אליפות וימבלדון 1922

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליפות וימבלדון 1922
1922 Wimbledon Championships
ענף טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התחרות 26 ביוני 1922 – 12 ביולי 1922 (17 ימים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר תחרות 42 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיר מארחת אצטדיוני הטניס בווימבלדון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליפות וימבלדון 1922 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-26 ביוני והסתיימה ב-10 ביולי. תוכנית התחרות כללה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים, זוגות נשים וזוגות מעורבים.

זו הייתה האליפות הראשונה שנערכה במגרשים החדשים, בהם תחרויות מתקיימות גם כיום. כמן כן, זו הייתה השנה הראשונה בה אלוף של השנה הקודמת בתחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים היה צריך לעבור את כול שלבי התחרות.

כמו בשנים קודמות, באליפות זו בלטה סוזן לנגלן (צרפת) שזכתה באליפות בתחרות הנשים, זוגות הנשים והזוגות המעורבים.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'רלד פטרסון, מנצח תחרות הגברים

לתחרות זו נרשמו 128 טניסאים, מהם 73 מבריטניה. המתחרים חולקו ל-8 בתים. מנצח אליפות וימבלדון 1921, ביל טילדן, לא השתתף בתחרות. בגמר תחרות הגברים ג'רלד פטרסון (אוסטרליה) ניצח את רנדולף ליסט הבריטי ב-3 מערכות וזכה בתואר.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזן לנגלן, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו 64 טניסאיות (מהם 48 בריטיות) שחולקו ל-4 בתים. השנה גדל באופן משמעותי מספר משתתפות מחוץ לבריטניה. אליזבת ריין (ארצות הברית) הודחה על ידי סוזן לנגלן במהלך משחק רבע-גמר. בגמר סוזן לנגלן פגשה את מולה מלורי (ארצות הברית) וניצחה אותה בשני מערכות.

תחרות זוגות גברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו 64 זוגות. לתחרות נרשמו זוגות טניסאים ממספר מדינות, כמו בתחרות הגברים. זוג אלופי 1921 האחים לוו הודחו במשחק השני של המוקדמות. במשחק סיום נפגשו האוסטרלים פט או'הארה וג'רלד פטרסון נגד ג'יימס אנדרסון (אוסטרליה) ורנדולף ליסט (בריטניה). הזוג ליסט/אנדרסון ניצח ב-5 מערכות. לרנדולף ליסט זו הייתה הזכייה השנייה ברציפות (עם פרטנרים שונים).

תחרות זוגות נשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות השתתפו 32 זוגות. בגמר התחרות הזוג שכלל את האחיות הבריטיות קיטי מקיין ומרגרט סטוקס נפגשו עם אלופות השנה הקודמת סוזן לנגלן (צרפת) ואליזבת ריין (ארצות הברית). האלופות ניצחו בשתי מערכות ובכך זכו בתואר בפעם הרביעית ברציפות.

תחרות זוגות מעורבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות השתתפו 64 זוגות. בגמר התחרות נפגש הזוג רנדולף ליסט (בריטניה) ואליזבת ריין (מנצחי אליפות וימבלדון 1921) עם פט או'הארה (אוסטרליה) וסוזן לנגלן (צרפת) והפסידו בשתי מערכות. לסוזן לנגלן זה היה התואר השלישי באליפות שנת 1922.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]