ליסה מארי ורון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליסה מארי ורון
Lisa Marie Varon
ורון, 2017
ורון, 2017
לידה 10 בפברואר 1971 (בת 53)
סן ברנרדינו, קליפורניה, ארצות הברית
שם במה טארה
ויקטוריה
ליסה מארי ורון
משקל 70 ק"ג
גובה 1.73 מטר
מקום מגורים סן דייגו, קליפורניה, ארצות הברית
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 2000 – 21 בספטמבר 2019 (כ־19 שנים)
מאמנים Ultimate Pro Wrestling
Memphis Championship Wrestling
Heartland Wrestling Association
Ohio Valley Wrestling
דייב פינלי

ליסה מארי ורוןאנגלית: Lisa Marie Varon; שמה לפני הנישואים סול; נולדה ב-10 בפברואר 1971) היא מפתחת גוף ומתאבקת עבר אמריקאית. היא מוכרת בעיקר בשל תקופותיה בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment‏ (WWE), שבו הופיעה תחת שם הבמה ויקטוריה ובארגון ההיאבקות Impact Wrestling, שבו הופיעה תחת שם הבמה טארה. ורון זכתה באליפות הנשים של כל ארגון בנפרד מספר פעמים.

ורון החלה להתחרות בתחרויות כושר גופני, כשבשנת 1997 היא זכתה בסדרה האמריקאית לפיתוח גוף של ESPN2. שנתיים לאחר מכן, היא דורגה במקום השני באירוע כושר גופני בניו יורק, מה שגרם לה להשיג את הכרטיס המקצועי בענף פיתוח הגוף מטעם הפדרציה הבינלאומית של פיתוח הגוף.

במהלך פגישה מקרית, ורון נתקלה במתאבקת ארגון ההיאבקות World Wrestling Federation (ה-WWF, כיום ה-WWE), צ'יינה, שהשפיעה עליה להפוך למתאבקת מקצועית. היא התאמנה במשך שלוש שנים במספר מתחמי פיתוח של ה-WWF, ולאחר מכן ערכה את הבכורה שלה ברוסטר הראשי תחת שם הבמה ויקטוריה. ההופעה הטלוויזיונית הראשונה שלה הגיע ברסלמניה 16, כשהיא הייתה אחת ה"פרוצות" של הדמות "הגודפאדר". הופעת הבכורה שלה בזירה הגיעה ביוני 2002 וכבר לאחר ארבעה חודשים בלבד היא זכתה באליפות הנשים של ה-WWE, אליפות שאותה החזיקה פעמיים במהלך הקריירה שלה. לאחר שעזבה את ה-WWE בשנת 2009, היא עברה לארגון ההיאבקות TNA, שבו הופיעה תחת שם הבמה טארה. בארגון זה, היא זכתה חמש פעמים באליפות הנוקאאוטס של אימפקט. בסך הכל, ורון היא שבע פעמים אלופת הנשים. בנוסף, היא הייתה פעם אחת אלופת זוגות הנוקאאוטס של TNA ביחד עם ברוק טסמאכר, כשהשתיים נודעו בשם "TnT".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ורון נולדה ב-10 בפברואר 1971 בסן ברנרדינו, קליפורניה לאבא ממוצא פוארטו ריקני ולאמא ממוצא טורקי ילידת קוריאה. היא גדלה לצד שלושה אחים גדולים ממנה, שכולם הפכו בסופו של דבר למתאבקים. אחיה הבכור, בובי, זכה במדליית זהב במשחקים הפאן-אמריקאיים לשנת 1983. במהלך התיכון, היא עסקה בעידוד. לאחר שסיימה את לימודיה, היא למדה ביולוגיה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס ורפואה באוניברסיטת לומה לינדה.

בזמן שעבדה בחברה ביולוגית, ורון הפכה להיות מאמנת כושר אישית ולמדה פעילות אירובית. בד בבד, הוצעה לה ההזדמנות להשתתף בתחרות פיתוח גוף במשקל בינוני, כשבאותה התחרות היא סיימה במקום הראשון. בנוסף, היא השתתפה בתחרויות כושר גופני. במהלך אחת התחרויות היא התיידדה עם טורי וילסון. אותה וילסון עברה ללוס אנג'לס, קליפורניה וחתמה על חוזה בארגון ההיאבקות World Championship Wrestling‏ (WCW). כתוצאה מצעד זה, וילסון הזמינה את ורון לאחד המופעים. בזמן שהותה מאחורי הקלעים, סוכן של הארגון שאל אותה אם ברצונה להשתתף בקטע מבוים עם המתאבק סקוט הול. למרות הקשרים לווילסון, ורון לא הצליחה להשיג חוזה קבוע ב-WCW ולכן חזרה להשתתף בתחרויות כושר גופני. בשנת 1999, היא השיגה את הכרטיס המקצועי בענף פיתוח הגוף מטעם הפדרציה הבינלאומית של פיתוח הגוף לאחר שזכתה בתחרות של הוועדה הפיזית הלאומית (NPC).

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ורון הייתה נשואה ללי ורון בין השנים 1994 ל-2015.

בבעלותה של ורון הייתה פיצרייה בלואיוויל, קנטקי בשם Fat Tony's Pizzeria, שנמכרה במאי 2007. שנה לאחר מכן, היא ביחד עם בעלה פתחו חנות מכוניות בהתאמה אישית בשם Black Widow Customs. לעומת זאת, החנות נשרפה כליל ב-16 בדצמבר 2010, כשהסיבה לשריפה לא פורסמה.[1]

במרץ 2013, ורון פתחה מסעדה בשיקגו, אילינוי בשם The Squared Circle, שהייתה מעוצבת בסגנון היאבקות. בינואר 2015, היא הודיעה שהיא עוברת לקליפורניה ומשאירה את המסעדה באחריותו של בעלה, לי ורון. כעבור חודשיים, המסעדה הועמדה למכירה.[2] כבר באותו החודש, התרחשה תקרית שבה בחור חמוש באקדח נכנס למסעדה, אך לי ורון היה שם כדי לרתק אותו עד להגעת המשטרה.[3] ימים ספורים לאחר המקרה, ליסה מארי ורון הודיעה על כוונתה לסגור את המקום. המסעדה אכן נסגרה ב-10 באפריל 2017, שנתיים לאחר התקרית.[4]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקטוריה היא פעמיים אלופת הנשים של ה-WWE
  • הישגים בארגון ההיאבקות Cauliflower Alley Club
    • פרס אשת ההיאבקות (2015)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Master of Ring Entertainment – MORE
    • אליפות הנשים במשקל כבד של MORE Wrestling (פעם אחת)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated – PWI
    • אשת השנה (2004)
    • PWI דירג אותה במקום ה-5 מתוך 50 המתאבקות הטובות ביותר לשנת 2009
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment – WWE
    • אליפות הנשים של ה-WWE (פעמיים)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליסה מארי ורון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]