בית הסעודות

בית הסעודות
(למפת לונדון רגילה)
בית הסעודות

בית הסעודותאנגלית: The Banqueting House) הוא השריד היחיד של ארמון וייטהול, שהיה קיים בלונדון, שנותר בימינו. בית הסעודות מצוי בקצה הצפוני של רחוב וייטהול, בסמוך לכיכר טרפלגר, ברובע וסטמינסטר של לונדון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבנה זה הוא הגדול והמפואר מבין בתי הסעודות שהיו נפוצים באנגליה בתקופת טיודור. המבנה היווה חלק מארמון וייטהול והוא השריד היחיד שנותר מהארמון. המבנה תוכנן על ידי האדריכל איניגו ג'ונס בשנת 1619. בנייתו הושלמה בשנת 1622 בסיועו של האדריכל ג'ון וב.

בשנת 1649 נערכה בחזית המבנה הוצאתו להורג של מלך אנגליה צ'ארלס הראשון.

המבנה הוא מבנה דו-קומתי, וסביב גגו מצוי מעקה מעוטר. אולם הסעודות במרכז המבנה עוטר על ידי הצייר פטר פאול רובנס לבקשתו של המלך צ'ארלס הראשון בשנת 1635.

המבנה בנוי בסגנון הרנסאנס האיטלקי, שהיה נדיר ביותר באנגליה בתקופה היעקובינית. חזית המבנה מעוטרת בעמודים בסגנון איוני בקומה הראשונה, ובסגנון קורינתי בקומה השנייה.

אולם בית הסעודות נועד היה להיות חלק מארמון חדש שאמור היה להיבנות במתחם של ארמון וייטהול, אולם בשל מלחמת האזרחים באנגליה ובשל שריפת ארמון וייטהול, היה המבנה היחיד שנבנה כחלק מהארמון החדש. מיקומו המבודד מיתר מבני הארמון מנע את שריפתו בעת שיתר הארמון עלה באש.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פנים המבנה:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בית הסעודות בוויקישיתוף