טוקיו מיו מיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עטיפת הכרך הראשון של המאנגה
עטיפת הכרך הראשון של המאנגה
טוקיו מיו מיו
סוגה שוג'ו,מאהו שוג'ו
יוצר רייקו יושידה
מאנגה
יוצר רייקו יושידה
מאייר מיה יקומי
הוצאה Kodansha
התפרסם לראשונה במגזין Nakayoshi
תקופת הפרסום המקורית ספטמבר 2000פברואר 2003
מספר הכרכים שהתפרסמו 7
אנימה
אורך פרק 25 דקות
במאי נוריוקי אבה
תסריטאי מאסאשי שוגו
אולפני אנימציה Pierrot
Tokyu Agency
AEON (פרקים 1-35)
We've (פרקים 36-52)
רשת שידור TV Aichi
מדבבים בשפה העברית ליאת הר-לב,אסתר אתי קסטרו,הגר טישמן,נעמה אוזן,דנה רישפי,מיכל רשף,מאיה בר שלום
תקופת שידור מקורית 6 באפריל 200229 במרץ 2003
מספר העונות 2
מספר הפרקים 52
משחק: האמפאן טוקיו מיו מיו
מפתח(ים) Winkysoft
מפיץ Takara
סיווג פאזל, הרפתקאות
פלטפורמות Game Boy Advance
תאריך שחרור 11 ביולי 2002
משחק: טוקיו מיו מיו - כנסו למיו מיו החדש! - שרתו את כולם ביחד
מפתח(ים) Winkysoft
מפיץ Takara
סיווג תפקידים
פלטפורמות פלייסטיישן
תאריך שחרור 5 בדצמבר 2002
מאנגה
יוצר מיה יקומי
מאייר מיה יקומי
הוצאה Kodansha
התפרסם לראשונה במגזין Nakayoshi
תקופת הפרסום המקורית אפריל 2003פברואר 2004
מספר הכרכים שהתפרסמו 2

טוקיו מיו מיויפנית: 東京ミュウミュウ) היא סדרת שוג'ו מאנגה יפנית, שנכתבה על ידי רייקו יושידה, ונוצרה על ידי מיה יקומי. סדרת המאנגה פורסמה במקור בין ספטמבר 2000 עד פברואר 2003, ומאוחר יותר פורסמה בשבעה כרכים.

בעקבות הצלחת סדרת המאנגה, עובדה הסדרה לסדרת אנימה בת 52 פרקים על ידי סטודיו פיירו. העיבוד הטלוויזיוני של הסדרה עלה לשידור ביפן ב-6 באפריל 2002, בערוץ TV Aichi ובערוץ TV Tokyo. הפרק האחרון של סדרת האנימה שודר ב-29 במרץ 2003. סדרת המשך למאנגה פורסמה בין אפריל 2003 עד פברואר 2004. בנוסף לכך הופקו שני משחקי וידאו עבור הסדרה - משחק היגיון/הרפתקאות לגיים בוי, ומשחק תפקידים לפלייסטיישן.

בישראל שודרה הסדרה בערוץ הילדים במהלך העשור השני של המאה ה-21.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-DNA של נערה בשם איצ'יגו מומומיה ושל ארבע בנות נוספות משולב באופן מסתורי עם ה-DNA של בעלי חיים שונים שנמצאים בסכנת הכחדה. בהמשך הבנות מגלות שהן נבחרו להגן על כדור הארץ מפני חייזרים. במקביל, איצ'יגו מנסה לגלות אם החבר שלה מסאיה אאויאמה מחבב אותה או לא ובהמשך הסדרה היא מנסה לגלות האם הוא מודע לכך שהיא חלק מצוות מיו מיו.

סדרת ההמשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת ההמשך איצ'יגו ומסאיה עוברים לאנגליה במטרה לחקור מינים בסכנת הכחדה. הבנות בצוות מיו מיו שנותרו ביפן צריכות לוודא שכל הכימרות שנותרו יחוסלו. בנוסף לכך הפעם הם צריכים להילחם גם בבני אדם בעלי כוחות מיוחדים המעוניינים לכבוש את העולם. בהמשך איצ'יגו חוזרת לטוקיו על מנת לסייע לצוות מיו מיו בקרבות.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות המיו מיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איצ'יגו מומומיה (桃宮 いちご) - הגיבורה הראשית בסדרה ומנהיגת צוות מיו מיו. איצ'יגו מגושמת מאוד, רומנטית ורגישה. ה-DNA של איצ'יגו התמזג עם ה-DNA של חתול כאשר בעקבות כך היא מקבלת כוחות על ויכולות אקרובטיות של חתול. באמצעות כוחותיה החדשים איצ'יגו מחליטה להילחם ברשע. במקביל היא צריכה לשמור בסוד את העובדה שהיא גיבורת על בעודה עובדת ב"קפה מיו מיו". מושא אהבתה של איצ'יגו הוא הנער מסאיה אאויאמה. בכל פעם שהיא עצבנית או נרגשת אוזני החתול וזנב החתול שלה צצים. בגרסה האנגלית שמה הוא זואי הנסון.
  • מינטו אייזואה (藍沢 ミント) - נערה עשירה וסנובית אשר ה-DNA שלה גם התמזג עם ה-DNA של חיה נכחדת (יש לה גנים של ציפור כחולה) ובעקבות כך היא הופכת לגיבורת על ולחלק מצוות מיו מיו. מינטו היא מעריצה גדולה ונלהבת של זאקורו פוג'יווארה. בגרסה האנגלית שמה הוא קורינה באקסוורת'.
  • רטסו מידוריקווה (碧川 レタス) - נערה ביישנית, וחכמה אשר ה-DNA שלה גם התמזג עם ה-DNA של חיה נכחדת (יש לה גנים של פוקנה הודית) ובעקבות כך היא הופכת לגיבורת על ולחלק מצוות מיו מיו. בגרסה האנגלית שמה הוא ברידג'ט וורדנט.
  • פורין פונג (黄 歩鈴) - נערה נמרצת אשר ה-DNA שלה גם התמזג עם ה-DNA של חיה נכחדת (יש לה גנים של טמרין רעמתי זהוב) ובעקבות כך היא הופכת לגיבורת על ולחלק מצוות מיו מיו. מתוך כל הבנות בצוות מיו מיו היא הצעירה ביותר. בגרסה האנגלית שמה הוא קיקי בנג'מין.
  • זאקורו פוג'יווארה (藤原 ざくろ) - נערה מסתורית ויפה שר ה-DNA שלה גם התמזג עם ה-DNA של חיה נכחדת (יש לה גנים של זאב) ובעקבות כך היא הופכת לגיבורת על ולחלק מצוות מיו מיו. תחילה זאקורו דוחה את הערצתה של מינטו אך עם הזמן השתיים התקרבו זו לזו. בגרסה האנגלית שמה הוא רנה רוברטס.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כחול עמוק - מנהיג החייזרים והיריב העיקרי של צוות מיו מיו בסדרה הראשונה. בפרקים האחרונים מגלים כי הוא שכן בגופו של אאויאמה.
  • קישו - אחד החייזרים. קישו שולט בטפילים שהופכים את מארחיהם לכימרות. המטרה העיקרית של קיש הייתה להציל את בני עמו הגוססים. הוא יעשה הכל כדי לזכות באהבתה של איצ'יגו, ואפילו ניסה פעמים אחדות להרוג את אאויאמה. שמו בגרסה האנגלית הוא דרן.
  • טארט - אחד משני החייזרים שנשלחים לכדור הארץ כדי לעזור לקישו, אחרי שזה ממשיך להיכשל בגלל המיו מיו. הוא הצעיר מבין החייזרים ובעל שיער אדום - חום. טארט' מאוהב בפורין אם כי הוא גם שונא אותה מפני שהיא צוחקת על שמו לעיתים קרובות. שמו בגרסה האנגלית הוא טרב.
  • פאי - אחד משני החייזרים שנשלחים לכדור הארץ כדי לעזור לקישו, אחרי שזה ממשיך להיכשל בגלל המיו מיו. הוא אדם רציני, אנליטי, ומרוכז מאוד במטרה אותה הוא מנסה להשיג. שמו בגרסה האנגלית הוא סרדון.
  • החימרות - יצורים שיוצרים החייזרים על ידי לקיחת בעל חיים, צמח או אפילו בן אדם ולהכניס בו מעין רוח מכושפת שהופך אותו ליצור אכזר ומרושע שהם שולטים עליו.

דמויות משנה בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מסאיה אאויאמה - נער פופולרי בן כיתתה של איצ'יגו אשר הוא סביבתן. מתאמן בקנדו ובהמשך מתגלה כהאביר הכחול ולאחר מכן ככחול עמוק. בגרסה האנגלית שמו הוא מארק.
  • האביר הכחול - דמות מסתורית שמופיעה בכל פעם שאיצ'יגו בצרה ומצילה אותה. לקראת סוף הסדרה מגלים שהאביר הכחול הוא מסאיה אאויאמה.
  • ראיו שירוגאנה - הבעלים של "קפה מיו מיו". תלמיד תיכון עשיר. יש לו חיית מחמד רובוטית - R2000 - אשר איצ'יגו מכנה בהמשך "מאשה". בתחילת הסדרה הראה משיכה רומנטית לצד דחייה כלפי איצ'יגו. בגרסה האנגלית שמו הוא אליוט גרנט.
  • קאיצ'רו אקסקה - מנהל בית הקפה אשר מנסה תמיד לוודא שהלקוחות מרוצים. אקסקה הוא אדם נדיב, מנומס, אשר מצטיין במיוחד באפיית עוגות. בגרסה האנגלית שמו הוא ווסלי קולרידג'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טוקיו מיו מיו בוויקישיתוף