ג'ו-און: הקללה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ו-און: הקללה
呪怨
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי טקאשי שימיזו עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טקאשי שימיזו עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טקאשי מאטסוימה (טאקאו סאקי)
צ'יאקי קוריאמה
היטומי מיווה
יוראי יאנאגי
טאקאקו פוג׳י
יומי יושיוקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה חברת טואי עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בפברואר 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 70 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם קאטסומי ו-4444444444
סרט הבא ג'ו-און: הקללה 2
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ו-און: הקללהיפנית: 呪怨) הוא סרט אימה יפני על-טבעי והראשון בסדרת סרטי "ג'ו-און" מאת הכותב והבמאי טאקאשי שימיזו.

הסרט יצא להפצה ביתית בקלטות וידאו בשנת 2000 ומשמש כהמשך לסרטים הקצרים "קאטסומי ו-4444444444", שגם הם נוצרו על ידי שימיזו.

כמו כל סרטי הסדרה, הסרט מחולק לשישה פרקים המוצגים בסדר לא כרונולוגי ומתמקד בקללה השוררת בבית משפחת סא'אקי שבטוקיו לאחר שטאקאו סא'אקי רוצח את אשתו קיאקו ואת חתול המשפחה מר.

סרט ההמשך "ג'ו-און: הקללה 2" יצא גם הוא בהפצה ביתית באותה השנה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה המוצגת בסרט אינה ליניארית, אך פה היא תוצג לפי הסדר.

בשנת 1999, המאייר טאקאו סא'אקי רוצח את אשתו קיאקו לאחר שהוא מגלה שהיא מאוהבת במורה של בנם הצעיר בבית הספר, אותו היא מכירה מתקופת לימודם במכללה ושמו שינזוקה קוביאשי. לאחר מכן הוא רוצח את חתול המשפחה מר ומשאיר את טושיו, בנו לבד בבית לגורלו. רגשות הכעס והנקמה סביב הרצח מציפות את הבית ויוצרות עליו קללה הגורמת לקיאקו לחזור מחדש כרוח נקמנית בשם "אונריו". קיאקו לאחר מכן הורגת את טושיו בביתם. בעקבות הקללה, כל מי שיכנס לבית משפחת סא'אקי או יבלה במחיצת אדם שביקר בבית יקולל בקללה ויומת על ידי רוחותיהם של קיאקו וטושיו.

באותו היום, קוביאשי מבקר בבית משפחת סא'אקי לאחר שהוא מבחין שטושיו לא מגיע לבית הספר ומשאיר את אשתו ההרה, מנאמי בדירתם לבד. קוביאשי מוצא את טושיו לבד בבית וטושיו מסרב לדבר איתו. קוביאשי מחליט להישאר עם טושיו בבית עד שהוריו יחזרו. קוביאשי מודאג מהמצב בבית ובהמשך הוא מוצא את יומנה של קיאקו, דרכו הוא לומד על אהבתה אליו ומוצא את גופתה בעליית הגג. קוביאשי מנסה לברוח מהבית ביחד עם טושיו. אולם, הוא מקבל שיחת טלפון מטאקאו שבזמן הזה פרץ לביתם של קוביאשי ומנאמי, הרג את מנאמי ותלש את העובר מגופה. לאחר השיחה, גופתה של קיאקו חוזרת לחיים והורגת את קוביאשי ההמום. בזמן שטאקאו מסתובב ברחובות טוקיו עם העובר המת בידיו, רוחה של קיאקו מופיעה למולו והורגת אותו, בכך גם הוא הופך לרוח נקמנית.

זמן לא ידוע לאחר מכן, בית משפחת סא'אקי נמכר למשפחת מוראקאמי. בת המשפחה, קאנה לומדת בחדר ביחד עם חברתה יוקי עד שהיא נזכרת שהיא צריכה ללכת לבית הספר במטרה להאכיל את הארנבים (שם היא וחברתה היסאו נהרגות על ידי קיאקו). יוקי, הסובלת מפוביה מחתולים נכנסת לארון בחדר לאחר שהיא מבחינה בחתול שחור (מר) שנכנס לשם. היא שומעת רעשים מעליית הגג ועולה אליה דרך הארון, שם קיאקו הורגת אותה. אחיה של קאנה, טסויושי לא מודע להתרחשות ויוצא לבית הספר במטרה לפגוש את חברתו מיזוהו טומורה, אך לא מגיע לבסוף (נהרג על ידי טושיו) ומיזוהו נאלצת לחכות לו בחדר המורים בזמן שאחת המורות יוצאת לחפש אותו. בזמן ההמתנה, טושיו רודף את מיזוהו והיא מקבלת שיחת טלפון מהמספר 4444444444 ולאחר מכן טושיו מופיע לצידה והורג אותה.

בינתיים, הבלש יושיקאווה חוקר את המוות של תלמידת בית ספר תיכון בשם היסאו יושידה (שמתה בזמן שהאכילה את הארנבים יחד עם קאנה) ויחד עם גופתה הוא מוצא חתיכה מלסת אנושית. בחזרה בבית משפחת מוראקאמי, האם נוריקו חוזרת מקניות ומבחינה בביתה קאנה הפצועה עולה במדרגות. קאנה מסתובבת אליה ומתגלה שחסרה לה הלסת התחתונה ונוריקו מתה.

זמן מה לאחר מכן, סוכנות הנדל"ן "סוזוקי" מנסה למכור את בית משפחת סא'אקי. המתווך טאטסויה יוצר קשר עם אחותו קיוקו, הרגישה לעל טבעי ומבקש ממנה לבדוק את הבית עבורו. בהגיעם לבית, קיוקו מבחינה ברוחה של קיאקו בקומה העליונה ומבקשת מאחיה שיביא לה משקה סאקה. לאחר שהיא לוגמת מהמשקה, היא מקיאה אותו ומפצירה באחיה שכל אדם שבא לראות את הבית ישתה מהסאקה הזה, ואם הוא מקיא אותו החוצה זה אומר שהוא לא חזק מספיק להתמודד עם הרוחות שבבית (אף על פי שטאטסויה שתה מהסאקה בעצמו ולא הקיא אותו, בכך נרמז שהקללה חזקה מספיק בשביל להתגבר על המשקה).

בהמשך, קיוקו לומדת מאחיה שהוא מכר את הבית ובזמן שהיא עוברת לידו היא רואה אישה בשם יושימי קיטאדה עומדת בחלון ומביטה בה, בכך קיוקו מבינה שיושימי רדופה על ידי הרוחות.

קאטאסומי ו-4444444444[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאטסומי ו-4444444444 (קאטאסומי מיפנית: 片隅, "נדחק לפינה" בתרגום מילולי לעברית ו-4444444444: עשר רביעיות, מספר המסמל מזל רע בתרבות היפנית) הם שני סרטים קצרים שנוצרו על ידי טאקאשי שימיז. שימיזו יצר את הסרטים כחלק מתחרות סרטי אימה ובעקבותיהם הוא יצר את הסרט "ג'ו-און: הקללה". עלילת הסרטים הקצרים מתרחשת באמצע הסרט "ג'ו-און: הקללה" ועוקבת אחר קאנה וטסויושי מוראקאמי, בני המשפחה שעברו להתגורר בבית משפחת סא'אקי ומצאו את מותם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאטאסומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאנה היא תלמידת תיכון שנפגשת עם חברתה היסאו בבית הספר מכיוון שזהו תורן להאכיל את הארנבים במוסד. קאנה נפצעת בידה והיסאו יוצאת להביא ערכת עזרה ראשונה, אך ישות בלתי נראית תוקפת את קאנה. כאשר היסאו חוזרת, היא מבחינה באישה בעלת עור חיוור ושיער שחור הלבושה בכותונת לבנה (קיאקו סא'אקי) מתקדמת לעברה. היסאו מנסה להתגונן בעזרת כף חפירה, אך מותקפת מהצד על ידי גופתה של קאנה, שחזרה לחיים. הסרט נגמר כשלא ידוע מה עלה בגורלה של היסאו.

4444444444[עריכת קוד מקור | עריכה]

טסויושי הוא אחיה של קאנה הרוכב על אופניו בדרך לבית הספר במטרה לפגוש את חברתו מיזוהו. בדרכו, הוא שומע טלפון סלולרי מצלצל באחד הפחים ועוצר כדי לענות לו, אך שומע ייללות חתול מגיעות מצידו השני של הקו. לאחר שטסויושי מנסה לברר מי המתקשר, הוא מבחין בטושיו סא'אקי יושב לצידו והורג אותו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ו-און: הקללה
שחקן / שחקנית דמות
יוראי יאנאגי שינזוקה קוביאשי
צ'איקי קוריאמה מיזוהו טמורה
היטומי מיווה יוקי
אסומי מיווה קאנה מוראקאמי
ריוטה קויאמה טושיו סא'אקי
טאקאקו פוג'י קיאקו סא'אקי
טאקאשי מאטסויאמה טאקאו סא'אקי
קאזושי אנדו טסויושי מוראקאמי
יומי יושיוקי נוריקו מוראקאמי
יואה מנאמי קוביאשי
קאורי פוג'י יושימי קיטאדה
יוקו דאיקה קיוקו סוזוקי
מאקוטו אשיקאווה טאטסויה סוזוקי
קאטאסומי ו-4444444444
שחקן/שחקנית דמות
אייקו אומורה היסאו יושידה
קאנה קאשימה קאנה מוראקאמי
טאקאקו פוג'י קיאקו סא'אקי
קאזושי אנדו טסויושי מוראקאמי
דאיקי סאוואדה טושיו סא'אקי

המשכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • במהלך הסרט דמויותיהם של קאנה ושל טסויושי נהרגות "מחוץ למסך" (מותם לא מוצג לצופה). מותם מוצג בסרטים הקצרים "קאטסומי" ו-"4444444444".
  • חלקו האחרון של הסרט מוקדש ליושימי קיטאדה, לקיוקו ולטאטסויה סוזוקי. סיפורם המלא מסופר בסרט ההמשך "ג'ו-און: הקללה 2".

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מותה של מיזוהו עובד בחלקו לגרסה האמריקאית. בסרט "הטינה 2", ונסה נרדפת על ידי טושיו באותה הדרך שבה מיזוהו נרדפה.
  • מותה של יוקי גם הוא עובד לגרסה האמריקאית ובסרט "הטינה" יוקו מוצאת את מותה באותה הדרך.
  • באמצע הסרט, גופתה של קאנה חוזרת כמעין זומבית חסרת לסת תחתונה ההורגת את נוריקו. בגרסה האמריקאית, גופתה של יוקו חסרת הלסת הורגת את אלכס.
  • הסרט הקצר "קאטאסומי" הציג את הופעתה הראשונה של השחקנית טאקאקו פוג'י בתור קיאקו סא'אקי, דמות אותה היא תגלם עד הסרט "הטינה 2" האמריקאי.
  • בסרט הזה טאקאו הרג את מר החתול בעזרת כליאתו במיקרוגל דולק, בעוד בגרסה האמריקאית הוא הטביע אותו באמבטיה ביחד עם טושיו. כמו כן, טאקאו לא הרג את טושיו, אלא אמו הרגה אותו "מחוץ למסך".
  • דמותו של פיטר קירק מהסרט "הטינה" מבוססת באופן רופף על דמותו של שינזוקה קוביאשי. ההבדל ביניהם הוא שקוביאשי הכיר את קיאקו במכללה וכיום הוא המורה של טושיו, בעוד פיטר משער שקיאקו היא תלמידתו לשעבר. כמו כן, טאקאו הורג את מנאמי (אשתו של שינזוקה), אולם מריה קירק נשארת ללא פגע.
  • קיאקו מופיעה בפני טאקאו מתוך אריזת פלסטיק באמצע הרחוב והורגת אותו, בעוד בסרט "הטינה" היא תולה אותו למוות בעזרת שיערה בחדרו של טושיו.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא להפצה ביתית בקלטות וידאו ב-11 בפברואר 2000.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]