חופשה בת שנתיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חופשה בת שנתיים
Deux ans de vacances
מידע כללי
מאת ז'ול ורן עריכת הנתון בוויקינתונים
איורים לאון בנט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 1888 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם The Flight to France עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא Family Without a Name עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חופשה בת שנתיים או שנתיים באי בודדצרפתית: Deux ans de vacances) הוא רומן הרפתקאות מאת ז'ול ורן שפורסם בשנת 1888. הסיפור מספר על גורלה של קבוצת תלמידי בית ספר הנקלעים לאי בודד בדרום האוקיינוס השקט, ועל מאבקם להתגבר על מצוקות. בהקדמתו לספר, מסביר ורן כי מטרותיו היו ליצור סביבה דמוית רובינזון קרוזו לילדים, ולהראות לעולם שהאינטליגנציה והאומץ של ילדים מסוגלים לעמוד במבחן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש במרץ 1860 ופותח בסיפור על קבוצה של תלמידי בית הספר בגילאי שמונה עד ארבע עשרה שנמצאים על גבי מפרשית שנקראת סלות'. הם יוצאים ממעגן באוקלנד, ניו זילנד, ומתכננים לצאת לחופשה של שישה שבועות. חוץ מהבחור האמריקאי גורדון, ובריאנט וג'ק שהם שני אחים צרפתים, כל הבנים בריטים.

בעוד הצוות של המפרשית עדיין נמצאים על החוף, המעגנים מושלכים לפתע בנסיבות לא ידועות והספינה נסחפת לים, שם היא נקלעת לסערה. עשרים ושניים יום לאחר מכן, הבנים מוצאים את עצמם מטילים על חוף של אי לא נודע, שהם מכנים "יושב ראש האי". הם נקלעים להרפתקאות רבות ואפילו מצליחים לתפוס חיות בר. הם נשארים באי במשך שנתיים עד שספינה חולפת טובעת בקרבת האי. האונייה השתלטה על ידי מורדים, מתוך כוונה לעסוק בסחר עבדים. בעזרת שניים מחברי הצוות המקורי, הבנים מביסים את המורדים ונחלצים מהאי, אשר הם מגלים שהיה נמצא קרוב לחוף הצ'יליאני.

תרגומים לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר תורגם לעברית 3 פעמים:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חופשה בת שנתיים בוויקישיתוף