ועדת החקלאות, התזונה והיערנות של הסנאט של ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ועדת החקלאות, התזונה והיערנות של הסנאט של ארצות הברית
United States Senate Committee on Agriculture, Nutrition and Forestry
סמליל הוועדה
סמליל הוועדה
סמליל הוועדה
גוף פרלמנטרי הסנאט של ארצות הברית
ייסוד הוועדה 1825
יו"ר דבי סטייבנו (המפלגה הדמוקרטית)
כהונה מ-20 בינואר 2021
חבר בכיר ג'ון בוזמן (המפלגה הרפובליקנית)
תחומי שיפוט חקלאות, יערנות, פיתוח כפרי, אגני ניקוז, פיקוח על מחלקת החקלאות של ארצות הברית
חברים
נכון ל הקונגרס ה-118 של ארצות הברית
אתר האינטרנט הרשמי של ועדת החקלאות, התזונה והיערנות של הסנאט של ארצות הברית

ועדת החקלאות, התזונה והיערנות של הסנאט של ארצות הבריתאנגלית: United States Senate Committee on Agriculture, Nutrition and Forestry) היא ועדה קבועה בסנאט של ארצות הברית אשר בסמכותה פיקוח על חקיקה של הקונגרס של ארצות הברית בתחום החקלאות, מיזמי חקלאות, יערנות וחטיבת גזעי עצים, וחקיקות בתחומי פיתוח כפרי, כלכלת בית ותזונה.

הוועדה נוסדה ב-1825 על פי בקשתו של הסנאטור ויליאם פינדליי (אנ') מפנסילבניה בטענה כי החקלאות חשובה להתקדמות הלאומית בדומה למסחר ולייצור. מאמציו של פינדליי לשכנע את כלל עמיתיו לסנאט נשאו פרי, והם הסכימו לפצל את ועדת המסחר והייצור לשתי ועדות נפרדות. ועדת החקלאות החלה לפעול באורח רשמי ב-9 בדצמבר 1825. במהלך ארבעת העשורים הראשונים לקיומה של ועדה זו, שוב ושוב הוטל ספק בצורך בה. באותה תקופה באמריקה, קרוב לשני שלישים מהאוכלוסייה עסקה ישירות בחקלאות. לפיכך, נושאים הקשורים לחקלאות היו מקבילים לתחומי שיפוט של ועדות אחרות והופנו לעיתים קרובות לאותן ועדות במקום לוועדת החקלאות, שהוקמה לשם העיסוק בחקלאות.

בעקבות דיון בדבר נחיצותן של ועדות שונות בסנאט של ארצות הברית, הוקמה ועדה מיוחדת לחקירת דרכים להפחתת מספר הוועדות ולהגדלת יעילותן. ב-17 בפברואר 1857 הוועדה המיוחדת הגישה תוכנית לארגון מחדש של ועדות הסנאט שלא כללה את ועדת החקלאות. במהלך כינוס מיוחד של הסנאט, ב-5 במרץ 1857, אישרו חברי הסנאט את המלצות הוועדה המיוחדת ובעקבות זאת פורקה ועדת החקלאות.

ב-1862 הייתה נתונה ארצות הברית למלחמת אזרחים, מהגרים רבים היגרו לארצות הברית והאומה התקדמה לכיוון התיעוש. באותה השנה חתם נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן על "החוק האורגני" שהקים מחדש את מחלקת החקלאות של ארצות הברית ואת ועדת החקלאות. ב-1884 נעשתה הוועדה "ועדת החקלאות והיערנות", כשיקוף לחשיבות הגברות של היערנות לצורכי האומה האמריקאית. ב-1977 שונה שם הוועדה ל"ועדת החקלאות, התזונה והיערנות", לאחר ש"חוק המזון והחקלאות של 1977" הורה למחלקת החקלאות לערוך מחקר נוסף בנושא תזונה אנושית, להקים תוכנית חינוך תזונתי לאומי ולפתח מערכת לפיקוח על מצבה התזונתי של אמריקה.

ועדות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ועדת המשנה לסחורות, ניהול סיכונים וסחר
  • ועדת המשנה לפיתוח הכפר ואנרגיה
  • ועדת המשנה לשימור משאבי הטבע והיערות
  • ועדת המשנה לתזונה ומחקרים חקלאיים
  • ועדת המשנה למקנה ולשיווק וביטחון החקלאות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של ועדת החקלאות, התזונה והיערנות של הסנאט של ארצות הברית (באנגלית)