המכון לקולנוע על שם גרסימוב

המכון הממלכתי הרוסי לקולנוע ע"ש גרסימוב
מכון הקולנוע ו.ג.י.ק.
Всероссийский государственный институт кинематографии имени С. А. Герасимова
הבניין הראשי
הבניין הראשי
הבניין הראשי
בית ספר לקולנוע
על שם סרגיי גרסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1919–הווה (כ־105 שנים)
בעלי תפקידים
מנהל Vladimir Malyshev עריכת הנתון בוויקינתונים
רקטור ולדימיר מלישב
מיקום
מיקום רחוב וילהלם פיק, מוסקבה
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
קואורדינטות 55°50′06″N 37°38′14″E / 55.835077°N 37.637272°E / 55.835077; 37.637272
האתר הרשמי
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המכון לקולנוע על שם גרסימוב, רשמית המכון הממלכתי הרוסי לקולנוע על שם סרגיי גרסימוברוסית: ВГИК - Всероссийский Государственный Институт Кинематографии имени С. А. Герасимова). הוא המוסד האקדמי הבכיר ביותר ברוסיה ללימודי קולנוע.

שוכן ברחוב וילהלם פיק שבמוסקבה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

VGIK הוא המוסד על שם גרסימוב ללימודי אמנות הקולנוע הראשון בעולם, שנוסד על ידי ולדימיר גארדין במוסקבה בשנת 1919. סרגיי אייזנשטיין, וסלבולוד פודובקין, מיכאיל רום ואלכסיי בטלוב היו בין הפרופסורים המכובדים של המוסד. השם VGIK הוצמד למוסד ב-1934, ראשי תיבות של "המכון הסובייטי הממלכתי לאמנות הקולנוע" (Всесоюзный государственный институт кинематографии ,ВГИК; All-Union State Institute of Cinematography)

בשנת 1986 הוחלט לקרוא למוסד על שם הבמאי הרוסי סרגיי גרסימוב, ורשמית הוא החל לשאת את השם "המכון הסובייטי הממלכתי לאמנות הקולנוע ע"ש סרגיי גראסימוב". ב-1992 ראשי התיבות נותרו על כנן, אך מעתה משמעותן "המכון הממלכתי הכל-רוסי לאמנות הקולנוע" (Всероссийский государственный институт кинематографии).

זהו אחד ממוסדות הלימוד המעטים שהתמקדו בלימוד שיטות של הפקת סרטי 35 מילימטר. בוגרי המוסד פועלים ב-90 ארצות מסביב לעולם. מביימים סרטים, ומלמדים בבתי ספר לקולנוע. בתי ספר לקולנוע בווייטנאם, מצרים וסין נוסדו בעזרת מדריכי המוסד וכיום כמעט כל תעשיית הקולנוע ברוסיה מורכבת מבוגרי המכון.

VGIK היא ממייסדי CILECT - האגודה הבינלאומית ללימוד קולנוע וטלוויזיה של אונסק"ו. האגודה מפעילה מדריכים בבתי ספר לקולנוע ברוסיה ומחוץ לה ובמוסד עצמו קיים סטודיו לסרטי סטודנטים (היחיד ברוסיה, למעשה), שבו אפשר לעשות הפקת סרט מלא. נוסף לכך, תיאטרון הסטודנטים מאפשר את התנאים להכשרת שחקנים.

ב-2008 המוסד הפך רשמית לאוניברסיטה, והחל להיקרא רשמית "האוניברסיטה הרוסית הממלכתית לאמנות הקולנוע ע"ש סרגיי גרסימוב" (Всероссийский государственный университет кинематографии имени С. А. Герасимова) – אך ראשי התיבות נשתמרו אף הם, והמוסד ממשיך להיקרא בשם זה.

בשנת 2015 המילה "אוניברסיטה" הורדה משם המוסד.

תחומי הלימוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוסד מכשיר תלמידים להיות תסריטאים, במאים, שחקנים, צלמים, במאי קול, מעצבי אתר צילומים, מעצבי תלבושות, אנימטורים, מנהלי הפקה, מפיקים, מבקרי סרטים.

מבוגרי המוסד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]