מולוקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מולוקו
Moloko
מקום הקמה שפילד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1995–2004 (כ־9 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה טריפ הופ, אלקטרופופ
חברת תקליטים Echo עריכת הנתון בוויקינתונים
www.moloko.co.uk
פרופיל ב-IMDb
חברים
רושין מרפי, מארק בריידון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רושין מרפי בהופעה בחיפה, 2005

מוֹלוֹקוֹ (Moloko) היה צמד מוזיקלי אנגלי-אירי משפילדאנגליה, שפעל בשנות ה-90 של המאה ה-20 ובתחילת העשור הראשון של המאה ה-21, וכלל את הזמרת רושין מרפי (Róisín Murphy) והמפיק המוזיקלי מארק בריידון (Mark Brydon).

המוזיקה של מולוקו תוארה כ"דאנס אלטרנטיבי" (אנ') וטריפ הופ, כמו גם דאנס-פופ, "פופ נסיוני" (אנ'), ו"אלקטרופופ" (אנ').

תולדות ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולוקו הוקמה בשנת 1994, כאשר לרושין מרפי לא היה עדיין ניסיון מקצועי כזמרת. מארק בריידון עבד קודם לכן כמפיק מוזיקלי בשנות ה-90 עם מוזיקאים כגון בוי ג'ורג' ו"קברט וולטייר" (Cabaret Voltaire). מרפי ובריידון הכירו באותה שנה במסיבה בשפילד, כאשר מרפי ניגשה אליו עם משפט הפתיחה: "אתה אוהב את הסוודר הצמוד שלי? תראה איך הוא מתאים לגוף שלי!" ("!Do you like my tight sweater? See how it fits my body"). שאלה זו הפכה לשמו של אלבום הבכורה שלהם, שהוקלט בזמן שמרפי ובריידון החלו לצאת יחד. השם "מולוקו" בא ממשקה החלב מלא בסמים, "מולוקו פלוס" (אנ'), ברומן תפוז מכני מאת אנתוני ברג'ס, המבוסס על המלה הרוסית לחלב "מולוקו" (молоко).

הלהקה חתמה בתקליטי אקו (אנ') והוציאה את הסינגל "?Where Is the What If the What Is in the Why". בשנת 1995 יצא אלבום הבכורה של הלהקה, "?Do You Like My Tight Sweater" (אנ'). לאחר שיצא, יצאה הלהקה לסיבוב הופעות עם להקת פאלפ.

הסינגל "Fun for Me" נכלל בפסקול הסרט באטמן ורובין והושמע רבות ברדיו וב-MTV. הוא הגיע למקום הרביעי במצעד הדאנס האמריקני.

לאחר שמולוקו סיימה את סיבוב ההופעות, הם בנו אולפן ביתי והקליטו את אלבומם השני "I Am Not a Doctor" (אנ'), שיצא בשנת 1998 בבריטניה. האלבום לא נחל הצלחה והגיע למקום ה-64 בלבד במצעד האלבומים הבריטי. עם זאת, רמיקס של בוריס דלוגוש (אנ') לסינגל השלישי מהאלבום, "Sing It Back" (אנ'), שבמקור לא הצליח להגיע ל-40 הגדולים במצעד הסינגלים הבריטי, הפך ללהיט ענק והגיע למקום הרביעי במצעד הבריטי ולמקום הראשון במצעד הדאנס האמריקני.

בשנת 2000 יצא אלבומם השלישי "Things to Make and Do" (אנ') והגיע למקום השלישי במצעד האלבומים הבריטי. הסינגל הראשון מתוכו, "The Time Is Now" (אנ'), היה ללהיטם הגדול ביותר, כשהגיע למקום השני במצעד.

בשנת 2003 יצא אלבומם "Statues" (אנ'), שהוציא מתוכו שני להיטים: "Familiar Feeling" (אנ'), שהגיע למקום העשירי בבריטניה, ו-"Forever More" (אנ'), שהגיע למקום ה-17. לאחר צאת האלבום, בריידון ומרפי הפסיקו את מערכת היחסים הרומנטית שלהם, ולאחר סיבוב הופעות פירקו את הלהקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]