מייקל דאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל דאן
Michael Dunn
לידה 20 באוקטובר 1934
שאטק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 30 באוגוסט 1973 (בגיל 38)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה פלורידה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Gary Neil Miller עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מייקל דאן, 1966

מייקל דאןאנגלית: Michael Dunn;‏ 20 באוקטובר 193430 באוגוסט 1973) היה שחקן קולנוע וזמר אמריקאי. דאן היה מועמד פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 1965 על הופעתו בסרט "ספינת השוטים".

דאן נולד עם הפרעת הגדילה שגרמה לו לגמדות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאן נולד בשם גרי ניל מילר בעיירה שאטק שבאוקלהומה וגדל בעיר דברון שבמישיגן, היה בנם היחיד של ג'וול לפרד מילר. נולד עם הפרעת הגדילה SED שגרמה לו לגמדות מגיל קטן.

כדי להבדיל את עצמו משחקן אחר בשם גרי מילר, שינה את שם הבמה שלו למייקל דאן, "דאן" על שמה של סבתו. למד באוניברסיטת מישיגן אך לאחר פציעה שעבר ברגלו נאלץ לעזוב. לאחר מכן התקבל ל"אוניברסיטת מיאמי", שם שימש כעורך המגזין הראשי.

התפרסם בפעם הראשונה בשנת 1965 בדרמת המלחמה הרומנטית של סטנלי קריימר "ספינת השוטים", בתפקיד הגמד קארל גלוקן, עליו היה דאן מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר. התפרסם במהלך הקריירה שלו בסדרה "פרוע על המערב" בתפקיד הנבל ד"ר מיגוליטו לובלס, בסרטו החמישי של פרנסיס פורד קופולה "אתה ילד גדול עכשיו", בדרמת הפשע "מאדיגן" ובמותחן "לא כך מתייחסים לגברת". ב-1964 הועמד דאן לפרס טוני על תפקידו במחזה "הבלדה על הקפה העצוב".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאן היה נשוי לרקדנית ג'וי טלבוט במשך מספר שנים עד שהתגרש, לזוג לא נולדו ילדים. דאן שסבל מעקמת קשה מת בשנתו בגיל 38 לאחר סיבוכים שהתגלו בליבו במהלך צילומים שערך באנגליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל דאן בוויקישיתוף