אנבת' גיש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנבת' גיש
Annabeth Gish
לידה 13 במרץ 1971 (בת 53)
אלבקרקי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Anne Elizabeth Gish עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג Wade Allen (2003–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Cash Alexander Allen, Enzo Edward Allen עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנבת' גישאנגלית: Annabeth Gish; נולדה ב-13 במרץ 1971) היא שחקנית טלוויזיה וקולנוע אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בשם אן אליזבת גיש (Anne Elizabeth Gish) באלבקרקי, ניו מקסיקו שבארצות הברית, לג'ודי ורוברט גיש. בהיותה בת שנתיים עברה משפחתה לסיידר פולס, איווה, שם גדלה עם אחיה. אביה עבד כמרצה לאנגלית באוניברסיטת צפון איווה ואימה עבדה כמורה בבית ספר יסודי. גיש למדה בבית הספר התיכון של אוניברסיטת צפון איווה ולאחר מכן למדה באוניברסיטת דיוק לימודי קולנוע.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1986 שיחקה גיש בסרטה הראשון - קומדיית הנעורים "במלכודת העתיד" ("Desert Bloom"). בעקבות השתתפותה בסרט מיסטיק פיצה בשנת 1988, זכתה להכרה והחלה לפתח את הקריירה הקולנועית והטלוויזיונית שלה. ב-1995 שיחקה בקומדיה השחורה "ארוחת הערב האחרונה" בכיכובה של קמרון דיאז. ב-1996 שיחקה בדרמה הרומנטית "בחורות יפות" בכיכובה של אומה תורמן. ב-1999 שיחקה במותחן "סיכון כפול". בשנת 2001 החלה גיש להשתתף בסדרה תיקים באפילה, ועם עזיבתו של דייוויד דוכובני את הסדרה הפכה לאחת מגיבורי הסדרה. בשנת 2003 השתתפה גיש בפרק של הסדרה "הבית הלבן" בתפקיד אליזבת ברטלט ווסטין, בתו של נשיא ארצות הברית בסדרה.

בשנת 2006 השתתפה גיש בסרט "The Celestine Prophecy" וכן בסדרות הטלוויזיה "Candles on Bay Street" ו-"Brotherhood".

בשנת 2011 שיחקה בסרט הקומי "הורה מלווה". בשנת 2013 החלה לגלם את שרלוט מילריית' בסדרת הפשע "הגשר" ברשת FX, אשר מבוססת על הסדרה הדנית הגשר. ב-2014 שבה גיש לשחק בעונתה השנייה.

ב-2016 שיחקה בסרטו של פיטר בילינגסלי, "במנוסה", דרמת פשע בכיכובם של וינס ווהן, היילי סטיינפלד וטראג'י פ. הנסון. באותה שנה שיחקה בסרט האימה "להתעורר מפחד" (אנ'), והתארחה בסדרת הטלוויזיה הקומית "צ'יפ" בשירות נטפליקס.

ב-2018 שיחקה בסדרת הטלוויזיה "מי מתגורר בבית היל", ובשנת 2019 שיחקה בסרט "קצה העולם", ובדרמה הביוגרפית של מרי הארון "Charlie Says" בתור וירג'יניה קרלסון.

בשנת 2021 החלה גיש לשחק בסדרת הטלוויזיה העל-טבעית "טקס חצות" שיצר מייק פלנקאן (היוצר של "מי מתגורר בבית היל") עבור נטפליקס.

בשנת 2023 היא שיחקה במיני-סדרת האימה "נפילת בית אשר" שיצר מייק פלנגן לשירות הסטרימינג של נטפליקס ומבוסס על הסיפור הקצר באותו שם מאת אדגר אלן פו. באותה השנה, שיחקה במותחן הפשע "דיקסי הקטנה" בכיכובו של פרנק גרילו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיש נישאה לפעלולן הסדרה "תיקים באפלה", וייד אלן, ובנם של בני הזוג קאש אלכסנדר אלן נולד ב-12 בינואר 2007.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנבת' גיש בוויקישיתוף