המשכוכית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המשכוכית
Bellwether
מידע כללי
מאת קוני ויליס
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות בולדר עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ספרי בנטם עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ספרי בנטם
תאריך הוצאה 1996
מספר עמודים 248
הוצאה בעברית
הוצאה זמורה ביתן
תרגום עמנואל לוטם, גפי אמיר
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 001774663
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המשכוכית (באנגלית: Bellwether) הוא רומן קומי דרמטי מאת קוני ויליס, שיצא לראשונה בשנת 1996. הרומן היה מועמד לפרס נבולה לרומן הטוב ביותר לשנת 1997. [1]

מבוא לעלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורת הספר, ד"ר סנדרה פוסטר, חוקרת אופנות. החברה המעסיקה אותה, חברת "היי-טק", רוצה לדעת כיצד לחזות אופנות, וזאת על מנת ליצור אופנה בעצמה. בזמן שד"ר פוסטר לומדת ומנתחת אופנות בשיטתיות, חברת "היי-טק" בעצמה עוברת שטף של אופנות ניהול. במקביל, ההנהלה מעוניינת שאחד החוקרים בחברה יזכה ב"מענק נייבניץ" המסתורי - פרס דמיוני, המוענק ללא קריטריון ברור, בדומה למענק המצוינות של תוכנית עמיתי מקארתור. במקביל, על העובדים להאבק בכאוס שנוצר בעקבות גיוסה של "המזכירה מהגיהנום".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החוקרים מבצעים ניסויים בכבשים, לאחר שלמדו שהן מובלות על ידי "משכוכיות". אלו הן כבשים שהן "בלתי ניתנות להבחנה משאר הכבשים שבעדר, אלא שהן מעט יותר חמדניות, מעט יותר מהירות, מעט יותר רעבות, מעט לפני העדר". באופן דומה, מי שמתחיל אופנות חדשות הם אנשים אשר, מבלי לדעת זאת, הם קצת לפני העדר.

בספר זה ויליס נותנת גרסה משלה לסיפור של רוברט בראונינג בשם "Pippa Passes". בסיפורו של בראונינג, אשר מוזכר באופן מפורש ב"המשכוכית", פיפה, נערה חייכנית, עוברת ליד אנשים בכפר משפיעה על כולם לטובה. בסיפורה של ויליס, ה"מזכירה מהגיהנום" פליפ, משפיעה גם היא על כל הסובבים אותה, אם כי לא בשמחה ולא תמיד לטובה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המשכוכית, באתר OCLC (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "1997 Award Winners & Nominees". Worlds Without End. נבדק ב-2009-07-30.