מוזיקת העידן החדש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוזיקת העידן החדש
New-age music
מקורות סגנוניים אלקטרוניאמביינטפולקעולםקלאסיקראוטרוקרוקהאזנה קלהמינימליסטירוק מתקדם
מקורות תרבותיים שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70, אירופה וארצות הברית
תת-סוגות
חללביומוזיקהמוזיקה מתקדמתמוזיקת העידן החדש ניאו-קלאסיתמוזיקת העידן החדש (האנדים)
סוגות היתוך
פיוז'ן קלטי
נושאים קרובים
העידן החדשמדיטציהסביבתנותאמני מוזיקת העידן החדשוייפורווייב

מוזיקת העידן החדשאנגלית: New-age music) היא סוגה של מוזיקה שנועדה ליצור השראה אמנותית, הרפיה ואופטימיות. היא משמשת את המאזינים ליוגה, עיסוי, מדיטציה,[1] וקריאה כשיטה לניהול לחצים,[2] כדי להביא למצב של אקסטזה ולא טראנס (אנ'),[3][4] או כדי ליצור אווירה שלווה בבתים או בסביבות אחרות.

לפעמים הדבר מזוהה עם איכות הסביבה ורוחניות של העידן החדש;[5][1] עם זאת, לרוב יוצריה אין קשר ל"רוחניות העידן החדש", וחלקם אף דוחים את המונח. ההרמוניה עושה שימוש רפטטיבי במודוסים ודיסוננסים ליצירת הרגשה היפנוטית, ולעיתים גם משלבת צלילי טבע.

סוגים מסוימים של מוזיקה אלקטרונית נכללים אף הם במוזיקת העידן החדש, בדרך כלל טונים רפטטיביים של סינתסייזרים או רצועות שמע ארוכות שנוצרו בסיקוונסר. בנוסף, קיים השימוש בכלי נגינה מסורתיים כמו חליל, פסנתר, גיטרה אקוסטית וכיוצא בזה. זמרה אף היא נוכחת במוזיקת העידן החדש, כאשר לרוב נעשה שימוש במזמורי סנסקריט, טיבט, השבטים האינדיאנים, או מילים המבוססות על עולם הפיות ועל מיתולוגיות כדוגמת המיתולוגיה הקלטית.

הגדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקת העידן החדש מוגדרת בזכות האווירה אותה היא משרה מאשר כלי הנגינה המשמשים ליצירתה; החל מכלי נגינה מערביים מסורתיים וכלה בכלי נגינה אלקטרוניים ומזרחיים. קיימים מספר סגנונות בתוך מוזיקת העידן החדש: אמביינט, מוזיקת עולם, צ'יל-אאוט, אלקטרוניקה ומוזיקת חלל בין היתר.

מוזיקאים פופולרים של מוזיקת העידן החדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מוזיקת העידן החדש בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 New Age Music Genre Overview, AllMusic (באנגלית)
  2. ^ Paul M. Lehrer; David H. (FRW) Barlow; Robert L. Woolfolk; Wesley E. Sime (2007). Principles and Practice of Stress Management, Third Edition. New York: Guilford Press. pp. 46–47. ISBN 978-1-59385-000-5.
  3. ^ Marini, Stephen A. (2003), Sacred Song in America: Religion, Music, and Public Culture, Urbana and Chicago: University of Illinois Press, ISBN 9780252028007
  4. ^ Whittall, Arnold (2003), Exploring Twentieth-Century Music: Tradition and Innovation, Cambridge University Press, ISBN 9780521016681
  5. ^ Newport, John P. (1998), The New Age Movement and the Biblical Worldview: Conflict and Dialogue, William B. Eerdmans Publishing, ISBN 9780802844309


ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.