גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד
Sports Illustrated Swimsuit Issue
שער גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד 2009 עליו מככבת הדוגמנית הישראלית בר רפאלי
שער גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד 2009 עליו מככבת הדוגמנית הישראלית בר רפאלי
שער גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד 2009 עליו מככבת הדוגמנית הישראלית בר רפאלי
סוג גיליון דוגמנות שנתי של שבועון
מו"ל ספורטס אילוסטרייטד עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלים טיים וורנר
תאריכי הופעה 1964–הווה (כ־60 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
מערכת ארצות הבריתארצות הברית רוקפלר סנטר, ניו יורק, ארצות הברית
תפוצה כ-4,000,000
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ISSN 0038-822X
http://sportsillustrated.cnn.com/swimsuit
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיליון בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטדאנגלית: Sports Illustrated Swimsuit Issue) הוא גיליון שנתי מבית שבועון הספורט האמריקאי "ספורטס אילוסטרייטד", היוצא באמצע פברואר בערך. הגיליון כולל תצלומי דוגמניות בבגדי ים המדגמנות אותם במקומות אקזוטיים ברחבי העולם. בכך שונה גיליון זה מכל שאר גיליונות השבועון במהלך השנה, העוסקים בספורט מקצועי ובספורטאים.

הופעה בשער הגיליון נחשבת לפסגת ההישגים של דוגמנית, ובדרך כלל ילוו אליה חוזי דוגמנות שמנים. הגיליון מופץ למנויי השבועון, כ-3 מיליון, וכן נמכר בדוכנים ביותר ממיליון עותקים (לעומת מכירה בדוכנים של 85,000 עותקים בלבד לגיליון אחר של השבועון). תפוצתו מביאה לגיליון בגדי הים חוזי פרסום גדולים, שב-2005 הניבו למו"ל הכנסות של 35 מיליון דולר.

המהדורה הראשונה של הגיליון יצאה לאור ב-1964 ומקובל לראות בה את תחילת עידן הביקיני, למרות שהביקיני המודרני הומצא כבר ב-1946. הרעיון נזקף לזכותו של עורך השבועון אנדרה לאגר שרצה ליצור לוח שנה ספורטיבי עם הדוגמניות בבגדי ים. הוא ביקש מכתב האופנה ג'ול קמפבל לצלם תמונות של דוגמניות כדי למלא את החלל החסר, כולל השער. הגיליון הראשון כלל את השער וחמישה עמודי תצלומים ועם השנים צבר הגיליון תאוצה וקוראים, עד שהפך לתופעה בתחום הפרסום.

המהדורה הנמכרת ביותר של הגיליון הייתה המהדורה החגיגית ב-1989, במלאת 25 שנה לגיליון, ועל השער כיכבה דוגמנית העל קאתי איירלנד, שהופיעה עליו פעמיים נוספות לאחר מכן.

במשך השנים כיכבו על שער הגיליון דוגמניות צמרת רבות ובהן אל מקפירסון (5 פעמים), שריל טיגס (3 פעמים), כריסטי ברינקלי (3 פעמים), פולינה פוריסקובה (פעמיים), רייצ'ל האנטר (פעמיים), טיירה בנקס (פעמיים), קייט אפטון (פעמיים), בר רפאלי, ברוקלין דקר, אירינה שייק, היידי קלום, כריסי טיגן, אלכסיס רן ומריסה מילר. אשלי גרהאם היא הדוגמנית הראשונה למידות גדולות שהופיעה בשער הגיליון.

במהלך השנים הופיעו גם דוגמניות ישראליות בגיליון, כאשר ב-1990 הופיעה לראשונה בגיליון דוגמנית ישראלית- מיכאלה ברקו. בשנת 2007 הוצגה בו בר רפאלי בפינת השער. שנתיים לאחר-מכן, ב-2009, כיכבה רפאלי בעצמה בגיליון מיוחד על שער המגזין,[1]וצולמה גם לגיליונות 2008, 2010, 2012 וב-2014 (מהדורת היובל) של המגזין. ב-2009 השתתפה גם אסתי גינזבורג. ב-2008 חלק מצילומי החוץ הבינלאומיים נערכו גם בקיסריה ובים המלח.S. I. Staff, Bar Refaeli 2008 SI Swimsuit Photos, Swimsuit | SI.com (באנגלית אמריקאית)

בחלק מהגיליונות הופיעו גם תצלומים של מפורסמות שאינן דוגמניות, ובכלל זה ספורטאיות, ובהן הטניסאיות: סטפי גראף, סרינה ויליאמס, מריה שראפובה וקרוליין ווזניאקי. כן הופיעו תצלומים של זמרות ובהן ביונסה נואלס.

בפברואר 2014 הופיעה הבובה "ברבי" בשער הגיליון.[2]

את הדוגמניות מצלמים צלמים מהשורה הראשונה ובהם ניתן למנות את רפאל מאזוקו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]