גדולה מהחיים (סדרת טלוויזיה אמריקאית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גדולה מהחיים
סוגה דרמה קומית
פנטזיה
יוצרים ג'וש ברמן
כותבים ג'וש ברמן, Jeffrey Lippman עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דייוויד פטרקה, Robert J. Wilson, מייקל גרוסמן, ג'יימי באביט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ברוק אליוט
מרגרט צ'ו
אפריל בולבי
קייט לברינג
ג'קסון הרסט
בן פלדמן
פסקול Drop Dead Diva עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 78
הפקה
מפיק ג'וש ברמן, ניל מרון, Robert J. Wilson עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Sony Pictures Television עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה לייפטיים, Sony Pictures Home Entertainment, Mill Creek Entertainment, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים Peachtree City, אטלנטה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור לייפטיים
רשת שידור בישראל HOT3
תקופת שידור מקורית 12 ביולי 200922 ביוני 2014
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גדולה מהחייםאנגלית: Drop Dead Diva) היא סדרת פנטזיה ודרמה קומית אמריקאית שנוצרה על ידי ג'וש ברמן. ב-15 בינואר 2013 רשות השידור לייפטיים ביטלה את הסדרה לאחר 4 עונות. לעומת זאת, ב-1 במרץ 2013, חודש לאחר ביטולה, הודיעה רשת לייפטיים שהסדרה כן תשוב לעונה חמישית. ב-25 באוקטובר חודשה הסדרה לעונתה השישית והאחרונה.

בישראל הסדרה משודרת בהוט 3.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה סובבת סביב דב, דוגמנית בלונדינית שטחית שנהרגת בתאונת דרכים בדרכה לאודישן. כאשר היא מגיעה לשמיים היא נפגשת עם מלאך בשם פרד שאומר לה שבזמן חייה הגיעה למצב מאוזן בכך שלא עשתה דברים טובים ולא דברים רעים. דב לוחצת על כפתור במחשבו של פרד וחוזרת לכדור הארץ בגופה של פרקליטה שמנה בשם ג'יין שנפטרה לאחר שהגנה על חייו של הבוס שלה. דב לומדת להכיר את חייה של ג'יין ובכך שהיא ההפך הגמור ממנה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1-13 (13 פרקים). החלה ב-12 ביולי 2009 והסתיימה ב-11 באוקטובר 2009.

לאחר מותה של ג'יין בירייה ומותה של דב בתאונת דרכים, דב עולה לשמיים שם היא פוגשת את פרד. היא לוחצת על כפתור ה"חזרה" במחשב שלו, דבר המחזיר אותה לכדור הארץ בגופה של ג'יין. דב נאלצת להתמודד עם העובדה שחזרה בגופה של עורכת דין שמנה, חכמה וחרוצה כלומר ההפך ממנה. דב נשארת עם הזכרונות שלה אך עם הידע של ג'יין. דב מגלה שג'יין עובדת עם בן זוגה, גרייסון. דב מנסה לספר לו על מה שקרה לה אך מגלה שהוא מפתח מערכת יחסים עם עמיתתו לעבודה, קים קאסוול. במקום זאת, דב משתפת את חברתה הטובה ואת שותפתה, סטייסי. קים מבינה שגרייסון לא מוכן עדיין למערכת יחסים ומסיימת את הקשר איתו. פרד, המלאך השומר של דב מגיע לעזור לה ומתחיל לעבוד במשרד עורכי הדין בו היא עובדת ובמקביל נדלק על חברתה סטייסי. השניים יוצאים לדייט ראשון ומתנשקים אך יום למחרת סטייסי לא זוכרת אותו. ג'יין מגלה שפרד עבר על החוקים בקשר שלו עם סטייסי ולכן הוא הועבר לתפקיד אחר ומחק את זיכרונה. בסוף העונה פרד מספר לדב שהחליט לוותר על תפקידו כדי לקיים מערכת יחסים עם סטייסי. ג'יין מייצגת מקרה של שחקן בייסבול ומגלה כי זו הייתה הונאת ביטוח. היא מגלה שאם היא תגלה על כך היא עלולה לאבד את רישיונה. היא מתחילה להאמין שגרייסון מעוניין בה רומנטית אך אדם בשם אית'ן מופיע בביתה וטוען שהוא בעלה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 14-26 (13 פרקים). החלה ב-6 ביוני 2010 והסתיימה ב-29 באוגוסט 2010.

ג'יין מגלה שהתחתנה לאית'ן רק כדי שיוכל להשתמש בביטוח הבריאות שלה ועכשיו הוא חזר כדי לקבל ממנה גט לאחר שמצא אהבה חדשה. לאחר מכן גרייסון תומך בג'יין לאחר שעבודתה עומדת בסיכון ובמקביל פרקר לא תומך בהחלטתה. פרקר משתכנע לבסוף ומקומה של ג'יין בחברה מובטח. טוני וג'יין נפרדים סופית ובמקביל מתחילים קים ופרקר לצאת. גרייסון מתחיל לצאת עם עורכת דין בשם ונסה. פרד חוזר לחייה של ג'יין ומתחיל לעבוד בתור העוזר של קים. פרד מנסה לחזר אחרי סטייסי במספר דרכים ומנסה לגרום לה לקנא ולבסוף הוא אומר לה שהוא אוהב אותה. בסוף העונה שותפתו של פרקר חוזרת לנהל את העניינים בחברה ומחליטה לפטר את קים. ג'יין יוצאת עם גרייסון לארוחת ערב בה היא מחליטה לספר לו שהיא בעצם דב אך לפני שהיא מספיקה הוא מודיע לו שהחליט להציע נישואין לונסה ומבקש ממנה להיות שושבינה בחתונה. ג'יין יוצאת בסערה מהמסעדה וגרייסון שיוצא אחריה נדרס.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 27-39 (13 פרקים). החלה ב-19 ביוני 2011 והסתיימה ב-25 בספטמבר 2011.

העונה נפתחת כאשר גרייסון מתעורר בבית החולים ואינו זוכר את שיחתו האחרונה עם ג'יין. הוא חוזר על בקשתו שהיא תהיה השושבינה בחתונתו והיא מסכימה. פרקר מבקש מקים לחזור לחברה אך היא מסרבת. בובי, אמה של דב מתחילה לצאת עם פרקר אך הקשר בין השניים נגמר במהרה. קים אשר חזרה למשרד חוזרת לפרקר. ונסה נוטשת את גרייסון ביום החתונה וג'יין ופרד מנסים לגרום לו להמשיך הלאה. ג'יין ופרקר מייצגים שני לקוחות אשר מתמודדים זה מול זה ופרקר מפטר את ג'יין אך לאחר מכן מחזיר אותה לחברה. קריירת המשחק של סטייסי משגשגת ובמקביל יחסיה עם פרד מתדרדרים. פרד רואה את סטייסי מתנשקת עם השחקן לצידו היא משחקת ועוזב את הדירה. אליסיה, אקסית מהעבר של פרקר חוזרת על מנת לקבל עזרה משפטית ולאחר שהמשפט נגמר פרקר מציע לה עבודה בחברה. ג'יין מגלה שלאליסיה יש ילד בן 7 אשר פרקר הוא אביו אך לא מודע לכך. בסוף העונה פרקר מגלה על קיומו של בנו. ג'יין יוצאת עם שופט בשם אואן אשר מזמין אותה לבוא איתו לניו זילנד אך היא מסרבת, לאחר מכן היא רואה את סטייסי וגרייסון מתנשקים ומחליטה לטוס לאיטליה לבדה. קים מציבה לפרקר אולטימטום והוא מסכים והופך אותה לשותפה בחברה. סטייסי מספרת לגרייסון שג'יין היא דב וג'יין מספרת לפרד שראתה את סטייסי וגרייסון מתנשקים. גרייסון רודף אחריה לשדה התעופה אך מחמיץ את הטיסה ובמקביל אואן מחליף ברגע האחרון את הטיסה לניו זילנד וטס עם ג'יין לאיטליה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 40-52 (13 פרקים). החלה ב-3 ביוני 2012 והסתיימה ב-9 בספטמבר 2012.

העונה נפתחת שלושה שבועות לאחר עזיבתה של ג'יין כאשר טרי מגיעה להחזיר אותה לחברה. טרי מספרת לה שפרקר יצא למסע לחפש את אליסיה ובנו לאחר שגירש אותה מחייו. קים שנהפכה לשותפה בכירה כרגע מנהלת את החברה אשר נמצאת בבעיות כלכליות קשות. ג'יין מסכימה לחזור וגרייסון אשר מחכה לה בשדה התעופה רואה אותה חוזרת עם אואן. גרייסון מנסה להבין מסטייסי מה הכוונה בכך שג'יין היא דב, היא לא מספרת לו את האמת אך הוא מתחיל לחשוד. פרד חוזר ומציג לסטייסי וג'יין את חברתו החדשה, אלי. פרד מגלה שהוא עדיין מאוהב בסטייסי ולאחר שאלי נפרדת ממנו הוא מחליט לעזוב. לפני עזיבתו פרד מספר לסטייסי את האמת על היותו המלאך השומר של ג'יין אך לאחר עזיבתו זכרונה נמחק. פרקר חוזר ומציג את לוק המשקיע החדש של החברה אשר משמש גם כמלאך השומר החדש של ג'יין במקום פרד. לוק וג'יין לומדים להתרגל אחד לשני בזמן שאליסיה חוזרת ופרקר לומד להכיר את בנו טוב יותר. סטייסי משקיעה את כספה בהקמת עסק לאפיית פוגות (שילוב של פאי ועוגה שסטייסי המציאה בטעות) עם בחורה בשם ניקי אך היא גונבת את כל כספה ובורחת. לאחר מכן ג'יין משקיעה בעסק של סטייסי ועוזרת לה לפתוח חנות משלה. אואן מציע לג'יין נישואים והיא מסכימה. אליסיה מקבלת הצעת עבודה בקנדה ועומדת לעזוב אך פרקר תובע על משמורת משותפת על מנת שיוכל לראות את בנו. בסוף פרקר מבטל את התביעה ואליסיה נוסעת עם אריק. פרקר מעסיק את ג'נה, משקיעה חדשה בחברה ולוק אשר נותר ללא תפקיד מבלה יותר זמן עם סטייסי. אואן נעלם וג'יין מבינה שהוא לא רוצה להתחתן ולכן הוא ברח. גרייסון מחליט לספר לג'יין שהוא אוהב אותה אך לפני שהוא מספיק לספר לה ה-FBI סוגר את משרד עורכי הדין "האריסון ופרקר" בטענה להלבנת כספים. פרקר מפטר את ג'נה ומחזיר את לוק לחברה שנפתחת מחדש. עסק הפוגות של סטייס מצליח. לוק וקים מתחילים להתקרב אך היא קוטעת את זה במהרה ושהוא מתעמת איתה היא מספרת לו שהיא בהריון ולא ממנו. אואן חוזר ומספר לג'יין כי עבר ניתוח לאחר שעבר אירוע לב והוא כן רוצה להתחתן וארגוני החתונה נמשכים כסדרם. בסוף העונה ג'יין האמיתית צופה מגן עדן על מעלליה של דב למטה ומחליטה ליצור קשר עם פרד על מנת לחזור. חתונתם של אואן וג'יין יוצאת לדרך וקים מספרת לפרקר שהיא בהריון ממנו. לפני הטקס גרייסון מספר לג'יין שהיא הסיבה שהוא התגבר על דב ושהוא אוהב אותה. השניים מתנשקים, אואן נכנס ולאחר שהוא רואה אותם הוא מקבל התקף לב נוסף. באותו רגע ג'יין לוחצת על כפתור החזרה במחשב של פרד ואואן מתעורר.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 53-65 (13 פרקים). החלה ב-23 ביוני 2013 והסתיימה ב-3 בנובמבר 2013.

ג'יין רצה אל בית החולים במטרה למצוא את אואן ולהתנצל מפניו על הנשיקה לגרייסון אבל מגלה שאואן שחרר את עצמו. לוק המלאך השומר של ג'יין אומר לה שייתכן וג'יין האמיתית חזרה אל כדור הארץ ואם אואן מת אז ג'יין נכנסה אל גופו. ג'יין מקבלת תיק חדש מטרי, להציל ילד חולה שהפסיקו במפתיע את הטיפולים הניסיוניים שהיו אמורים לסייע לו. לוק ממשיך הלאה ומגיעה מחליף חדש לתפקיד המלאך השומר- פול וכולם שוכחים את נוכחותו של לוק בחייהם. ג'יין מנצחת את התיק ומאלצת את החברה להשיב את הילד לטיפולים להם הוא זקוק מה שמציל את חיוו. בסוף הפרק הראשון ג'יין האמיתית מופיעה בגופה של בריטני שאומרת שהיא רוצה את חייה הישנים בחזרה. למחרת ג'יין מופיעה במשרד כבריטני וגוררת את ג'יין (דב) למסע הצלה של אסיר שהייתה צריכה להציל לפני 4 שנים אבל בעקבות הירי הוא נזנח בכלא. ג'יין ודב מצליחות להוכיח את חפותו ולשחררו וג'יין ממשיכה הלאה כבריטני עם המלאכית השומרת שלה לפריז. גרייסון תובע על פיטורין לא צודקים של חבר שמחליט לעבוד בחנות מזרנים כדראג' אבל בעל החנות רואה בזה עלבון. בהמשך גרייסון מבין שהתיק היה ניצול לא צודק של מערכת המשפט לצורך קידום מכירות. פרקר מחליט להישאר בקנדה עם הבן שלו ומשאיר את קים לבדה בהריון בתפקיד השותפה המנהלת. סטייסי מתחילה להשתעמם מעסק האפייה שלה ומבינה שהיא צריכה עזרה עם העסק. ג'יין מגלה שאואן מונה לשותף מנהל במקום פרקר. קין מקצה לג'יין תיק של בחורה שנזרקה רגע לפני החתונה ותובעת את ההוצאות שנאלצה לשלם מהבעל. ג'יין בטוחה שאין קייס (תיק- עילה לתביעה) אבל אואן מתעקש שתמשיך עד הסוף וג'יין לומדת את רגשותיו של אואן כאשר נטשה אותו בחופה. סטייסי מוכרת את העסק שלה לאשת עסקים שאהבת את שילוב עוגה פאי. ג'יין מנסה לחזור אל ליבו של אואן אלא שזה פגוע ומסרב. פול חוזר ומתעקש להיכנס למשרד עורכי הדין כדי לפקח על ג'יין ולבסוף נכנס בתפקיד המתמחה. ג'יין מתחמקת מאואן. גרייסון מנסה לשכנע את ג'יין שהוא אהבת חייה אבל לזו יש רגשות אשם כלפי אואן. אמה של ג'יין נפטרת ממחלה סופנית. גרייסון וג'יין (דב) מתנשקים ובריטני מגיעה וכועסת על ג'יין על כך שלא סיפרה לה שאמא חולה ועומדת למות. בריטני אומרת לגרייסון שג'יין היא לא מי שהוא חושב והוא רודף אחריה. בנוגע לסטייסי, במהלך העונה היא החליטה שהיא רוצה ללדת תינוק והיא מחפשת תורם זרע שיהיה מושלם מכל הבחינות. לאחר חיפושים רבים היא מגלה שמי שהיא חיפשה היה אואן. כשג'יין שומעת זאת היא כועסת ובין השתיים מתפתח ריב שכן ג'יין חושבת שהיא יכולה עוד לחזור לאואן אך לבסוף היא מאשרת והיא בסדר עם זה. סטייסי מבקשת מאואן שיהיה התורם זרע ובהתחלה הוא מסרב אך לבסוף הוא מסכים ובין השניים מתחיל להירקם סיפור אהבה

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 66-78 (13 פרקים). החלה ב-23 במרץ 2014 והסתיימה ב-22 ביוני 2014.

ג'יין בטוחה שבריטני סיפרה לו את האמת כי גרייסון מרוחק ומתחמק. ג'יין מספרת לו שהיא דב והוא כועס שהיא חיכתה כל כך הרבה זמן כדי לספר לו בעוד שלסטייסי היא סיפרה במיידית. גרייסון מחליט לאחר זמן מה שהוא רוצה להתחיל חיים חדשים עם ג'יין כמי שהיא עכשיו. גרייסון מטפל בתיק רצח על מנת לבחון את יכולתו כשותף, גרייסון מגלה שהנאשם אכן ביצע את הרצח ולכן הוא פורש מהתיק אבל אואן מעמיד אותו להעיד ומתבטלים האישומים. כאשר גרייסון יוצא מבית המשפט הוא נורה. בסוף העונה כאשר ג'יין מגיעה לשחרר את גרייסון מביה"ח. רסיס מהפגיעה שהיה בגופו חודר לגופו וגרייסון נפטר. הוא חוזר לחיים מיד לאחר מכן בגופו של איאן, אסיר שנידון למוות באשמת רצח. ג'יין, בתור עורכת דינו, מוכיחה את חפותו.בפרק האחרון החתונה של סטייסי ואואן אך לפני החתונה סטייסי יולדת תאומים והם נאלצים לדחות את החתונה. בסצנה הסופית רואים שג'יין קנתה פסנתר לאיאן (שבגוף זה נמצא גרייסון) והוא שר לה שיר וכך מסתיימת הסדרה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'יין בינגאם (ברוק אליוט): עורכת דין חכמה, בעודף משקל. נורתה ונפטרה, ובעקבות כך, נכנסה נשמתה של דב לגופה. הנשמה של ג'יין נכנסה לגוף של דוגמנית בשם בריטני. מאוהבת בגרייסון במהלך העונות אך גם מתאהבת באואן, ומתארסת לו. שנייה לפני חתונתה מנשקת את גרייסון מול אואן. בעונה שש היא וגרייסון ממשיכים לצאת.
  • טרי לי (מרגרט צ'ו): העוזרת התוססת של ג'יין, קוריאנית.
  • סטייסי ברט (אפריל באולבי): החברה הכי טובה של ג'יין/דב, שותפתה לדירה, והיחידה שיודעת על כך שג'יין ודב התחלפו (חוץ מפרד). בעונות 2-4 יצאה עם פרד, ולאחר שעזב, פתחה מאפייה עם ניקי (קים קרדישיאן). בעונה 5 הרתה לאוון בעזרת הזרעה מלאכותית ולאחר מכן נהייתה ארוסתו.
  • קים קסוואל (קייט לברינג): עמיתה לעבודה של ג'יין ויריבתה. ניהלה רומן עם גרייסון וגם עם פרקר, ונכנסה ממנו להריון. בעונה חמש ילדה בן זכר בשם נואה. (במקביל למציאות שבה ילדה השחקנית קייט לברינג תינוק זכר)
  • גרייסון קנט (ג'קסון הרסט): בן זוגה לשעבר של דב ועמיתה של ג'יין לעבודה. בעונה שש מגלה שג'יין היא דב ומתחיל לצאת איתה. בנוסף ניהל רומנים קצרים עם קים, ונסה, ניקול ועוד. נהרג בעונה שש, ונשמתו עוברת לגוף של אדם אחר בשם איאן- אסיר הנידון למוות.
  • פרד (בן פלדמן) (עונה 1-3, תפקיד אורח בשני פרקים בעונה 4 ופרק אחד בעונה שש): המלאך השומר של ג'יין. כשמגיע ארצה הוא מתאהב בסטייסי אך לא יכול לנהל עימה רומן מכיוון שזה נוגד את החוקים. בעונה 1 מנשק את סטייסי ונאלץ לעזוב. בעונה 2 חוזר עם שינוי בחוקים ומתחיל לצאת עם סטייסי. בעונה 4 מספר לסטייסי שהוא המלאך השומר של ג'יין ועוזב.
  • ג'יי פרקר (ג'וש סטמבורג): (עונות 1-4) הבוס של ג'יין. ניהל רומן עם כמעט כל נשות המשרד. שמונה שנים לפני עלילות עונה 4, אישה בשם אליסיה הרתה לו וילדה בן זכר בשם אריק. בעונה ארבע מגלה עליו ומחליט לגדל אותו עם אליסיה. עזב את המשרד סופית בעונה חמש לאחר שמכר את חלקו.
  • אואן פרנץ' (לקס מדלין): שופט המופיע החל מעונה 2. הוא וג'יין מתחילים לצאת ולבסוף מתארסים. הוא תופס אותה מנשקת את גרייסון בחתונתם ומבטל את האירוסין. בעונה החמישית עובר להיות שותף בנוסף לפרקר ולאחר מכן במקום פרקר. בעונה הזו הוא גם תורם זרע לסטייסי שנכנכסת להריון ובסוף מתאהב בה ומחליט להיות איתה בזוגיות. בעונה שש מציע לה נישואין.
  • לוק דניאלס (קרטר מקינטייר): המלאך השומר השני של ג'יין, נכנס לתפקיד אחרי עזיבתו של פרד. מאוד רציני, הפך לספונסר הרשמי של המשרד לאחר שהתגלה שהוא מאוד עשיר. עוזב בסוף העונה הרביעית.
  • פול (ג'סטין דיילי): המלאך השומר השלישי של ג'יין. רגוע מאוד, מאמין שג'יין צריכה לקבוע לעצמה חוקים והוא בסדר עם זה שתספר לגרייסון על זהותה. חבר טוב מאוד של טרי.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דב (ברוק דיאורסי): דוגמנית בלונדינית שטחית אשר הייתה בת זוגו של גרייסון. דב נהרגת בתאונת דרכים ונשמתה נכנסת לגופה של ג'יין.
  • ונסה המינגס (ג'יימי ריי ניומן): ארוסתו של גרייסון במהלך עונה שנייה והעונה השלישית. נטשה את גרייסון בחופה. בעונה החמישית הופיעה כאורחת והייתה עורכת דין נגדית לקייס של קים.
  • פאולה עבדול (פאולה עבדול): פאולה עבדול מופיעה בתפקידי אורח שונים ובעיקר קטעים מוזיקליים בחלומותיה של ג'יין.
  • השופטת מדליין סאמרס (רוזי אודונל) חברתה של ג'יין מזה שנים, הופיעה אך ורק לארבעה פרקים אך נאמר שהיא חברתה הקרובה של ג'יין.
  • בובי דובקינס (שרון לורנס): אמה של דב, מנהלת סטודיו לריקוד בשם 'הרקדניות הקטנות של דב'. נוטה להסתבך בצרות.
  • אליין בינגאם (פיית' פרינס): אמה של ג'יין. בעלת מאניה דיפרסיה. ג'יין עזרה לה לחזור לבעלה. נפטרת ממחלה סופנית בסוף העונה החמישית, לאחר שמספרת לג'יין שהיא יודעת שהיא לא ביתה האמיתית.
  • בריטני (נטלי האל): דוגמנית שיטחית אשר נשמתה של ג'יין המקורית עוברת אליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]