מייטי מאוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייטי מאוס
תמונה מתוך הפתיח של סרטוני מייטי מאוס
תמונה מתוך הפתיח של סרטוני מייטי מאוס
סוגה אנימציה
יוצרים איזי קליין
מדבבים רוי האלי
טום מוריסון
ארץ מקור ארצות הברית
מספר פרקים 76
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ המזרח התיכון

מייטי מאוסאנגלית: Mighty Mouse) הוא דמות בדיונית של גיבור-על, שנוצרה במקור על ידי חברת ההפקה האמריקנית Terrytoons עבור פוקס המאה ה-20. מייטי מאוס הוא למעשה פרודיה לדמותו של סופרמן. דמותו היא בצורת עכבר ומכאן שמה. 76 סרטוני האנימציה המקוריים של מייטי מאוס הופקו במקור לקולנוע בין השנים 1944 ל-1961 וזכו להצלחה רבה במיוחד בשידורים הטלוויזינים בארצות הברית במהלך שנות החמישים והשישים.

בשנות ה-70 שודרו בישראל סרטוני מייטי מאוס על בסיס לא קבוע בטלוויזיה החינוכית. במהלך שנות השמונים ובשנות התשעים שודרו סרטונים בערוץ המזרח התיכון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של מייטי מאוס הופיעה לראשונה בסרטון המצויר הקולנועי הקצר "The Mouse of Tomorrow" (עכבר המחר) אשר יצא לאקרנים בשנת 1942. השם המקורי של הדמות היה "סופר מאוס" (Super Mouse) אך לאחר שפול טרי גילה כי הייתה קיימת כבר דמות קומיקס בעלת אותו השם, הוא החליט לשנות את שמו ל"מייטי מאוס".

מייטי מאוס לבש במקור בגד כחול עם גלימה אדומה, בדומה לסופרמן. בהמשך הוחלט לשנות את צבע הבגד שלו לצהוב. בדומה לסופרמן, מייטי מאוס ניחן במגוון רחב של כוחות-על מסוגים שונים הכוללים: כוח גופני עצום, יכולת תעופה, חוסן גופני ההופך אותו לכמעט בלתי פגיע, מהירות עצומה, יכולת חישה מוגברת אשר מאפשרת לו לראות דרך חומר מוצק ("ראיית רנטגן") ויכולת טלקינזיס אשר אפשרה לו להניע גופים ממרחק. כמו כן, בדומה לסופרמן, מייטי מאוס מסוגל לנוע מהר יותר ממהירות האור, ועל ידי כך לנוע אחורה בזמן.

הסרטונים של מייטי מאוס לא זכו לפופולריות רבה כאשר שודרו במקור בקולנוע, אף על פי כן, דמותו הפכה לסמל תרבות אמריקאי לאחר שפול טרי מכר את זכויות השידור של הסרטונים לרשתות הטלוויזיה. הסרטונים של מייטי מאוס שודרו בארצות הברית לאורך שנות החמישים עד שנות שמונים.

בשנות השמונים האנימטור המפורסם ראלף באקשי הפיק סדרה מצוירת חדשה של מייטי מאוס בשם "The New Adventures of Mighty Mouse" (הרפתקאותיו החדשות של מייטי מאוס). בניגוד לסדרה המקורית, סדרה זו הייתה יותר סאטירית ומיועדת לקהל מבוגר. הסדרה בוטלה לבסוף לאחר שתי עונות בשל מדרוג נמוך ותלונות שהסדרה מכילה הומור על קוקאין.

סרט הקולנוע הראשון המופק באמצעות אנימציית מחשב באורך מלא של מייטי מאוס תוכנן לצאת לאקרנים במהלך שנת 2013 על ידי חברת ניקלודאון.[1][2] בפועל הפרויקט לא יצא לפועל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייטי מאוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mighty Mouse on again at Paramount
  2. ^ "Mighty Mouse (2013)‎", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)