LWN.net

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
LWN
סוג עיתון דיגיטלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1998–הווה (כ־26 שנים)
בעלות פרטית
שירותים עיקריים חדשות מתחום לינוקס ותוכנה חופשית
lwn.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

LWN (במקור ראשי תיבות של Linux Weekly News, כלומר "חדשות לינוקס השבועיות") הוא שמו של אתר חדשות שעוסק בעיקר בנושאי לינוקס ותוכנה חופשית. האתר מפיק מהדורה שבועית אשר זמינה בשבוע הראשון לאחר פרסומה למנויים בלבד. כמו כן הוא מספק הפניות לעדכוני חדשות נבחרים בתחום. האתר החל לפעול בראשית שנת 1998 כאוסף עדכוני חדשות שבועיים בנושא לינוקס (ומכאן השם המקורי). בהמשך התרחבו תחומי הכיסוי ולכן שונה השם ל-LWN.net, שהיה שם המתחם שבו השתמש האתר.

מבנה האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר שני סוגים עיקריים של כתבות: דיווחים על עדכוני חדשות (כד"כ תמצית קצרה וקישור, לפעמים גם גוף ההודעה במקרה של הודעה לעיתונות או הודעה ברשימת תפוצה).

בנוסף לכך יש כל שבוע, ביום חמישי, מהדורה שבועית: אוסף של כתבות במספר מדורים. תוכן המדורה השבועית זמין למנויים בלבד למשך שבוע והופך להיות זמין לקהל הרחב (ללא צורך בהזדהות). חלק מהכתבות מפורסמות מראש, עוד לפני פרסום המהדורה השבועית. אפשר להגיב לכל הידיעות והכתבות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנת 1997 הקימו ג'ונתן קורבט ואליזבת קולבאו (Coolbaugh) חברה בשם Eklektix לשרותי פיתוח ותמיכה טכנית למערכות לינוקס. על מנת לפרסם את עצמם הם החלו, החל מ-22 בינואר 1998, לפרסם באתרם טור חדשות שבועי בשם "חדשות לינוקס השבועיות". שם המתחם lwn.net נרכש בתאריך 22 במאי 1998[1].

אתר החדשות זכה להצלחה, אולם חברת Eklektix עצמה לא זכתה להצלחה כלכלית[1]. החל משנת 1999, בימי בועת הדוט-קום היו משקיעים רבים שרצו להשקיע בחברות שקשורות ללינוקס. בסופו של דבר נרכשה החברה על ידי חברת Tucows הקנדית באפריל 2000[2].

בשנת 2001 פרשה אליזבת קולבאו מהעריכה בשל מחלת טרשת נפוצה[3].

בתחילת שנת 2002 התברר שאתר החדשות לא מועיל מספיק לחברת Tucows והיא החליטה למכור אותו חזרה לחברת Eklektix של ג'ונתן קורבט. לאחר ששימוש בפרסומות וגיוס תרומות לא סיפקו את המימון הדרוש, הוחלט לגביית כסף ממנויים על צפייה במהדורה השבועית בשבוע הראשון[4].

האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד שנת 2002 היה האתר כתוב בשפת PHP (גרסה 3). בשנה זו הוא נכתב מחדש בשפת פייתון. הוא משתמש בבסיס הנתונים PostgreSQL.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]