הרפתקאות ג'קי צ'אן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרפתקאות ג'קי צ'אן
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה אנימציה, פעולה, הרפתקאות, קומדיה
יוצרים ג'ון רוג'רס
כותבים ג'ון רוג'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'קי צ'אן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ג'קי צ'אן
אדם בולדווין
מיגל סנדובל
Susan Eisenberg
קלנסי בראון
Stacie Chan
Sab Shimono
ג'יימס סי
ג'ון דימאג'יו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית עידו מוסרי, גל סרי, דב רייזר, דביר בנדק, לירון ברנס, אלברט כהן, אלון ברנד, ליהיא גרין, הדר שחף-מעיין, ששי סעד, מתי סרי, ערן בוהם, יורם יוספסברג, שרון כהן, שמחה ברבירו, אלעד שרעבי, זיו זוהר מאיר, יגאל שדה, יואב יפת, נורית כהן, נטלי פיק, סיון שביט, צביקה שוורצברג, אריה צ'רנר, אוהד שחר, יגאל מזרחי, לני כהן, ענת ארליך
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 95
הפקה
הפצה Sony Pictures Television עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23 דק'
שידור
רשת שידור Kids' WB!
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 9 בספטמבר 20008 ביולי 2005
תקופת שידור בישראל 20022006
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרפתקאות ג'קי צ'אןאנגלית: Jackie Chan Adventures) היא סדרת אנימציה המתמקדת בהרפתקאותיו הבדיוניות של כוכב סרטי הפעולה ג'קי צ'אן. הסדרה שודרה במקור בערוץ Kids' WB! מ-9 בספטמבר 2000 ועד 8 ביולי 2005 במשך 5 עונות. בישראל הסדרה שודרה בערוץ הילדים משנת 2002 עד 2005, בדיבוב עברי שנעשה באולפני אלרום.

בסוף כל פרק ג'קי צ'אן האמיתי מופיע בראיון באנגלית אשר לא דובב לעברית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה ג'קי צ'אן הוא ארכאולוג, מומחה באמנויות לחימה וסוכן חשאי המתגורר מעל חנות העתיקות של דודו בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. לאחר שצ'אן מוצא מגן קסום בטירה בבוואריה המכיל קמע אחד מתוך תריסר, הוא נרדף כעת על ידי ארגון פשע המכונה "יד האופל" המונהג על ידי נבל בשם ואלמונט, אשר מעוניין להשיג את הקמע הקסום על מנת לשלוט בעולם. כעת ג'קי צ'אן ואחייניתו ג'ייד, חייבים לשתף פעולה עם ארגון אכיפת חוק סודי המכונה "Section 13" על מנת לסכל את תוכניותיהם הזדוניות של ארגון "יד האופל". עוזריו של ולמונט הם, פין, רטסו וצ'או, שאינם יוצלחים במיוחד. עוזר נוסף, טורו, עובר צד בהמשך הסדרה והופך להיות עוזרו של הדוד בחנות ושותף להרפתקאות של ג'קי. ולמונט עובד עבור שנדו, דרקון ירוק שהפך לפסל לאחר שהקמעות שהיו חלק ממנו אבדו וכעת הוא מעוניין בהחזרתם כדי לחזור לצורתו המקורית.

תריסר הקמעות השונים נבדלים זה מזה בחיה המופיעה עליהם ובכוח של כל אחד מהם, כאשר החיות מבוססות על גלגל המזלות הסיני.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'קי צ'אן - הוא הדמות הראשית של הסדרה. ארכאולוג המתמחה בלחימה.
  • ג'ייד צ'אן - האחיינית של ג'קי. למעשה ג'קי אינו ידע כי יש לו אחיינית. ג'ייד נוטה לעשות שטויות.
  • דוד צ'אן - איש זקן וחכם המוכר עתיקות בחנות. נוהג להכות את ג'קי עם אצבעו ואמתו. ידוע באומרו "עוד דבל אחד!" (עוד דבר אחד) ובלחש "יו מו גוויי גוואיי פאי די צאו" איתו הוא מגרש שדים.
  • טורו - איש כעסן ורחב מידות שבעונה הראשונה היה בצד הרעים ורצה לחסל את ג'קי צ'אן, בעונות הבאות החליט לעבור לצד הטובים. אינו סובל דגים. לאחר שעבר לצד של הטובים הוחלף בלוחם עצבני וקשוח בשם האק פו, אמו של טורו קטנה ממנו בהרבה והיא ודוד צ'אן אינם סובלים האחד את השני.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אל טורו פוארטה-מתאבק מקסיקני. לא הובס אולם הודות ל"קמע השור" שהעניק לו כוח פיזי אדיר. בסופו של דבר הוא הגיע למסקנה שמוטב להיות מפסיד עם כבוד מאשר מנצח רמאי. קמע זה מוקם בחלקה העליון של מסכתו, מסכה שהוא נמנע בתקיפות מלהסיר. בהמשך הופיע שם ציור של ראש של שור.
  • צפע-גנבת לשעבר המיודדת מאוד עם ג'ייד. בנוסף היא מחבבת את ג'קי.
  • מלך הקופים-קוף משוגע שהיה פעם בובת קוף, כשג'קי משך לבובה ברגל הוא הפך לבובה, הוא הצליח להחזיר את מלך הקופים לקדמותו, בהמשך מלך הקופים רוצה לנקום בג'קי ובג'ייד על מה שעשו לו, נהפך שוב לבובה על ידי ולמונט ונקבר בלבה שעשויה מג'לי.
  • האק פו-מחליפו של טורו ב"יד האופל" לאחר מעברו המפתיע לצדו של ג'קי. נוהג להזכיר חיות ופעולות שלהן, בעיקר כאשר הוא נלחם (למשל "קוף קוטף שני אפרסקים").
  • פאקו-מעריצו הגדול ביותר של אל טורו. בן-גילה של ג'ייד. הולך עם אל טורו לכל אשר ילך. מכנה את ג'קי "איש העכבר" וקורא לג'ייד "ייד".
  • קפטן אוגוסטוס בלק-איש מ"מדור 13". נפגע קשה לאחר שוולמונט תקף אותו עם "קמע הדרקון".
  • פין, רטסו וצ'או-עוזריו של ולמונט. אינם יוצלחים במיוחד.
  • ולמונט-מנהיג "היד האפלה". יש לו מקל מיוחד המסוגל לחתוך דברים מוצקים (כך הוא נמלט מהכלא) והוא מסוגל לקרוא לו בעזרת כפתור סודי שהוא מחביא בפיו.
  • סופר צבי: בובת צבי שקיבל חיים הודות לקמע העכברוש (המעניק תנועה לחסר התנועה).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]