מארני (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארני
Marnie
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הספר "Marnie" מאת וינסטון גרהם
בימוי אלפרד היצ'קוק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלפרד היצ'קוק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יי פרסון אלן, וינסטון גרהם עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ורג' תומסיני עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טיפי הדרן
שון קונרי
מוזיקה ברנרד הרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט ברוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 ביולי 1964
משך הקרנה 130 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט בלשי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט מותחן, מותחן פשע, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3 מיליון דולר
הכנסות 7 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו marnie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארניאנגלית: Marnie) הוא סרט קולנוע מסוגת מותחן פסיכולוגי בבימויו של אלפרד היצ'קוק. תסריט הסרט מבוסס על ספר בעל אותו שם של וינסטון גרהם. בסרט משחקים טיפי הדרן ושון קונרי בתפקידים ראשיים.

אד מקביין החל לכתוב את תסריט הסרט, אך במהלך הפקת הסרט הוא הוחלף על ידי ג'יי פטרסון אלן. פסקול הסרט הולחן על ידי ברנרד הרמן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגרט "מארני" אדגר (טיפי הדרן) היא אישה אשר יש לה פחד וחוסר אמון בגברים, נרתעת ממגעם (פריג'ידית), מהצבע אדום ומסערות וברקים. בנוסף, היא סובלת מקלפטומניה. בתחילת הסרט אנו נחשפים ליחסים המורכבים בין אמה של מארני, ברניס לבינה. באחד ממקרי הגנבה שלה, אמה של מארני שואלת אותה מדוע יש לה כל כך הרבה כסף, והיא עדיין לבד. בתגובה שואלת אותה מארני למה היא לא אוהבת אותה.

מארק רוטלנד (שון קונרי), אלמן שבבעלותו חברת פרסום בפילדלפיה, קורבן הגנבה האחרונה של מארני מצליח לעלות על עקבותיה. וסוחט אותה להינשא לו כדי שלא ילשין עליה למשטרה (החוק בארצות הברית אוסר על בעל להעיד על אשתו, או על אישה להעיד על בעלה). טרם החתונה מארק נפגש עם ספק, שהוא אחד מלקוחותיו העיקריים ואשר בעצמו נפל קורבן לגנבה של מארני. מארק מספר לו שהוא מתחתן עם האישה שגנבה מהחברה שלו כסף. אומר לו שבכוונתו להביא לשיקומה ומזהיר אותו, שאם יסגיר אותה למשטרה, הוא יאבד אותו כלקוח. הספק עונה לו : "אני מבין שזה מה שנקרא "הגישה המודרנית", אבל מה יהיה כשאתה תיפול קורבן להתנהלות שלה?" הזוג יוצא לירח דבש על ספינה ובמהלכו מארני חשה דחייה מכל קשר גופני. מארק מכבד בתחילה את רצונה אך לאחר מכן אונס אותה. למחרת בבוקר היא מנסה להתאבד בבריכת השחייה של הספינה, אך מארק מציל אותה.

כשהם חוזרים לביתם, מארק מציג למארני לביאת מחמד שהוא מגדל ומספר לה, שהיא הייתה חיה טורפת בעבר, אולם הוא לימד אותה לאהוב ולבטוח בו. מארני מנסה לגנוב במהלך הלילה כסף מהכספת, אולם מארק ממתין לה שם ואומר לה שהיא רשאית לקחת את הכסף, שכן בתור אשתו, הכסף שלו שייך גם לה. אחייניתו של מארק שמתגוררת עמו, חשה שמשהו אינו כשורה בנישואיו החדשים. בין השאר היא מגלה אצלו ספר שעוסק במיניות של עבריינים. בפעם אחרת היא יוצאת לרכיבה עם מארני והסוס עליו היא רוכבת נפצע. האחיינית קוראת למישהו מהעובדים שיהרוג את הסוס ומבחינה בתגובתה הקשה של מארני לסיטואציה. בלילה של סערת גשמים מארני סובלת מהתקף חרדה, מארק מנחם אותה והשניים מבלים לראשונה את הלילה יחדיו.

למרות התנגדותה של מארני, הזוג הולך לבולטימור, מרילנד, לבקר את אמה. שם מארק מעמת אותה עם עברה, עוד כשעסקה בזנות (מה שעומד בניגוד לחזותה הסולידית). הוא מאלץ אותה לספר למארני את האמת והאם אומרת למארני שכאשר הייתה בת שש, אחד מלקוחותיה (מלח שיכור בגילומו של ברוס דרן) ניסה להרגיע אותה כשהיא נבהלה מרעמים, כשהוא מנשק ומלטף אותה. ברניס חשבה שהמלח מבצע בבתה מעשה מגונה, ולכן היא תקפה והרגה אותו באמצעות הטחת כד גדול במפרקת שלו. האם נאסרה בגין זאת וכשהשתחררה מהכלא ושבה לביתה גילתה שזו אינה זוכרת כלום מאותו לילה. עם זאת שפיכות הדמים הובילה לחוסר האמון של הילדה בגברים והפחד מהצבע האדום.

ברגע שמקור פחדיה מתגלה לה, מארני עוברת תיקון.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארני בוויקישיתוף