Shemspeed

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Shemspeed"
נתונים כלליים
סוג חברת תקליטים - התמחות במוזיקה יהודית
מייסדים ארז סאפאר
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים)
מיקום המטה ברוקלין עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי ברוקלין, ניו יורק
 
אתר האינטרנט: http://shemspeed.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Shemspeed היא חברת הקלטות עצמאית אמריקאית וסוכנות לקידום מכירות, שעובדת בעיקר בז'אנרים היפ הופ, דאנסהול, פופ ומוזיקת עולם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Shemspeed" הוקמה בשנת 2007 על ידי המייסד והמנכ"ל, ארז סאפאר, יחד עם אתר האינטרנט שלה, Shemspeed.com (שמציג את עצמו כאתר הגדול ביותר באינטרנט למוזיקה יהודית).

האתר Shemspeed.com מתעדכן מדי יום, ונותן למשתמשים ברחבי העולם גישה מיידית למוזיקה יהודית וקליפי מוזיקה, רשימות אירועים וביקורות. כדי לחגוג את ההשקה של האתר, הזמין סאפאר ארבעה קונצרטים בארבעה לילות בארבעה מקומות על פני הגלובוס - בירושלים, לונדון, ניו יורק ולוס אנג'לס. בקונצרטים הופיעו מעל 40 זמרים שונים.

בתחילת 2010, Shemspeed החלה למכור בצבעי כחול ולבן "כאפיה ישראלית" ובה מגני דוד והסיסמה "עם ישראל חי". הכאפיות יוצרו על ידי החברה של ברוך צ'רטוק, Dveykus. הכאפיות גרמו למחלוקת קלה עקב הקישור האסוציאטיבי שלהם ליאסר ערפאת. סאפאר הגן על מכירת הכאפיות, וציין שיהודים ילידים במזרח התיכון לבשו גרסה כלשהי של כאפיה במשך אלפי שנים.

פסטיבל שירים ספרדיים יהודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Shemspeed" מארגנת את פסטיבל המוזיקה הספרדית היהודית במטרה להביא את המוזיקה הספרדית יהודית לקהל גדול יותר. חגיגה של שבעה ימים מתקיימת מדי שנה בחודש דצמבר באזור חנוכה במקומות שונים ברחבי ניו יורק, עם תוכניות להרחיב את הפסטיבל גם ללוס אנג'לס ומקסיקו סיטי. הניו יורק טיימס תיאר את הפסטיבל כבעל "ההרכב האקלקטי של אמנים מסורתיים ועכשוויים, כולל רבים המוקדש נשמע פיוזינג שונים או גישור חדשים וישנים".

"Shemspeed" פרסמה בשנת 2010 אלבום אוסף מפסטיבל המוזיקה הספרדית יהודית, "Vol. 1", הכולל שירים ממגוון סגנונות רחב במזרח התיכון המבוצעים בידי אמנים יהודים נודעים, כולל מתיסיהו, בת פרעה, דיסקרייב ולהקת המושב.

היפ הופ סולחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Shemspeed" גם מארגנת את היפ הופ סולחה, סדרת קונצרטים המקדמת סובלנות דתית. בקונצרטים כיכבו זמרים יהודים כמו יורי ליין ו-Y-Love, יחד עם אמנים ערבים כמו ".N.O.M.A.D.S".

רשימת אמנים חתומים נבחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]