איש המוזיקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איש המוזיקה
The Music Man
כרזת הסרט איש המוזיקה, 1962
כרזת הסרט איש המוזיקה, 1962
כרזת הסרט איש המוזיקה, 1962
מבוסס על The Music Man עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מורטון דה קוסטה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מורטון דה קוסטה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ספר:מרדית' וילסון, פרנקלין לייסי
תסריט:
מריון הגרוב
עריכה ויליאם זיגלר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רוברט פרסטון
שירלי ג'ונס
רון הווארד
הרמיוני גינגולד
מוזיקה מרדיט וילסון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט ברוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 ביוני 1962
משך הקרנה 151 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 15,000,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו musicman
פרסים פרס אוסקר לפסקול המעובד הטוב ביותר (ריי היינדורף) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איש המוזיקהאנגלית :The Music Man) הוא סרט מוזיקלי אמריקאי משנת 1962 בבימויו של מורטון דה קוסטה, עם רוברט פרסטון ושירלי ג'ונס בתפקידים הראשיים.

התסריט והמוזיקה מבוססים על המחזמר "איש המוזיקה" של מרדית' וילסון (אנ') שהועלה בהצלחה גדולה בברודוויי בשנת 1957 וזכה בחמישה פרסי טוני.

הבמאי המפורסם רון הווארד מופיע בסרט בתור ילד. בשנת 2003 הופק סרט טלוויזיה בשם זה על ידי רשת ABC עם מתיו ברודריק וקריסטין צ'נוות' בתפקידים הראשיים.

הסרט זכה בפרס אוסקר לפסקול המעובד הטוב ביותר והיה מועמד לפרס אוסקר על הבימוי, עיצוב התלבושות, עיצוב אמנותי, עריכה וסאונד.

בסרט יש שירים וקטעי ריקוד רבים. מהשירים התפרסמו "76 טרומבונים" ו-Till There Was You שזכה בהמשך לביצוע על ידי להקת החיפושיות.

בשנת 2005 נבחר הסרט לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית שבספריית הקונגרס על חשיבותו מבחינה תרבותית, היסטורית ואסתטית.

המחזמר הועלה פעמיים בברודוויי, ההצגה הראשונה הועלתה ב-1957 בכיכובם של רוברט פרסטון וברברה קוק. ההפקה השנייה עלתה בשנת 2001 וההפקה השלישית עתידה לעלות באוקטובר 2020 בכיכובם של יו ג'קמן וסאטון פוסטר.


תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 1912 מגיע לעיירה מנומנמת באיווה בשם "ריבר סיטי", סוכן נודד שכולו מטענו נמצא במזוודה ומציג את עצמו בפני אנשי העיירה בשם "פרופסור הרולד היל" (רוברט פרסטון), בוגר הקונסרבטוריון של גארי, אינדיאנה משנת 1905. הוא למעשה נוכל. בכל מקום שהוא מגיע הוא מציג עצמו כפרופסור למוזיקה, משכנע את התושבים שיש צורך להקים להקת כלי נשיפה של ילדים, אוסף כסף לכלי נגינה, תלבושות ותווים ומסתלק במהירות למטרה נוספת.

הוא פוגש ידיד שלו מהעבר בשם מרסלוס וושבורן (באדי האקט), אוסף את תושבי העיירה ומשכנע אותם שיש להם בעיה (Ya got Trouble) כי העיר מושחתת וראש העיר (פול פורד) הכניס שולחן פול לעיירה. כדי לשנות זאת יש לחנך את הילדים והוא יקים להם להקת כלי נשיפה. בעזרת לשונו החלקה הוא משכנע את האימהות לשלם לו עבור זאת.

הרולד מתאהב ומתחיל לחזר אחרי מריאן פארו (שירלי ג'ונס), העובדת כספרנית ונותנת שיעורי נגינה בפסנתר. הוא מגיע לספריה ושר לה שיר אהבה (Marian The Librarian) אך היא לא נענית לו בתחילה לאחר שגילתה כי הוא משקר בקשר ללימודיו בגארי, אינדיאנה.

למריאן יש אח קטן בשם וינת'רופ (רון הווארד). הוא מדוכא וכמעט אינו מדבר לאחר מות האב. הרולד מעודד אותו, קונה לו קורנית ומבטיח לצרף אותו ללהקה. וינת'רופ מתחיל לדבר ולקבל ביטחון עצמי. זה מוצא חן בעיני מריאן והיא מתחילה להתאהב בהרולד למרות שהיא יודעת שהוא נוכל.

הרולד מתחנף וקונה את ליבה של אשת ראש העיר, יוללי שין (הרמיוני גינגולד) ונשות העיירה המבוגרות. הוא גם תומך בקשר של בתה זניטה (סוזן לאקי) עם טומי (טימי אוורט). אויבו הגדול הוא ראש העיירה, ג'ורג' שין (פול פורד) ששונא אותו בגלל פגיעה בעסקי הפול שלו וגם בגלל סלידתו מטום. הוא מבקש מהארולד מסמכים על עברו אבל לא מקבל.

תושבי העיירה חוגגים את ה-4 ביולי בשירה וריקודים (Shipoopi). הרולד מחליט לברוח. הוא נפגש עם מריאן והיא מתוודה על אהבתה בשיר Till There Was You. הרולד נתפס ומובל כבול לבית העירייה שם רוצה ראש העיירה למשחו בזפת ונוצות.

רק מריאן מדברת בזכותו ואומרת כי הוא הכניס רוח חדשה לעיירה. היא מעלה להקת ילדים שהדריכה לנגן מינואט של בטהובן ומורה להרולד לנצח עליהם. הם מזייפים אבל ההורים שרואים את ילדיהם מנגנים, מתמלאים אושר ודורשים לשחרר את הרולד. לפתע הופכים המנגנון ללהקת כלי נשיפה מהודרת הפוסעת במצעד ברחובות העיירה ומנגנת את "76 הטרומבונים" כשבראש צועדים הרולד ומריאן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איש המוזיקה בוויקישיתוף