אימפריום (היאבקות מקצועית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אימפריום
קבוצה
חברי הקבוצה וולטר/גונתר (מנהיג)
מרסל ברטל/לודוויג קייזר
פביאן אייכנר/ג'ובאני וינצ'י
שם/שמות אימפריום
משקל כולל 334 ק"ג
חברי הקבוצה לשעבר אלכסנדר וולף
תאריך הקמה 22 במאי 2019
שנות פעילות 2019–היום

אימפריוםאנגלית: Imperium) היא קבוצת היאבקות מקצועית המופיעה בארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE בתוכנית הדגל Raw. מנהיג הקבוצה הוא גונתר והיא כוללת את לודוויג קייזר וג'ובאני וינצ'י. במקור, הקבוצה כללה גם את פביאן אייכנר ואלכסנדר וולף.

לאחר שהופיעו במגוון ארגוני היאבקות עצמאיים ברחבי אירופה, וולטר וברטל חתמו על חוזה ב-WWE בשנת 2019 ונשלחו למותג NXT UK, שם הצטוותו לשורות אייכנר וולף. לאחר הקמת הקבוצה בחודש מאי, היא השתמשה בשם אימפריום, כשהמוטו שלה היה "האדמה היא קדושה" (בגרמנית: "Die Matte ist heilig"). במהלך תקופת הפעילות של הקבוצה ב-WWE, וולטר הפך לאלוף בריטניה של NXT, בעוד שאייכנר וברטל היו אלופי הזוגות של NXT.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2016 ל-2019, וולטר ומרסל ברטל (שנודע באותה תקופה בשם הבמה אקסל דייטר ג'וניור) היו חברים בקבוצת רינגקמפף לצד טימותי טאצ'ר וכריסטיאן מייקל ג'ייקובי וביחד הם הופיעו במספר ארגוני היאבקות עצמאיים ברחבי אירופה.

קרב הבכורה של רינגקמפף הגיע ב-23 בספטמבר 2016, כשאקסל דייטר ג'וניור הצטוות לשורות וולטר וטאצ'ר ויחדיו הם גברו על דה מאק, פרנסיס קספין וג'ון קלינגר במסגרת קרב שלושה נגד שלושה של ארגון ההיאבקות הגרמני wXw. באירוע "פרק 47" של ארגון ההיאבקות Progress Wrestling, רינגקמפף אתגרו את קבוצת בריטיש סטרונג סטייל (פיט דאן, טרנט סבן וטיילר בייט) לקרב שלושה נגד שלושה על כל חגורות האליפות שבהם החזיקו קבוצת הבריטיש סטרונג סטייל. עם זאת, רינגקמפף הפסידו ולא הצליחו לשים ידם על חגורות האליפות. באוקטובר 2020, וולטר הודיע שהוא, וולף וברטל לא יופיעו יותר עבור wXw.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

NXT UK ו-NXT‏ (2019–2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 במאי 2019 בפרק של התוכנית NXT UK, וולטר ניצח את פיט דאן בקרב החוזר ביניהם והגן בהצלחה על אליפות בריטניה של ה-WWE לאחר התערבות מצידם של האיחוד האירופי (פביאן אייכנר ומרסל ברטל), צעד שהפך אותו לדמות הרעה וכתוצאה מכך איחדו את קבוצת רינגקמפף, רק תחת שם חדש, אימפריום.[2] ב-12 ביוני בפרק של התוכנית NXT UK, אימפריום ניצחו בקרב שלושה נגד שלושה את פיט דאן, טיילר בייט וטרנט סבן לאחר התערבות של אלכסנדר וולף, שהצטרף לקבוצה. ב-26 ביוני בפרק של התוכנית NXT UK, וולטר רשם הגנה מוצלחת על התואר נגד טראוויס בנקס. באירוע NXT UK TakeOver: Cardiff, שנערך ב-31 באוגוסט, וולטר הגן בהצלחה על התואר נגד טיילר בייט. באירוע NXT UK TakeOver: Blackpool II, שנערך ב-12 בינואר 2020, וולטר הגן בהצלחה על התואר נגד ג'ו קופי; לאחר הקרב, קבוצת אימפריום חגגה את ניצחונו של וולטר בזירה עד לרגע שבו קבוצת The Undisputed Era (אדם קול, בובי פיש, קייל אוריילי ורודריק סטרונג) הגיעה לפתע ותקפה אותם. באירוע Worlds Collide, שנערך ב-25 בינואר, אימפריום ניצחה בקרב ארבעה נגד ארבעה את The Undisputed Era. באותו החודש, שמה של אליפות בריטניה שונה לאליפות בריטניה של NXT, כשוולטר קיבל עיצוב חדש לחגורת האליפות. ב-13 במאי בפרק של התוכנית NXT, אייכנר וברטל ניצחו את מאט רידל וטימותי טאצ'ר (ששימש כמחליף של חצי מאלוף הזוגות, פיט דאן, שלא היה יכול להגיע לארצות הברית עקב התפרצות מגפת הקורונה) וכתוצאה מכך זכו באליפות הזוגות של NXT, זאת לאחר שטאצ'ר נטש את רידל להיאבק מול אייכנר וברטל לבדו. ב-17 ביוני וב-5 באוגוסט בפרקי התוכנית NXT, אייכנר וברטל רשמו הגנות מוצלחות על התואר נגד בריזנגו (פאנדנגו וטיילר בריז) ו-The Undisputed Era (בובי פיש וקייל אוריילי), בהתאמה. שלושה שבועות לאחר מכן, השניים הפסידו לבריזנגו ואיבדו את אליפות הזוגות. ב-16 בספטמבר, אייכנר וברטל כשלו בניסיונם לזכות בחזרה באליפות הזוגות של NXT.

בפרק הספיישל NXT Halloween Havoc, שנערך ב-26 באוקטובר, אייכנר וברטל זכו באליפות הזוגות של NXT בפעם השנייה בקריירה שלהם לאחר שניצחו בקרב חוטבי עצים את MSK (נאש קרטר ווס לי). הם הגנו בהצלחה על חגורות האליפות באירוע NXT WarGames, שנערך ב-5 בדצמבר, מול קייל אוריילי וון וגנר. בפרק הספיישל NXT New Year's Evil, שנערך ב-4 בינואר 2022, קבוצת אימפריום נחלה הפסד בקרב שלושה נגד שלושה לרידל ו-MSK. ב-1 בפברואר בפרק של התוכנית NXT 2.0, אימפריום גברה על קבוצת דיאמונד מיין (רודריק סטרונג והאחים קריד). באירוע NXT Stand & Deliver, שנערך ב-2 באפריל, אייכנר וברטל הפסידו את חגורות האליפות ל-MSK בקרב זוגות משולש אשר כלל בנוסף את האחים קריד. הופעתם האחרונה במותג NXT הייתה ב-5 באפריל, כאשר אייכנר וברטל הפסידו לאחים קריד, זאת לאחר שאייכנר נטש את הקרב במהלכו, מה שסימן למעשה את עזיבתו מקבוצת אימפריום. באותה התוכנית גונתר כשל בניסיונו לזכות באליפות ה-NXT לאחר שהפסיד לאלוף, ברון ברייקר.

סמאקדאון (2022–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 באפריל 2022, קבוצת אימפריום ערכה את הופעת הבכורה שלה במותג סמאקדאון עם גונתר ולצידו מרסל ברטל, שעתה נודע בשם הבמה לודוויג קייזר. באותה התוכנית, גונתר גבר על יריב מקומי. באירוע חוקי אקסטרים, שנערך ב-8 באוקטובר, קבוצת אימפריום הפסידה בקרב שלושה נגד שלושה גוד אולד פאשנד דוניברוק לקבוצת The Brawling Brutes (שיימוס, רידג' הולנד ובוץ').

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • PWI דירג את גונתר במקום ה-14 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2019
    • PWI דירג את וולף במקום ה-215 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2019
    • PWI דירג את וינצ'י במקום ה-238 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
    • PWI דירג את קייזר במקום ה-240 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020
  • הישגים בארגון ההיאבקות Progress Wrestling
    • אליפות העולם של Progress (פעם אחת) – וולטר
    • אליפות Progress Atlas (פעם אחת) – וולטר
  • הישגים בארגון ההיאבקות Westside Xtreme Wrestling – wXw
    • אליפות שוטגאן של wXw (פעם אחת) – וולף
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter – WON
    • ה-MVP של אירופה (2019, 2020) – וולטר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אימפריום בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ וולטר זכה באליפות, כשהיא עוד נקראה בשם אליפות בריטניה של ה-WWE, אך בינואר 2020 שם האליפות שונה לאליפות בריטניה של NXT.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]