אריק לארסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אריק לארסון
Eric Larson
לידה 3 בספטמבר 1905
קליבלנד, יוטה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 25 באוקטובר 1988 (בגיל 83)
לה קניאדה פלינטרידג', קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה אריק קליאון לארסון
מקום קבורה פארק הזכרון פורסט לוון עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום אמריקאי
מקום לימודים אוניברסיטת יוטה
תקופת הפעילות מ-1933 עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה הנפשה
הושפע על ידי המילטון לוסק
פרסים והוקרה פרס וינזור מקיי (1983)
אגדת דיסני (1989)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריק קליאון לארסוןאנגלית: Eric Cleon Larson;‏ 3 בספטמבר 190525 באוקטובר 1988) היה אנימטור אמריקאי שעבד באולפני ההנפשה של וולט דיסני, אשר מוכר כאחד מתשעת הזקנים של דיסני. החל משנת 1973 הוא התחיל להכשיר אנימטורים לאולפנים, כאשר רובם הפכו למובילים בתחום ההנפשה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לארסון נולד בשנת 1905 בעיירת קליבלנד שביוטה, כאשר הוריו הם מהגרים מדנמרק. הוא למד באוניברסיטת יוטה, והחל לעבוד באולפני ההנפשה של וולט דיסני בשנת 1933, כאשר הוא הנפיש סצנות מתוך הסרטים "הצב והארנב", "שלגיה ושבעת הגמדים", "ציידי הלווייתנים", "פינוקיו", "פנטסיה", "במבי", "שלושת הקבלרוס", "הבה לי מוזיקה", "סינדרלה", "עליסה בארץ הפלאות", "פיטר פן", "היפהפייה והיחפן", "היפהפייה הנרדמת", "על כלבים וגנבים", "החרב באבן", "ספר הג'ונגל" ו"הרפתקאותיו של פו הדב". כמו כן הוא יצר דמויות בולטות בסרטים "חתולים בצמרת" ו"רובין הוד", ויצר את הכותרות בסרט "הרפתקאות ברנרד וביאנקה" יחד עם מל שו ובארני מאטינסון.

בשנת 1973 לארסון החל להכשיר אנימטורים חדשים לאולפנים, כדי להגדיל את מספר האנימטורים בחברה. אישים רבים שהפכו למובילים בתחום ההנפשה הוכשרו דרכו, ביניהם בראד בירד, דון בלות', כריס באק, טים ברטון, ג'ון לאסיטר והנרי סליק. בשנות ה-80 עבודתו הייתה מינורית, אך הוא שימש כיועץ הנפשה בסרטים "חג שמח מיקי מאוס", "הקדירה השחורה" ו"הרפתקאותיו של סופר בלש".

בשנת 1983 לארסון זכה בפרס וינזור מקיי, ולאחר שלוש שנים, בשנת 1986, הוא עזב את החברה כאשר הוא עבד בה 53 שנים. ב-25 באוקטובר 1988, בגיל 83, לארסון נפטר בלה קניאדה פלינטרידג', כאשר שנה לאחר מכן הוכר כ"אגדת דיסני" יחד עם תשעת הזקנים של דיסני ואב אייוורקס[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אריק לארסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]