דוד לזר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דוד לזר
לידה 1957 (בן 67 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דוד ג'יימס לזר (נולד ב -1957) הוא רב ומחנך יליד ארצות הברית, רב בית הכנסת "אור המדבר" בפאלם ספרינגס, שבקליפורניה. משרת קהילות בישראל ובאירופה למעלה משלושים שנה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לזר גדל במשפחה יהודית קונסרבטיבית-ליברלית בלוס אנג'לס, אך פנה לעבר היהדות האורתודוקסית בשנות העשרה שלו. לאחר שסיים את שירותו הצבאי בישראל בשנת 1980, היה ממקימי ההתנחלות גן אור ברצועת עזה. שם הוא פגש את אשתו סשה מייגרס, עולה מהולנד, הם התחתנו בקיץ 1981, ואז עברו לירושלים בשנה שלאחר מכן. לזר התחנך בישיבת כרם ביבנה, שם שילב לימודי יהדות ושירות בשריון בצה"ל. סיים תואר ראשון במקרא באוניברסיטה העברית וסמיכה לרבנות ותואר שני בלימודי יהדות ב-1993 ממכון שכטר למדעי היהדות. כמו כן, היה עמית במכון מנדל למנהיגות (בשנים 1998–2000).

קריירה רבנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שכיהן כרב בקהילת אור המדבר, לזר שימש במשך יותר משני עשורים כרב קהילתי ומחנך בירושלים, תל אביב וסטוקהולם. בירושלים כיהן לזר כמנהל חינוך ב"קהילת מבקשי דרך" של יהדות רקונסטרוקציוניסטית והיה רב "קהילת יער רמות" של התנועה המסורתית בישראל. הוא חצה את עולם האורתודוקסיה וחזר לשורשיו היהודיים הליברליים, והפך לרב קונסרבטיבי בשנת 1993. בהמשך עבר לתל אביב, שם היה המנהיג הרוחני של "קהילת תפארת שלום" גם של התנועה המסורתית[1]. במהלך הקריירה שלו, לזר היה פעיל בארגונים רבים ללא מטרות רווח כמו למשל כוח המשימה הישראלי לאיידס, הבית הפתוח בירושלים והאסיפה הרבנית[2]. החל משנת 2001 הוא משיא זוגות חד-מיניים.

משנת 2010 עד 2013, לזר היה רב הקהילה היהודית בסטוקהולם, שוודיה. לזר שימש כר מחנך ומרכז בית המקדש היהודי במקדש ישעיהו בפאלם ספרינגס, קליפורניה עד סוף 2018, אז הקים את "אור המדבר", ארגון המוקדש לפיתוח זהות יהודית רוחנית באזור פאלם ספרינגס. לזר עבד לאורך השנים במגוון רחב של מסגרות חינוכיות כמו תל"י, מחנה רמה בקליפורניה וקנדה, כמו גם בתנועות הנוער נוע"ם ויהודה הצעיר. הוא המנהל המייסד של עמותת רקמ"ה לפיתוח מנהיגות קהילתית רוחנית. בעודו בסטוקהולם, מלבד מילוי תפקידו הקבוע בהובלת התפילה בבית הכנסת הגדול, לימוד וייעוץ של חברי הקהילה, לזר היה פעיל במען סיוע ודיאלוג בין-דתי. בזכות גישתו לנושאים אלה, הופק סרט תיעודי עלילתי עליו בשנת 2013. "הרב החדש", העוקב אחר עבודתו של לזר בקהילה היהודית בסטוקהולם. הסרט הופק ובוים על ידי אירן לופז וסטפן הנריקסון, והושלם בשנת 2017.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דוד לזר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:מייסדי מושבים]