טרוי דונהיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרוי דונהיו
Troy Donahue
לידה 27 בינואר 1936
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 2 בספטמבר 2001 (בגיל 65)
סנטה מוניקה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1957 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טרוי דונהיו

טרוי דונהיואנגלית: Troy Donahue‏; 27 בינואר 1936 - 2 בספטמבר 2001) היה שחקן קולנוע וטלוויזיה אמריקאי, אליל הנוער בסוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דונהיו נולד בניו יורק כמרל ג'ונסון הבן ולמד עיתונאות באוניברסיטת קולומביה לפני שהחליט להגיע להוליווד ולהיות שחקן, שם נפגש עם סוכנו של רוק הדסון, שהציע לו לשנות את שמו לטרוי דונהיו.

לאחר שהופיע בתפקידים קטנים במספר סרטים, קיבל את תפקיד חייו בסרט "נווה קיץ" (A Summer Place), לצדה של סנדרה די. הסרט זכה להצלחה עצומה ודונהיו הפך לאליל הנוער האמריקאי. הוא היה גבוה, יפה תואר, בלונדיני עם עיניים כחולות, מושא הערצתם של בני גיל הטיפש-עשרה.

הוא הוחתם על ידי חברת האחים וורנר והופיע בסרטים: "פאריש" (1961), "הכל אודות אהבה" (1962) והמערבון "על גבורה ואהבה" (A Distant Trumpet) ‏ (1964), שם שיחק עם סוזן פלאשט, שהייתה אשתו למשך מספר חודשים. בשיא הצלחתו הופיע בסדרת הטלוויזיה Surfside Six ברשת ABC.

כאשר הסוגה הקולנועית של סרטי הנעורים דעכה, החלה גם הקריירה שלו לשקוע. ב-1965 הוא פוטר מ"האחים וורנר" והחל לשקוע בהתמכרות לסמים קשים ולאלכוהול. תקופה מסוימת היה חסר בית והתגורר בסנטרל פארק בניו יורק.

לאחר תהליך גמילה, הופיע בתפקידים קטנים במספר סרטים. ב-1974 שיבץ אותו פרנסיס פורד קופולה בתפקיד קטן בסרט "הסנדק 2", שם גילם דמות בשם מרל ג'ונסון, שמו המקורי. ב- 1990 שיחק בסרט נער שוליים בתפקיד אביו של גיבור הסרט.

נפטר מהתקף לב בגיל 65, ב-2001.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טרוי דונהיו בוויקישיתוף