The Legend of Zelda: Breath of the Wild

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
ゼルダの伝説 ブレス オブ ザ ワイルド
כללי
תאריך הוצאה 3 במרץ 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח נינטנדו EPD, Monolith Soft Inc. עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה האגדה של זלדה עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Havok עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו סוויץ', Wii U
המשחק הקודם Hyrule Warriors: Age of Calamity (2020)
המשחק הבא The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
https://www.nintendo.co.jp/zelda/botw/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Legend of Zelda: Breath of the Wildתרגום חופשי: האגדה של זלדה: נשימת הפרא) הוא משחק פעולה והרפתקאות ממוחשב משנת 2017, המהווה חלק מזיכיון משחקי הווידאו "האגדה של זלדה". המשחק פותח והופץ על ידי חברת נינטנדו ויצא לנינטנדו סוויץ' ול-Wii U.

בדומה למשחק הראשון בסדרת המשחקים, גם במשחק זה השחקן מסוגל לחקור עולם שלם. המשימות במשחק כוללות איסוף פריטים שונים, פתירת חידות, ותתי משימות שונות, שהשלמתן מזכה את השחקן בדברים שונים. פיתוח המשחק נמשך חמש שנים.

נכון לתחילת 2019 נמכרו מעל ל-14.27 מיליון עותקים של המשחק ברחבי העולם, מה שהופך אותו למשחק הנמכר ביותר בסדרת המשחקים של זלדה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק עולם פתוח לגמרי ולשחקן יש חופש מוחלט לבחור כיצד יתקדם. השחקן יכול לשוטט בעולם, לפתור את חידות המקדשים, לתקשר עם דמויות ללא שחקן, למכור ציוד, לקנות ולבשל.

בתחילת המשחק לינק מקבל לרשותו מכשיר דמוי טלפון חכם בשם "השיקה סלייט" המעניק ללינק מספר יכולות מיוחדות שעוזרות לו בקרב וכן בשיטוט בעולם. השיקה סלייט מכיל את מפת העולם ומאפשר לשחקן להשתגר למקומות בהם הוא ביקר קודם כאמצעי ל-Fast Travel. כמו כן, בעזרת מצלמה מיוחדת הנמצאת בשיקה סלייט, לינק יכול לצלם מקומות ספציפיים ברחבי העולם הקשורים לזכרונותיו. לאחר שהשחקן צילם את כל המקומות הנדרשים, הוא יכול לפתוח סוף אלטרנטיבי בו לינק וזלדה מחליטים לבנות מחדש את היירול לאחר הניצחון על גאנון. שימוש במצלמה יכול לסייע ללינק למצוא חפצים שונים שיעזרו לו לבנות שריונות, כלי נשק ומתכוני בישול שונים.

מלבד המצלמה, השיקה סלייט מעניק ללינק יכולת לייצר פצצות מיוחדות בהן הוא יכול להיעזר בקרב נגד אויבים, יכולת הקפאת המים והליכה עליהם וכוח מיוחד שמאפשר לו לשאת משטחי מתכת גדולים.

לאחר שהשחקן סיים את משימותיו של האיש הזקן בתחילת המשחק, הוא מקבל מעין מצנח דאיה בעזרתו הוא מסוגל לקפוץ ממקומות גבוהים ולדאות למרחקים ארוכים. במידה ומד המאמץ של לינק מתרוקן, הוא יתרסק לקרקע ויאבד נקודות חיים בהתאם.

מערכת מזג האוויר במשחק היא דינמית ומשפיעה על הקרבות במשחק ועל דמותו של לינק. לדוגמה, אם במהלך סופת ברקים לינק יילבש שריון עשוי מתכת, הוא עשוי להתחשמל ולאבד נקודות חיים. בנוסף, חלק מהאזורים הם הרריים ומושלגים ולינק, לא לבוש בביגוד מתאים יכול לאבד נקודות חיים בגלל הקור. אזורים אחרים (בעיקר כאלו שקרובים ללוע הר געש או מדבריות) הם חמים ובהיעדר ביגוד מתאים, לינק יכול להתחמם ולאבד נקודות חיים.

מערכת הבישול במשחק היא דינמית ומאכלים מסוימים שלינק מבשל יכולים להעניק לו תוספות להתקפה, להגנה וכן הגנות מפני נזקי מזג אוויר שונים. את חלק ממתכוני הבישול לינק יכול לגלות בעזרת שיח עם דמויות בעולם המשחק ואת חלקם הוא יכול ליצור באופן חופשי על ידי ערבוב שלל מרכיבים ביחד בסיר. מלבד מאכלים רגילים, לינק גם יכול להכין שיקויים שונים שיכולים לשפר את יכולות ההתקפה, ההגנה וכן מעניקים לו תוספות זמניות לנקודות החיים ומד המאמץ.

המשחק אינו ליניארי וברגע שלינק עובר את שלב ה-Tutorial (ההדרכה הראשונית שניתנת לשחקן על המשחק בתחילתו) השחקן יכול לנוע לאן שירצה ולעשות דברים בכל סדר שיבחר. גם כיום, כחמש שנים לאחר צאת המשחק (נובמבר 2022) ישנם סודות נוספים ומכניקות חדשות ששחקנים עדיין מגלים במשחק נכון לימינו[1]. ישנם גם שחקנים שאיתגרו את עצמם והלכו להתעמת עם גאנון מיד לאחר שלב ה-Tutorial כשברשותם ציוד לחימה וביגוד פשוטים[2].

כוחם של האויבים במשחק אינו מותאם לציוד ולמספר נקודות החיים שיש לשחקן, ולכן במהלך מסעו, לינק יכול לפגוש במפלצות שחזקות ממנו בהרבה ובהיעדר ציוד מתאים, הוא יכול למות בקלות בקרב מולן. מה שדורש מהשחקן לתכנן היטב את המסלול בו ייבחר ללכת ולבחור בקפידה ואת המפלצות איתן הוא רוצה להתעמת. מפלצות חזקות יותר מפילות שלל רב יותר והלחימה בהן הופכת לכדאית, למרות הסיכון שבה. במהלך עלילת המשחק, על לינק להילחם במפלצות ספציפיות במטרה להתקדם (לדוגמה, להילחם במפלצת גדולה וחזקה בשם ליינל במטרה להתקדם לשחרור אחת מהחיות האלוהיות) כך שהשחקן נדרש להיערך בהתאם. אויבים שונים דורשים מהשחקן אסטרטגיות לחימה שונות. לדוגמה, אויב עיוור לא יראה את לינק, אך כן מסוגל לשמוע אותו בצורה מוגברת. או לחלופין, קרב מול אויב שרגיש למתקפות חשמל יידרוש מהשחקן לבנות חצי חשמל לקשת שלו או להשתמש בחרב חשמלית בקרב נגדו.

במהלך המשחק, השחקן יכול להיחשף לתופעה בשם "ירח הדם" הגורמת לשמיים להיצבע באדום ולמפלצות שלינק הרג להתעורר לחיים מחדש, כשהפעם הן חזקות יותר כל עוד ירח הדם עדיין מתקיים. בתחילת כל ירח דם, המשחק מציג לשחקן סרטון קצר.

במהלך המשחק, השחקן יכול להיתקל במקדשים שונים הפזורים בעולם המשחק. מקדשים אלו מורכבים לעיתים קרובות מחידות אותן על השחקן לפתור או באויבים חזקים בהם השחקן נדרש להילחם. פתירת מקדש מעניקה ללינק כדור מיוחד המקושר לאלה "הילייה" ולאחר שפתר מספר מקדשים ואסף מספיק כדורים, השחקן יכול להמיר אותם לנקודות חיים או נקודות מאמץ נוספות. נקודות מאמץ מסייעות ללינק לרוץ, לטפס, לדאות ולשחות לאורך זמן ונקודות חיים מגדילות את מד הלבבות של השחקן. כמו כן, על מנת להשתמש בחרב המאסטר (החרב האגדית של לינק ברוב משחקי הסדרה) על השחקן להשיג 13 לבבות, ולכן לפתור כמה שיותר מקדשים.

למרות שהמשחקים הקודמים בסדרה נחשבים לאגדות עם במשחק זה, השחקן, בשיטוטו בעולם יכול למצוא ביצי פסחא ומידע ששופך אור על עולם המשחק, דמויות המפתח שבו וכן אזכורים למשחקים הקודמים.

חבילות הרחבה בתשלום (DLC)[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק יצאו שתי חבילות הרחבה בתשלום המעניקה לשחקן אפשרויות חדשות[3]:

The Master Trials[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת ההרחבה הראשונה הנותנת לשחקן אפשרות לעבור מספר משימות בהן הוא צריך להרוג מספר מסוים של אויבים, כאשר בסופן השחקן מקבל את היכולת לנצל את מלוא הפוטנציאל של חרב המאסטר. המשימות הופכות לזמינות לאחר שהשחקן השיג 13 לבבות ושלף את חרב המאסטר ממקומה באדמה.

החבילה גם מעניקה לשחקנים מספר בגדים חדשים ללבישה, את סוסה האקסקלוסיבי של הנסיכה זלדה וכן מוסיפה עוד סיפורי צד לעולם המשחק.

The Champions' Ballad[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת ההרחבה השניה הנותנת לשחקן אפשרות לעבור מספר משימות שלאחריהן הוא יכול לקבל "חיה אלוהית" משלו דמוית אופנוע עליה לינק יכול לרכוב. בנוסף, לאחר שסיים את משימות ההרחבה, הכוח שהוא מקבל ממפעילי החיות האלוהיות זמין לו לשימוש רב יותר (כאשר בתחילה היה על השחקן לחכות עד שהכוחות ייטענו מחדש).

החבילה גם מעניקה לשחקנים מספר בגדים חדשים ללבישה וכן מוסיפה עוד סיפורי צד לעולם המשחק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש בממלכה בדיונית בשם "היירול", כ-10,000 שנה לאחר אירועי המשחקים האחרונים (שכיום נחשבים סיפורי עם). אנשי היירול הגיעו לפריצות דרך טכנולוגיות וכדי לשמור על עצמם, שמא השד המרושע גאנון יחזור בשנית, הם בנו 4 מפלצות רובוטיות בשם "החיות האלוהיות" שאמורות להגן על תושבי היירול. על כל מפלצת רובוטית הפקידו גיבור שתפעל אותה. בנוסף, נבנו שומרים, רובוטים מכניים שתפקידם להילחם בגאנון לצד החיות האלוהיות.

100 שנה לפני אירועי המשחק, גאנון חזר לחיים והחל במלחמה עקובה מדם נגד תושבי היירול. בנוסף, גאנון הרג את ארבעת המפעילים של החיות האלוהיות ומשרתיו השתלטו על החיות האלוהיות ועל רובוטי השומרים ואלו החלו לתקוף את התושבים. לינק, אביר בשירות משפחת המלוכה ניסה להילחם בגאנון, אך נפצע אנושות. כמוצא אחרון, הנסיכה זלדה ביקשה להעביר את לינק למערה מסתורית שם הוא יוכל לנוח ולאגור כוחות לקרב. בינתיים, זלדה כלאה את עצמה ביחד עם גאנון בטירת היירול על מנת שלא יוכל לצאת ולהתפשט, בכך היא מרוויחה זמן עד שלינק יתעורר.

100 שנים לאחר מכן, לינק מתעורר משנתו וחסר זיכרון לגבי מי הוא והיכן הוא נמצא. לינק מקבל את השיקה סלייט ("Sheikah Slate" - בתרגום חופשי: לוחית הצפחה של השיקה): מעין מכשיר דמוי טלפון חכם שאצורה בו אנרגיה אשר מעניקה לו יכולות מיוחדות הקשורות בקסם. ביציאתו מהמערה, לינק פוגש בדמותו של זקן מסתורי שמספר לו על העולם שבו הוא התעורר ומסביר לו על ציד, לחימה וכן על מקדשים שעליו להיכנס אליהם. במידה ולינק יצליח לפתור את רצף החידות בכל מקדש, הוא יקבל כוחות מוגברים.

לאחר שלינק פתר מספר מקדשים, האיש הזקן חושף את עצמו כרוחו של מלך היירול לשעבר, אביה של זלדה שנהרג בקרב נגד גאנון. המלך מספר ללינק מי הוא ומה משימתו - להגיע לטירת היירול, לנצח את גאנון ולשחרר את זלדה מכלאה.

מכאן, השחקן יכול להתקדם בכל דרך שיבחר:

  • השחקן יכול לגשת ישירות לטירת היירול ולהילחם נגד גאנון (למרות הקושי שבדבר).
  • השחקן יכול לשחרר את ארבעת החיות האלוהיות ולרתום את כוחן במלחמה נגד גאנון (במידה ולינק שחרר את כל החיות משליטתו של גאנון, משרתיו של גאנון לא יופיעו בקרב הסופי וארבעת רוחות הגיבורים יתקפו את גאנון ביחד עם לינק).
  • השחקן יכול להגיע למקומות שונים בהיירול שם נמצאים כל הזכרונות שאיבד, מה שפותח סוף אלטרנטיבי למשחק בו לינק וזלדה מתאחדים ומחליטים לבנות את היירול מחדש ביחד.
  • השחקן יכול למצוא את חרב המאסטר, מה שיכול להקל עליו בקרב נגד גאנון. השחקן גם יכול לעבור שרשרת אימונים סזיפית במטרה לחזק את חרב המאסטר ולהשתמש במלוא הפוטנציאל שלה.
  • השחקן יכול לפתור את החידות בכל המקדשים שנמצאים בהיירול (120 מקדשים במשחק הבסיס, 136 עם ההרחבה) ובכך להגדיל את מאגר החיים או המאמץ שלו.

כדי להביס את גאנון, לינק נדרש להגיע אל תוך טירת היירול, להתחמק או להילחם במפלצות ובשומרים שמקיפים אותה, ולבסוף להיכנס לחלל המרכזי שם ילחם בגאנון, שהוא הבוס המרכזי של המשחק. אחרי שלינק הביס את צורה זו של גאנון, הוא צריך להילחם ב-"Dark Beast Ganon" (בתרגום חופשי: חיית הגאנון האפלה): מעין חזיר עצום שהוא התגלמות נוספת של גאנון. בקרב הזה, זלדה מדברת ללינק ומעודדת אותו להמשיך בקרב, זאת לאחר שהיא מעניקה לו את קשת האור (באנגלית: Bow of Light) אשר יורה חצי אור עוצמתיים. רק לאחר שלינק הביס גם את Dark Beast Ganon הוא משחרר את זלדה ובכך נגמר המשחק.

לאחר הניצחון על גאנון וסיום העלילה, השמירה חוזרת אחורה לרגע לפני שהשחקן בא להתעמת עם גאנון והשחקן מקבל כוכב. השחקן רשאי להמשיך לטייל בעולם המשחק, לפתור את שאר המקדשים ולסיים את כל סיפורי הצד.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לינק (האגדה של זלדה)

דמות הפרוטגוניסט אותו השחקן מגלם. בתחילת המשחק, לינק מתעורר מתרדמת יזומה אליה הוכנס על ידי משרתיה של הנסיכה זלדה כשהוא חסר זיכרון בנוגע לעברו. לינק הוא אחד מאבירי משפחת המלוכה בהיירול ומושא אהבתה של הנסיכה זלדה. לינק מחזיק במספר יכולות כגון טיפוס, שחיה, דאיה (בעזרת מצנח מיוחד), רכיבה על סוסים ושליטה בחרב המאסטר האגדית. על פי המיתולוגיה של סדרת המשחקים, לינק הוא התגלמות "רוח הגיבור" המחזיק בטרייפורס האומץ.

הנסיכה זלדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות משנית במשחק. בת למשפחת המלוכה בהיירול וצאצאית של האלה היליה. בתו של מלך היירול. ברוב משחקי הסדרה הנסיכה היא דמות "העלמה במצוקה" אותה לינק נדרש להציל מידי גאנון. במהלך כל המשחק זלדה נעולה בטירת היירול ביחד עם גאנון ומתקשרת עם השחקן בנקודות שונות בעלילה בעזרת טלפתיה. בקרב האחרון כנגד גאנון, זלדה מעניקה ללינק מכוחה ונותנת לו את קשת האור איתה לינק מנצח את גאנון באופן סופי. על פי המיתולוגיה של סדרת המשחקים, הזלדה הראשונה היא גלגול נשמתה של האלה היליה (המייסדת של ממלכת היירול) המחזיקה בטרייפורס החכמה ומאז כל זלדה שנולדת בממלכה נושאת את שמה.

גאנון האסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גאנון

דמות האנטגוניסט המרכזי במשחק וגלגול נוסף של השד דימייס. במקור, גאנון היה שד בשם דימייס שהנהיג את שבט הגרודו. לאחר קרב נגד לינק וזלדה בעבר, גאנון הטיל קללה לפיה נשמתו תחזור לחיים בכל פעם במטרה להילחם באלו שיחזיק ברוח הגיבור ובגלגולה של האלה היליה (לינק וזלדה בהתאמה). במשחק זה, גאנון כלוא בטירת היירול ביחד עם זלדה ומשתמש בכוחו על מנת להשחית את החיות האלוהיות ואת רובוטי השומרים הפזורים בממלכה. על מנת לנצחו, על לינק להיכנס לטירת היירול, להתחמק או להילחם במפלצות בשירותו של גאנון ולהילחם נגדו. לאחר שלינק מקבל מכוחה של זלדה, הוא מנצח את גאנון באופן סופי. על פי המיתולוגיה של סדרת המשחקים, גאנון הוא גלגול מחדש של השד דימייס המחזיק בטרייפורס הכוח. בניגוד ללינק וזלדה, הגאנון הנוכחי הוא אותו הגאנון שהופיע במשחקים הקודמים בסדרה.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה של זלדה המשמש כמדריך ללינק בתחילת המשחק לאחר שהאחרון התעורר מתרדמת. בתחילת המשחק, המלך, שנהרג 100 שנה קודם לכן בקרב נגד גאנון, מהלך כרוח בהיירול ומחופש לנווד זקן שמלמד את לינק על העולם בו הוא נמצא, על המקדשים השונים וכן על לחימה וציד. לאחר שהשחקן ממלא אחר בקשותיו של הנווד הזקן, האחרון מתגלה להיות רוחו של מלך היירול המדרבן את לינק לנצח את גאנון ולשחרר את זלדה מכלאה.

אימפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות חוזרת מהמשחקים הקודמים. המטפלת של זלדה מאז ילדותה. מופיעה כאישה זקנה המספרת ללינק על המצלמה בשיקה סלייט ומדרבנת אותו לשחזר את כל זכרונותיו.

פורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשפית הטכנולוגיה בממלכת היירול. המעבדה שלה נמצאת סמוך לכפר "האטאנו". פורה היא האחת שהמציאה את השיקה סליית' ולינק יכול להיעזר בה במטרה לשדרג אותו במהלך המשחק. למרות שגילה הוא יותר ממאה שנים, פורה מופיעה במשחק כילדה קטנה בעקבות ניסוי שהשתבש.

רובי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממציא גדול בממלכת היירול. המעבדה שלו נמצאת בקצה הצפוני של הממלכה ולינק יכול לבקש ממנו לבנות עבורו שריונות וכלי נשק.

סידון[עריכת קוד מקור | עריכה]

נסיך ממלכת זורה. סידון הוא אחיה של הנסיכה מיפה, השומרת הקודמת של החיה האלוהית "וה רוטה" שנהרגה בקרב נגד גאנון. לינק נעזר בסידון במטרה לשחרר את וה רוטה משליטתו של גאנון.

יונובו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן לגזע הגורון החי בעיר "גורון" הצמודה ללוע הר געש. יונובו הוא צאצא רחוק של דארוק, השומר של החיה האלוהית "וה רודניה" ועקב כך קיבל בתורשה את היכולת ליצור סביבו מגן קסום. יונובו הוא שלומיאל וחסר ביטחון, אך בעזרת לינק מצליח להתגבר על פחדיו. לינק נעזר ביונובו במטרה לשחרר את החיה האלוהית "וה רודניה" משליטתו של גאנון.

טבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן לגזע הריטו דמויי הציפור החי בכפר הריטו ומשמש גם כמגינו. בעזרת לינק הוא מצליח לחזור לעוף (לאחר שכל גזע הריטו פחד מתעופה בעקבות השתלטות גאנון על החיה האלוהית) ומסייע ללינק לשחרר את החיה האלוהית "וה מאדוה".

ריג'ו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלכת שבט הגרודו הנוכחית החיה במדבריות הממלכה. בעקבות מעשיו של דימייס (גאנון, מנהיג השבט לשעבר), השבט מתיר כניסה לארמון אך ורק לנשים. ריג'ו היא צאצאית רחוקה של אורבוסה, השומרת של החיה האלוהית "וה נבוריס" ועקב כך קיבלה בתורשה את היכולת לזמן ברקים בהקשת אצבעות. ריג'ו מסייעת ללינק לשחרר את החיה האלוהית "וה נבוריס".

הנסיכה מיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השומרת לשעבר של החיה האלוהית "וה רוטה" שנהרגה בקרב נגד גאנון 100 שנה טרם תחילת המשחק. אחותו של הנסיך סידון ממלכת הזורה. נרמז שבעבר היו לה רגשות רומנטיים כלפי לינק. לאחר שלינק משחרר את וה רוטה משליטתו של גאנון, רוחה של הנסיכה מיפה לוקחת עליה פיקוד ומסייעת ללינק בקרב הסופי נגד גאנון. בנוסף, לינק מקבל יכולת בשם "החסד של מיפה" בעזרתה הוא מסוגל לחזור לחיים לאחר שמת.

רבאלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

השומר לשעבר של החיה האלוהית "וה מאדוה" שנהרג בקרב נגד גאנון 100 שנה טרם תחילת המשחק. בעל אופי מתנשא ויהיר. לאחר שלינק משחרר את וה מאדוה משליטתו של גאנון, רוחו של רבאלי לוקחת עליה פיקוד ומסייעת ללינק בקרב הסופי נגד גאנון. בנוסף, לינק מקבל יכולת בשם "הסערה של רבאלי" בעזרתה הוא מסוגל לזמן משב רוח שיעזור לו (בשילוב עם המצנח שברשותו) לדאות גבוה יותר באוויר.

דארוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

השומר לשעבר של החיה האלוהית "וה רודניה" שנהרג בקרב נגד גאנון 100 שנה טרם תחילת המשחק. כשהיה בחיים, סייע ללינק לשפר את כישורי הלחימה שלו במטרה להפוך לאביר טוב יותר עבור משפחת המלוכה. לאחר שלינק משחרר את וה רודניה משליטתו של גאנון, רוחו של דארוק לוקחת עליה פיקוד ומסייעת ללינק בקרב הסופי נגד גאנון. בנוסף, לינק מקבל יכולת בשם "ההגנה של דארוק" בעזרתה הוא מסוגל לזמן מגן קסום זמני נגד התקפות.

אורבוסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השומרת לשעבר של החיה האלוהית "וה נבוריס" שנהרגה בקרב נגד גאנון 100 שנה טרם תחילת המשחק. בת לשבט הגרודו. בימי חייה הייתה השומרת הראשית של הנסיכה זלדה. לאחר שלינק משחרר את וה נבוריס משליטתו של גאנון, רוחה של אורבוסה לוקחת עליה פיקוד ומסייעת ללינק בקרב הסופי נגד גאנון. בנוסף, לינק מקבל יכולת בשם "זעמה של אורבוסה" בעזרתה הוא מסוגל לזמן שדה חשמלי נגד האויבים השונים במשחק.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות חיוביות מאד, האתר Vgames נתן למשחק 10 מתוך 10, והאתר IGN דירג אותו כמשחק עולם פתוח הטוב ביותר בכל הזמנים[4].

משחקי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Hyrule Warriors: Age of Calamity

בשנת 2020, חברת נינטנדו השיקה משחק בשם Hyrule Warriors: Age of Calamity ("לוחמי היירול: עידן האסון") שעלילתו מתרחשת 100 שנה לפני עלילת Breath of the Wild ועוקבת אחר קו זמן שונה בו לינק, זלדה ושאר גיבורי הממלכה הוזהרו מראש על בואו של גאנון על ידי רובוט שומר קטן שנשלח אחורה בזמן. בהבינם שגאנון עתיד לתקוף את הממלכה, לינק וחבריו מנסים למנוע את העתיד לבוא ובכך יוצרים קו זמן חדש בו עלילת Breath of the Wild לא התרחשה. משחק זה הוא שונה מ-Breath of the Wild בכך שהוא משחק מבוסס שלבים בהם השחקן צריך לנצח מספר מפלצות במטרה לעבור לשלב הבא, בניגוד למשחק עולם פתוח. כמו כן, המשחק מאפשר לשחקן לשחק עם דמויות נוספות מלבד לינק שלהן יכולות שונות.

ערך מורחב – The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

ב-15 ביוני 2021 חברת נינטנדו הציגה בתערוכת E3 קדימון למשחק המשך בשם The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ("האגדה של זלדה: דמעות הממלכה")[5]. המשחק יצא ב-23 במאי 2023 בלעדית לקונסולת הנינטנדו סוויץ' (בניגוד למשחק הקודם שהיה זמין גם לקונסולת ה-Wii U)[6][7].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 48 Things You STILL Didn't Know In Zelda Breath Of The Wild, נבדק ב-2022-11-11
  2. ^ Beating Ganon Right Away!? - Going Straight to Ganon in Breath of the Wild, נבדק ב-2022-11-11
  3. ^ The Legend of Zelda: Breath of the Wild, The Legend of Zelda: Breath of the Wild for the Nintendo Switch™ home gaming system and Wii U™ console (באנגלית)
  4. ^ דירוג משחקי עולם פתוח IGN
  5. ^ Sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild - E3 2021 Teaser - Nintendo Direct, נבדק ב-2022-11-16
  6. ^ The Legend of Zelda™: Tears of the Kingdom for Nintendo Switch - Nintendo Official Site, www.nintendo.com (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Coming May 12th, 2023 – Nintendo Switch, נבדק ב-2022-11-16