אקס-מן: מבצע אפס סובלנות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מבצע אפס סובלנות
Operation: Zero Tolerance
עטיפת החוברת X-Men Vol.2 #67 מספטמבר 1997, אמנות מאת קארלוס פאצ'קו
עטיפת החוברת X-Men Vol.2 #67 מספטמבר 1997, אמנות מאת קארלוס פאצ'קו
מידע קומיקס
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית מאי 1997 – נובמבר 1997 (כ־26 שבועות ו־3 ימים)
סינדיקציה מארוול קומיקס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 22
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מבצע אפס סובלנותאנגלית: Operation: Zero Tolerance) הוא קשת סיפור ואירוע קרוסאובר ביקום מארוול שפורסם בחוברות הקומיקס אקס-מן על ידי חברת מארוול קומיקס בין מאי לנובמבר 1997 למשך 22 חוברות. קשת הסיפור באה בעקבות אירועי "אונסלוט", והתמקדה בגורמים בודדים בתוך ממשלת ארצות הברית, כמו באסטיון והנרי פיטר גייריק, המשתמשים במעמדם הבכיר כדי לצוד אחר מוטאנטים לכל רוחבה של המדינה. החוברות המשתתפות בסיפור הן אקס-מן, אקס פורס, Generation X, וולברין וקייבל.

מבוא[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלכות אירועי אונסלוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרבית גיבורי-העל שאינם מוטאנטים (ארבעת המופלאים, כמה מחברי האוונג'רס וברוס באנר), בעזרתו המפתיעה של נבל-העל דוקטור דום, מקריבים את חייהם ומשמידים את אונסלוט בכך שהם מזנקים לתוך גופו, אשר הכיל אנרגיה טהורה. אלה אשר נותרו היו המוטאנטים, משום שבמידה והיו מזנקים לתוך גופו הוא היה סופג את כוחותיהם ונעשה בלתי ניתן לעצירה. חברי אקס-מן תקפו אותו ישירות והצליחו להשמידו לבסוף (וככל הנראה גם את גיבורי-העל שזינקו לתוכו).

ההתנקשות בגריידון קריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאורע זה הוביל במידה רבה לחוסר אמון של בני האדם בקהילת המוטאנטים. מעט לאחר מכן, התנקשו בחייו של המועמד הנשיאותי גריידון קריד - בנו שונא המוטאנטים של ויקטור קריד (סייברטות'). הדבר שהרג אותו היה פרץ אנרגיה, והשנאה כלפי מוטאנטים הלכה וגברה.

שני אירועים אלה היו לקרש הקפיצה ל"מבצע אפס סובלנות" - תוכניתו של הנבל באסטיון לשמירה על ביטחונה של האומה על ידי לכידתם והשמדתם של כמה שיותר מוטאנטים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באסטיון, יחד עם זקיפי הפריים סנטינל החדשים שלו, קיבל אישור ממשלתי להמשיך בתוכניתו למיגור "האיום המוטאנטי". הוא לכד את מרבית חברי האקס-מן והשתלט על בית הספר לצעירים מחוננים ע"ש אקסבייר. תוך כדי, הוא גם השיג מידע נרחב על המוטאנטים.

ג'ובילי נלכדת ועוברת עינויים מנטליים כדי לחלץ ממנה מידע. פצצה מונחת בחזהו של סייקלופס, לאחר שהוא נלכד יחד עם ג'ין גריי, סטורם, וולברין וקאנונבול. קייבל הסתנן לתוך אחוזת אקס כדי לשחרר את המוטאנט קאליבן, להשמיד את הפרוטוקולים של אקסבייר ולמנוע מבאסטיון גישה אליהם. אחוזת אקס מפורקת עד היסוד מהטכנולוגיה שבנויה בה. ד"ר ססיליה ריס וחברת המורלוקים לשעבר מארו מצטרפות לקבוצה לאחר שהן מתעמתות עם באסטיון יחד עם אייסמן. בתקופה זו, אייסמן שימש כמנהיג קבוצה קטנה שכללה נוסף לריס ומארו גם את סברה, שעקבה אחר מעשיו של באסטיון וסוכניו. למרות שהם נקלעים למארב של זקיפי פריים סנטינל, הם מאתרים את מיקומה של רוז גילברטי, אמו המאמצת של באסטיון. בהגיעם למקום הם מוצאים שבאסטיון וזקיפיו מחכים להם, לאחר שחטפו את רוז ואת בנו של בלש משטרה. לאחר שמארו שמעה את דבריו של באסטיון על אמו, היא נתקפה בחמת זעם ותקפה אותה, כנקמה על הגורל ממנו סבלה מורתה הרוחנית קאליסטו מסוכני "מבצע אפס סובלנות". אייסמן עצר בעדה, אך תקף בהפתעה את באסטיון בעצמו, והשליך אותו לקו חוף סמוך. ברגע שבאסטיון החל לתת לזקיפי הפריים סנטינל את ההוראה להשמדת המוטאנטים, כוחות S.H.I.E.L.D מגיעים למקום ומבטלים את זכויותיו של באסטיון ל"מבצע אפס סובלנות". באסטיון מבין כי סוכני S.H.I.E.L.D ישתמשו בכל האמצעים הדרושים כדי לעצור אותו, ונותן הוראה לזקיפיו לסגת. הוא נלקח באזיקים למתקן כליאה של סוכנות S.H.I.E.L.D.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Cable #45-47
  • Cable/Machine Man `98 #1
  • Generation X #27, 29-31
  • Machine Man/Bastion '98 #1
  • The Uncanny X-Men #346
  • Wolverine vol.2 #115-118
  • X-Force #67-69
  • X-Men vol.2 #65-69

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]