אוניית הוד מלכותו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אוניית הוד מלכותה)

אוניית הוד מלכותו/מלכותהראשי תיבות: אה"מ; באנגלית: His/Her Majesty's Ship‏ (HMS)) הוא תואר הניתן לאוניות חיל הים במונרכיות מסוימות, אם באופן רשמי או לא.

בריטניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצי המלכותי הבריטי תואר זה מתייחס למלך או מלכת בריטניה. בעבר המונח HMBS His/Her Britanic Majesty's Ship (אוניית הוד מלכותו/מלכותה הבריטי/ת) גם היה בשימוש.[1] אוניות אנגליות לפני הרסטורציה של 1660 לא נשאו את שם התואר אה"מ.

צוללות של הצי המלכותי נושאות את התחילית צה"מ (צוללת הוד מלכותו/ה; HM Submarine). באופן דומה, היאכטה המלכותית בריטניה, אשר הייתה מגויסת לצי המלכותי, נודע כיה"מ בריטניה. יתר האוניות נקראות אוניות הוד-מלכותו או הוד-מלכותה. התחילית אה"מ ניתנת גם לבסיסי חוף, כמו אה"מ "אקסלנט" ב-Whale Island שבהמפשייר.

הצי השבדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בצי המלכותי השוודי התחילית מייצגת Hans/Hennes Majestäts Skepp.

גרמניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

'Seiner Majestät Schiffגרמנית: אוניית הוד מלכותו, ובקיצור SMS) הייתה התחילית של הספינות ששירתו בציים דוברי הגרמנית; הצי הפרוסי, הצי הגרמני הקיסרי והצי האוסטרו-הונגרי. הוא נוצר על ידי תרגום הקידומת הבריטית לגרמנית.

לפעמים זה גם קוצר ל-SM (עבור Seiner Majestät) כאשר ספינה הוזכרה לפי מעמד, כגון SM Kleiner Kreuzer Emden ("הסיירת הקלה של הוד מלכותו אמדן").

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא צבא. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.