ויצ'בלייד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויצ'בלייד
Witchblade
שריון הויצ'בלייד, כפי שנראה על עטיפת האוגדן הראשון, The Witchblade Vol. 1.
שריון הויצ'בלייד, כפי שנראה על עטיפת האוגדן הראשון, The Witchblade Vol. 1.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור Top Cow Productions/Image Comics
הופעה ראשונה Cyblade\Shi #1: The Battle for Independents
(1995)
יוצרים מארק סילבסטרי, דייוויד ווהל, בריאן הברלין, מייקל טרנר
מידע
שם אמיתי שרה פזיני
כינויים פז, ויצ'בלייד
סטטוס פעיל
כוחות הוויצ'בלייד יכולה לשמש כשריון, לייצר אנרגיה וכלי נשק שונים לפי צורך המשתמשת. יכולה להאט את קצב ההזדקנות ולהחיות מתים.
חברוּת בקבוצה משטרת העיר ניו יורק
דמויות קשורות
חברים =ג'ו סירי (מפקד ודמות אב), ג'ייק מקארתי (שותף)

ויצ'בליידאנגלית: Witchblade) היא סדרת חוברות קומיקס אמריקנית בדיונית המפורסמת בידי הוצאת Top Cow Productions, חותם מבית אימג' קומיקס. הסדרה נוצרה בשנת 1995 בידי העורכים מארק סילבסטרי ודייוויד ווהל, הכותבים בריאן הברלין וכריסטינה זי והמאייר מייקל טרנר.

הסדרה מגוללת את סיפורה של שרה פזיני, בלשית מחלק הרצח של משטרת העיר ניו יורק, שמגיעה לרשותה הוויצ'בלייד, ממצא עתיק יומין בצורת כפפת שריון בעלת כוח מסתורי והרסני. הנשק התאחד עם נשים שונות (להלן: משתמשות) לאורך ההיסטוריה, כמו קלאופטרה וז'אן ד'ארק, כשהאחרונה שבהן הייתה דניאל בפטיסט, בטרם הפכה למשתמשת הבאה של האנג'לוס. שרה נאבקת לשלוט בכוחה של הוויצ'בלייד ולהילחם נגד אלה שמבקשים להשתמש בה לרעה, בעיקר איש העסקים קנת' איירונס ועושה דברו איאן נוטינגהאם. בנוסף, שרה נאבקת לשמור על שפיותה וחייה הפרטיים.

חוברות ספין אוף נוספות הציבו את שרה והויצ'בלייד בזמנים ואירועים שונים. בנוסף, נכתבו קרוסאוברים עם דמויות אחרות כדארקנס, לארה קרופט, ליגת הצדק, וולברין, חברי כח ג'י, הנוסע השמיני והטורף.

הקומיקס עובד לסדרת טלוויזיה, ולסדרות אנימה ומאנגה.

הוויצ'בלייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפפת השריון הידועה בשם "ויצ'בלייד" היא נשק עתיק בעל תודעה ומקורות חייזריים, אחת מתוך 13 כלי נשק ייחודיים. נשק זה הוא הצאצא של שני הכוחות היריבים "דארקנס" ו"אנג'לוס" (החושך והאור, שנשלטים בידי המאפיונר ג'קי אסטקדו ולורן פרנצ'טי, בהתאמה). כוח הוויצ'בלייד הוא בעל אפיון גברי ונוצר כמאזן בין הכוחות, ויכול להיענד רק על ידי אישה.

בימים המודרניים, כפפת השריון התגלתה מחדש ביוון על ידי קנת' איירונס, אך היו לה הרבה משתמשות. כאשר אינה בשימוש, היא נראית כצמיד מקושט כשבאמצעה אבן חן בוהקת. כאשר נענדת בידי משתמש שאינו ראוי, אותו אדם מאבד את זרועו. הנשק יוצר קשר של סימביוזה עם הפונדקאית הנושאת אותו, אשר מסוגלת גם לשמוע אותו במחשבתה. כאשר בשימוש, הנשק מתפשט לאורך גופה, קורע מעליו בגדים ומכסה את הגוף כשריון. מידת השריון והכיסוי משתנה בהתאם לאיום. שריון זה יכול להאריך עצמו ליצירת חרבות ושאר כלי נשק כשרשראות ואפילו מגן וכנפיים, שמעניק למשתמשת בו יכולת תעופה. הנשק עצמו יכול לירות מטחי אנרגיה מהיד או מהחרב, וגם מסוגל להשתמש באנרגיה על מנת לרפא. הוויצ'בלייד מסוגלת לעורר במשתמשת בה חזיונות מהעבר או מהעתיד.

עולמה של הוויצ'בלייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

העולם ביקום של אימג' קומיקס מאוכלס בשדים, רוחות רפאים, שערים בין-ממדיים וקסמים. קיימים בני אנוש מפותחים שעובדים מטעם הממשלה או מארגונים עסקיים פרטיים. גם המאפיה וגם היאקוזה הם הכוחות הדומיננטיים. תחנת המשטרה של שרה, המחוז ה-18, ממוקמת ברובע המסוכן ביותר בניו יורק, שבו רציחות מתבצעות כמעט על בסיס קבוע. קיימת התייחסות לזמן שבו לא התקיימו רציחות למשך יומיים ברציפות, דבר שהמשטרה פירשה כסימן לפורענות. קיימים מאמינים משיחיים הן של אלוהים והן של השטן, כאשר סוכנים משני צדי המתרס מופיעים מדי פעם לחולל קרבות.

משתמשות הוויצ'בלייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איאן נוטינגהאם - לשעבר חבר שירות האוויר המיוחד, איאן הצטרף לשורות ה-MI5 ועבר שינוי התנהגותי כדי שיוכל להסתנן לשורות היאקוזה. לאחר שמחקו את זכרונו, איאן נהפך לשומר ראשו של קנת' איירונס. יש לו כישורים יוצאי דופן, גם בתחום הלחימה, ובמשך הזמן גופו ונשמתו עברו שינויים רבים, דבר שאיפשר תיעול של אנרגיה רבה ובין היתר הכלת כוחות הוויצ'בלייד והדארקנס גם יחד באופן זמני. למשך פרק זמן קצר הוא השתמש באקסקליבר, חרב תאומה לוויצ'בלייד, אך נתגלה כי החרב עצמה הייתה רסיס מהויצ'בלייד, שספגה אותה חזרה.
  • קנת' איירונס - איש עסקים עשיר שגילה את הוויצ'בלייד קבורה ביוון. גילו אינו ידוע אך מוערך בין גיל שמונים למאה שנים, והסיבה לצעירותו היא חשיפתו לוויצ'בלייד וניסיונו להשתמש בה בעצמו. הוא מלווה בשומר ראשו איאן נוטינגהאם, עד אשר שניהם מגלים עניין בשרה פזיני, מה שגם יוצר ריחוק בין שניהם בסופו של דבר. איירונס נהרג בידי ג'ו סירי, בגלל כל הבעיות שגרם לשרה.
  • ג'ו סירי - מפקדהּ של שרה במחוז ה-18. הוא היה שותפו של אביה המנוח, הבלש וינסנט פזיני, ויש לו נטייה לשמור עליה כאילו היא ביתו. נתגלה כי הייתה לסירי אג'נדה סודית עם איירונס, שאילצה אותו להרוג את וינסנט פזיני כדי להגן על שרה.
  • ג'ייק מקארתי - חבר טוב ושותפהּ של שרה. נכנס לתרדמת לאחר שנפצע תוך הגנה על שרה, שהוחלשה זמנית. כאשר הוא התעורר (חוברת #100) הוא נשלט בידי ישות מסתורית שהתכוונה להרוס את העולם. שרה הצליחה להדוף את הישות מגופו של ג'ייק, אך ג'ייק התאבד כדי לא לאפשר לישות לחזור.
  • ג'קי אסטקדו - איש שכיר מטעם המאפיה, שמשתמש בכוחו האפל וההרסני של ה"דארקנס" כדי לזרוע הרס וחורבן בסביבתו. יש לו היתקלויות רבות עם שרה פזיני.

הוויצ'בלייד במדיות השונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סדרת אנימה - עלתה לשידור בשנת 2004, מאולפני האנימציה "GONZO", שכללה 24 פרקים, והייתה הראשונה שלא עקבה אחרי סיפורה של שרה פזיני, אלא של מַסַנֵה אֳמַהָה, אמא לילדה שנבחרת לענוד את הוויצ'בלייד. מעריצים רבים היו מאוכזבים מ"יפניזציה" זו של הדמות ומהריחוק מהעלילה המקורית.
  • סרט קולנוע - בשנת 2013 תוכנן לצאת סרט קולנוע לייב אקשן המבוסס על הקומיקס, אך מאז הפרויקט נגנז.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויצ'בלייד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]