דניאל הנדלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל הנדלר
Daniel Handler
לידה 28 בפברואר 1970 (בן 54)
סן פרנסיסקו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם עט Lemony Snicket עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת וסליין, תיכון לוואל, Simmons College Center for the Study of Children's Literature עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מעשייה עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות סדרה של צרות, Watch Your Mouth, The Basic Eight, Adverbs עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע מ אדגר אלן פו, אדוארד גוריי, רואלד דאל, ק. ס. לואיס, Dino Buzzati, פרנץ קפקא, ולדימיר נבוקוב עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ליסה בראון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס שרלוט זולוטאו (2014) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.danielhandler.com
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דניאל הנדלר

דניאל הנדלראנגלית: Daniel Handler; נולד ב-28 בפברואר 1970, בסן פרנסיסקו), מוכר יותר בשם העט למוני סניקט (Lemony Snicket) הוא סופר אמריקאי ממוצא יהודי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנדלר נולד בסן פרנסיסקו שבארצות הברית. אביו לואיס הנדלר היה פליט יהודי מגרמניה ואימו, סנדרה הנדלר (לבית וולפול), הייתה בעבר דיקנית הסיטי קולג' של סן-פרנסיסקו. הוא בוגר אוניברסיטת וסליין מ-1992.

הנדלר נשוי לליסה בראון, מעצבת גרפית אותה הכיר באוניברסיטה. לו בן אחד.

מלבד היותו סופר הנדלר הוא מוזיקאי מצטיין, וניגן באקורדיון במספר הקלטות.
הוא היה חבר בשתי להקות: The Edith Head Trio (שלישיית אדית' הד) ו-Tzamboni (טזמובני). אף-אחת מהלהקות לא הצליחה. הוא ניגן גם בפרויקט מריט השישי, שסיפק מוזיקה לספרי האודיו של "סדרה של צרות". הנדלר תרם לפרויקט מגנטיק פילדס "69 שירי אהבה".

הנדלר היה גם מעורב בכתיבת תסריטים. הוא הפיק את התסריט לסרט "ריק", המבוסס על האופרה של ורדי ריגולטו, ואת "הרוג את העני", המבוסס על ספר מאת ג'ואל רוז. הנדלר היה מועמד לכתיבת התסריט לסרט "סדרה של צרות", אך בסוף הוחלט שאת התסריט יכתוב רוברט גורדון. הנדלר השלים שמונה טיוטות לסרט עד שהוחלף. הנדלר היה מעורב בכתיבת התסריט עבור הסדרה של נטפליקס, "סדרה של צרות".

כתיבה ספרותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הראשון שכתב הנדלר, "The Basic Eight" ("השמונה הבסיסיים"), נדחה על ידי מו"לים רבים בעקבות החומרים המופיעים בספר (מבט אפל על חייה של נערה) והטון בו הוא מסופר. הנדלר טוען שהספר נדחה 37 פעמים עד שפורסם.
סגנון הספר משמש כמין תמריץ לעבודותיו של הנדלר בתור למוני סניקט.

ספרו השני, "Watch Your Mouth" ("שמור על הפה שלך"), הושלם עוד לפני ש-"The Basic Eight" פורסם. הספר מספר על נושא יותר אופראי, ומושלם על ידי הוראות בימוי ומערכות מגוונות.
ספרי הרפרקולינס, המדפיסים החדשים של הספר, מתארים אותו כ"אופרה מינית". בספר יש מרכיבים מהמיתולוגיה היהודית ומיניות מודרנית.

ספרו השלישי, "Adverbs" (מילולית: "תוארי פועל"), הוא אוסף המכיל 17 סיפורים קצרים העוסקים כולם באהבה והתאהבות מזוויות שונות. הספר פורסם באפריל 2006, והוא הראשון שתורגם לעברית - יצא בקיץ 2009 בשם "בקיצור ביחד".

את ספרי "סדרה של צרות" החל הנדלר לכתוב תחת השם למוני סניקט ב-1999, עקב המלצתם של מו"לים של ילדים שקראו את "The Basic Eight".
הספרים מגוללים את סיפורם של שלושה יתומים, שקורים להם עוד ועוד דברים רעים. תפקידו של סניקט הוא מספר הסיפור והביוגרף של הילדים.
ספרי "סדרה של צרות" הצליחו ברוב העולם, אך הצלחתם בישראל הייתה יחסית מועטה. בסדרה יצאו שלושה עשר ספרים, מתוכם רק חמישה ספרים תורגמו לעברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]