הרחק מבונוויל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הרחק מבונוויל
Bone
עטיפת הספר בתרגום העברי
עטיפת הספר בתרגום העברי
מידע כללי
מאת ג'ף סמית
איורים ג'ף סמית'
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הרפתקאות
מתח
מסתורין
קומדיה
הוצאה
תאריך הוצאה 29 במאי 1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 138
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תרגום אורנה כץ
סדרה
סדרת ספרים בון
הספר הבא המירוץ הגדול
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002618525
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

(בון) הרחק מבונווילאנגלית: Out from Boneville) הוא ספר שיצא באנגלית בשנת 1995 ובעברית בשנת 2008 על ידי המחבר ג'ף סמית והוא הכותר הראשון בסדרת הספרים בון. בעברית תרגמה אותו אורנה כץ. הספר עם 138 עמודים (ממוספרים).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ניסיונו הכושל של בלופר בון להיבחר לראשות העיר בונוויל, הוא ושני בני דודיו בני בון וסמיילי בון מסולקים מהעיירה ומגיעים לעמק. בעמק הם מוצאים מקלט אצל סבתא בן ונכדתה ת'ורן, ומנסים ללא הצלחה לחזור לבונוויל, עקב כך שיצורים מפלצתיים בשם עכבראשים רודפים אחריהם. את העכבראשים מוביל אדם מסתורי בשם "מכוסה הראש", שרוצה לתפוס את האחים לבית בון למטרות לא ידועות. לעזרת שלושת הבונים מגיע דרקון אדום, שמתברר שהגן על ת'ורן כשהייתה קטנה, עקב ניסיון העכבראשים להרוג אותה. במהלך העלילה, בני בון מתאהב בת'ורן, ובלופר בון צובר חוב גדול שעליו לפרוע, ומכריח אותו להישאר בעמק.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בני בון - גיבור הסדרה. הוא ובן דודו סמיילי בון עזרו לבן דודם בלופר בון לברוח מבונוויל לאחר שהכעיס את תושבי העיר, ונתקעו בעמק ללא דרך יציאה. בני בון אוהב את הספר מובי דיק, אך כל פעם שהוא מספר למישהו אחר על הספר הוא נרדם. הוא מאוהב בת'ורן, נכדתה של סבתא בן ומלווה אותה לאורך מסעה.
  • בּלופרוביוס ב. בון - בן דודו העשיר (לשעבר) והחמדן של בני בון וסמיילי בון. לא ברור ממש למה הוא הוגלה מבונוויל אך פעמים רבות מוזכרים כמה מעשים שפלים שלו. באחד הימים נתן ראש העיר יום חופש לכל בתי הספר, רק כדי שיזרקו אבנים על בלופר. קוראים לו בלופר משום שהוא תחמן ושקרן ידוע. הוא רימה פעמיים את יושבי כף הקלע. פעם אחת במרוץ הפרות הגדול (בספר השני), כאשר הוא העמיד פנים שברשותו פרה מהירה ובלתי מנוצחת (שבעצם הייתה מזויפת) ופעם שנייה כשהוא טען שהוא קוטל דרקונים ושהדרקונים רעים (בספר הרביעי). אך למרות הכול בתוך-תוכו הוא טוב לב, וכשבני בון וסמיילי היו קטנים הוא גידל אותם ושמר עליהם. ביום בו הכריז בבונוויל שהוא רץ לראשות העיר, הוא קשר לפסל של מייסד הכפר (שהתגלה מאוחר יותר כקרוב רחוק של שלושת הבונים) בלון ענקי בדמותו, ועליו היה כתוב: 'בלופר בון הוא האחד לעירייה'. כאשר הבלון עף, ומגיע לידיה של ברייר, היא חושבת שהכוונה שצריך לתת את בלופר לשר הארבה, כדי שישמש לו כגוף אורח (שר הארבה חי בעולם הרוחות, וכדי שיכנס לעולם האמיתי הוא צריך גוף).
  • סמיילי בון - בן דודו שלא מחובר למציאות ושמח כל הזמן (משהו שממש מעצבן את בלופר) הוא בן-דודו של בני בון ושל בלופר. נגן בנג'ו. יש לו כוונות טובות והוא אוהב לעזור לאנשים אף על פי שהם רואים בזה עינויי. הוא לעולם לא יפגע באף אחד אלא אם כן האחר פגע באחד מחבריו. הוא משמש בתור הצד הקומי שבחבורה למרות שעם התקדמות הספרים הוא נהיה יותר רציני.
  • ת'ורן הארווסטאר - חברה של בני בון אשר מאוהב בה מאוד. יש לה אומץ רב, וכמו כן גם סמכויות. אף על פי שלא מוזכר גילה המדויק, אפשר לעשות חישובים ולגלות שכשהייתה בת 5 פרצה המלחמה ומאז עברו 15 שנים מה שמוכיח שהיא כבת 20. בספר השלישי סבתא בן גילתה לת'ורן שהוריה היו המלכים של העמק ושסבתא בן הייתה המלכה לפניהם, מה שאומר שת'ורן היא בעצם הנסיכה, יורשת העצר של ממלכת את'יה. לת'ורן היו חלומות מוזרים, שמגיעים אליה מכיוון שהיא "וני-ין-קארי" או "מעוררת". המעורר יכול לנוע בחופשיות בין עולם החלימה לעולם הערות, הבעיה היא שת'ורן לא יודעת איך להשתמש בכוחותיה.
  • רוז הארווסטאר (סבתא בן) - סבתה של ת'ורן. לסבתא בן יש כוח רב, והיא לא מפחדת כלל מהעכבראשים. היא נוהגת להתחרות עם פרות במרוצים. היא מלכת את'יה לשעבר, או העמק, ויש לה כישורי קרב רבים היא נלחמה במלחמה הגדולה. כמו כן ידע רב שהיא מסתירה מת'ורן.
  • הדרקון האדום הגדול - דרקון שבא מדרן גארד. הוא המגן וחברו הטוב ביותר של בני בון, ושמר גם על ת'ורן כשהייתה קטנה. הוא הדמות המסתורית והחזקה ביותר בסיפור, והעכבראשים פוחדים ממנו עד מאוד.
  • לוציוס דאון - חבר של סבתא בן. היה גיבן וניהל את פונדק "כף הקלע". בצעירותו הוא חיזר אחר ברייר, שרימתה אותו, בסופו של דבר. מהספר הרביעי ומעלה, מועלה החשד שהוא בוגד לטובת מכוסת הראש.
  • ג'ונתן אלוני - עבד אצל לוציוס ועודד לרוב את סבתא בן במרוץ הפרות. נחשב לדמות מטומטמת. היה אחד מאנשי הכפר הבולטים בסיפור. מת בספר השביעי "מעגלי הרוחות".
  • ונדל - מנהיג מספר אנשים מכפר "כף הקלע" ואחד מתושבי הכפר הבולטים בסיפור.
  • יוקליד - עובד אצל לוציוס ומתעב את בלופר בון. אחד מאנשי הכפר הבולטים בסיפור.
  • העכבראשים - יצורים טורפים עם עיניים גדולות אדומות ואוזניים מחודדות שאינם חכמים במיוחד. במלחמה הגדולה נלחמו נגד בני האדם. עובדים עבור מכוסה הראש. הבולטים ביניהם הם שני עכבראשים מרכזיים - הראשונים שבני בון רואה בעמק. הם מככבים הרבה במהלך הספרים. שני העכבראשים האלו מתנהגים בצורה מטופשת. אחד מהם אוהב במיוחד פשטידות ורוצה להכין מבון פשטידה בכל פעם שהם פוגשים אותו למרות שחברו אומר לו שפשטידות זה לא מאכל שמתאים למפלצות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]