המגן (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המגן
The Shield
בתמונה - מימין: קתרין דנט (מגלמת את דני סופר), סי-סי-אייץ' פאונדר (קלודט וימס), בניטו מרטינז (דייוויד אסוודה), מייקל צ'יקליס (ויק מאקי), מייקל ג'ייס (ג'וליאן לואו), ג'יי קארנס (דאץ' וגנבאך) וקני ג'ונסון (קרטיס למנסקי). יושב: וולטון גוגינס (שיין ונדרל)
בתמונה - מימין: קתרין דנט (מגלמת את דני סופר), סי-סי-אייץ' פאונדר (קלודט וימס), בניטו מרטינז (דייוויד אסוודה), מייקל צ'יקליס (ויק מאקי), מייקל ג'ייס (ג'וליאן לואו), ג'יי קארנס (דאץ' וגנבאך) וקני ג'ונסון (קרטיס למנסקי). יושב: וולטון גוגינס (שיין ונדרל)
סוגה דרמת פשע המשכית
יוצרים שון ראיין עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים שון ראיין עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי שון ראיין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים מייקל צ'יקליס
וולטון גוגינס
בניטו מרטינס
קרול קריסטין
הילריה פאונדר
ג'יי קארנס
קתרין דנט
מייקל ג'ייס
דייוויד ריס סנל
קני ג'ונסון
פורסט ויטאקר
גלן קלוז
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 88 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק מייקל צ'יקליס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה FX Networks עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 47 דקות
שידור
רשת שידור FX
רשת שידור בישראל ערוץ 3
AXN (עונות 1–4)
HOT Zone
תקופת שידור מקורית 12 במרץ 200225 בנובמבר 2008
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המגןאנגלית: The Shield) היא סדרת דרמה המשכית אמריקאית, ששודרה ברשת FX בארצות הברית החל משנת 2002. הסדרה מספרת את סיפורם של ארבעה שוטרים מושחתים במחוז של לוס אנג'לס. יוצר הסדרה הוא שון ראיין (שלאחר מכן צירף אליו את קורט סאטר) והכוכב הראשי הוא מייקל צ'יקליס, שזכה בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב על גילום דמותו של ויק מאקי, הדמות הראשית בסדרה. שידורה של העונה השביעית והאחרונה החל בארצות הברית ב-2 בספטמבר 2008, ופרק הסיום של הסדרה שודר ב-25 בנובמבר 2008. הסדרה שודרה גם בישראל החל משנת 2003 בערוץ 3, וארבע העונות הראשונות שודרו מאוחר יותר גם בערוץ AXN. ב-2012 החלו שידורים חוזרים של כל פרקי הסדרה בערוץ HOT Zone.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת במחוז פרמינגטון, מחוז בדיוני של לוס אנג'לס שבקליפורניה, המאוכלס בעיקר על ידי לטינים ושחורים. קודם לעלילת הסדרה הוקמה במחוז תחנת משטרה חדשה וניסיונית והפיקוד עליה הופקד בידיו של דייוויד אסוודה (מגולם על ידי בניטו מרטינס). ייסוד "יחידת ההסתערות" (Strike Team), יחידה מיוחדת שמטרתה להילחם בכנופיות הרחוב, הופקד בידיו של הבלש ויקי מאקי (מייקל צ'יקליס), למגינת לבו של אסוודה, ומאקי צירף אליה שלושה בלשים; שיין ונדרל (וולטון גוגינס), רוני גרדוקי (דייוויד ריס סנל) וקרטיס "לם" למנסקי (קני ג'ונסון). דמויות נוספות הן: קורין מאקי, אחות בבית-חולים ואשתו של ויק, קלודט וימס, בלשית (מגולמת על ידי סי-סי-אייץ' פאונדר), הולנד "דאץ'" וגנבאך, השותף של וימס (ג'יי קארנס), דני סופר (קתרין דנט), וג'וליאן לואו (מייקל ג'ייס), שניהם שוטרי סיור. אלו הן הדמויות בעונה הראשונה ואליהן הצטרפו דמויות נוספות עם התקדמות הסדרה.

עלילה ראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויק מאקי ושלושת חבריו ליחידה הם בלשים יעילים באופן יוצא דופן בפיצוח תיקים, כפי שהעיד מפכ"ל המשטרה בעונה מתקדמת: "היחידה הזו מפצחת תיקים בקצב הכי מהיר בעיר". אך הארבעה אינם שוטרים רגילים, כפי שלומד הצופה כבר בפרק הראשון, וגם "המגן" אינה סדרה רגילה. בפרק זה יורה מאקי למוות בראשו של בלש צעיר, טרי קראולי, שהושתל ביחידה על-מנת להביא ראיות שהארבעה, ומאקי בראשם, עוברים על החוק. "אתה חושב שמאקי עובד עבור סוחר הסמים?" שואל קראולי את אסוודה כאשר האחרון מנסה לשכנע אותו למצוא ראיות על הארבעה. "אני חושב שסוחר הסמים עובד עבור מאקי" משיב אסוודה.

מאקי מצטייר לפני הצופה כאדם וכאב טוב, אך גם כרוצח וגנב. "מאקי הוא אדם מסוכן אם אתה פושע, ומוסרי אם אתה אישה במצוקה או ילדיו האוטיסטים. מנקודת מבט אחת מאקי הוא שוטר מושחת. מזווית ראייה אחרת מאקי פועל ב'דרכים משלו' כדי להשיג 'צדק'" כותבת מירב קריסטל עבור ynet.

מאקי וחבריו ליחידה מנסים, בדרך כלל בהצלחה, לתמרן בין פיצוח תיקים והשלטת סדר ברחובות פרמינגטון, לבין גנבת כספי סמים, במטרה להעשיר את עצמם.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"המגן" הייתה מועמדת לפרסים רבים מאז עלתה למסכים, בהם פרס אמי, גלובוס הזהב, ולוויין הזהב, ורשמה אף מספר זכיות, בהן:

  • פרס אמי (שחקן ראשי בסדרת דרמה), ניתן לשחקן מייקל צ'יקליס על גילום דמותו של ויק מאקי (2002)
  • פרס גלובוס הזהב (סדרת הדרמה הטובה ביותר) (2002)
  • פרס גלובוס הזהב (השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה), ניתן לשחקן מייקל צ'יקליס על גילום דמותו של ויק מאקי (2003)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]