשר השחקן מתרחק ממנה במקום חשוך, היא אומרת "Don't leave me here!" ("אל תעזוב אותי פה!").

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לציונים חיובים בעיתונות המשחקים, בעיקר בשל המשחקיות ה"מהודקת" שלו, והאינטראקטיביות הגדולה בו. עיתון המשחקים IGN הכתיר את Episode One כמשחק היריות מגוף הראשון הטוב ביותר של 2006, וממוצע הציונים של המשחק לפי אתר הסטטיסטיקה Metacritic עומד על 87 מתוך 100.[2] הביקורת שהופנתה אל המשחק עסקה בעיקר בחוסר התכנים החדשים בו ובמחירו הגבוה יחסית לאורכו הקצר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Half-Life 2: Episode One בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ”Hmm.. A Combine zombie [..] That's like... a Zombine! Get it?” ("המם... קומביין זומבי [..] זה כמו... זומביין! הבנת?")
  2. ^ Metacritic, Half-Life: Episode One on Metacritic, אוחזר ב-14 באפריל 2012