מייקל רליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאדקאפ מוס
מוס, אפריל 2018
מוס, אפריל 2018
לידה 11 באוקטובר 1989 (בן 34)
אדינה, מינסוטה, ארצות הברית
שם במה דיג ראוליס
מייקל קרטר
מייק ראוליס
רידיק מוס
מאדקאפ מוס
משקל 111 ק"ג
גובה 1.91 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 18 בדצמבר 2014 – הווה (9 שנים ו־17 שבועות)
מאמנים WWE Performance Center
ליגות WWE
מידע אישי
בן או בת זוג טניל דאשווד (2022–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל רליסאנגלית: Michael Rallis; נולד ב-11 באוקטובר 1989), הידוע יותר בשם הבמה שלו, מאדקאפ מוס הוא מתאבק אמריקאי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית סמאקדאון.

החיים שלפני[עריכת קוד מקור | עריכה]

רליס נכח באוניברסיטת מינסוטה, שבה שיחק בקבוצת הפוטבול של המדינה בין השנים 2008 ל-2012. לאחר שסיים את הקולג', הוא היה במחנה האימונים של קבוצת המיאמי דולפינס, אך לבסוף לא הוחתם לחוזה בקבוצה. באוקטובר 2013 רליס היה במבחני קבלה של ארגון ההיאבקות, ה-WWE.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

NXT ואלוף 24/7 (2014–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2014 רליס חתם על חוזה פיתוח עם ה-WWE והחל להתאמן במתחם האימונים של הארגון. את הופעת הבכורה שלו בזירה ערך בקרב שלא שודר לטלוויזיה ב-18 בדצמבר תחת השם דיג ראוליס. את הבכורה הטלוויזיונית שלו ערך ב-27 במאי 2015 במסגרת התוכנית NXT בקרב זוגות לצד אליאס סמסון בהפסדם לבלייק ומרפי. לאחר מכן ראוליס ערך מספר קרבות בשארית שנת 2015, שבהם הפסיד למתאבקים כמו ההייפ ברוס (זאק ריידר ומוג'ו ראולי) וסמואה ג'ו. בחודש אוגוסט באותה השנה החל להתחרות תחת השם רידיק מוס, כמחווה לשחקן ה-NFL, רנדי מוס.

באוקטובר 2016 מוס חבר למתאבק טינו סבטלי, שביחד כינו את עצמם "אתלטים שאלוהים ברא", כשהשניים מתחרים בטורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס, שם הודחו כבר בסיבוב הראשון על ידי הזוג TM-61 בפרק של NXT, שהתקיים ב-12 באוקטובר. מוס וסבטלי הפסידו בקרב נוסף ב-4 בינואר 2017, הפעם לריבייבל (דאש ויילדר וסקוט דוסון). חמישה חודשים לאחר מכן הפסידו לזוג DIY (ג'וני גרגאנו ותומאסו צ'אמפה). את ניצחון הבכורה שלהם השיגו ב-25 באוקטובר, כשגברו על אוני לורקאן ודני בורץ'. בתחילת שנת 2018 מוס וסבטלי השתתפו בטורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס, כשהם מפסידים ומודחים בסיבוב הראשון לקבוצת SAnitY (אלכסנדר וולף ואריק יאנג). ב-25 באפריל במהלך קרב הזוגות נגד ה-Heavy Machinery (אוטיס וטאקר נייט) מוס בא לתת יד לסבטלי כדי שיחליף אותו בקרב, אך סבטלי התחמק והשאיר את מוס לבד בזירה מול דוזוביץ' ונייט אשר ניצחו בקרב. התחמקות זו של סבטלי סיימה למעשה את החברות בין השניים והפכה את דמותו של סבטלי לדמות הילית (דמות רעה השנואה על הקהל). במאי 2018, הוא קרע את גיד אכילס. חזרתו מפציעה הגיעה ב-30 בנובמבר במהלך מופע חי, כאשר הוא נחל הפסד למאט רידל. במרץ 2019, הוא החל להיות מלווה על ידי רוברט שטראוס במהלך מופעים חיים של NXT. ב-8 במאי 2019, מוס הפסיד לראול מנדוזה בקרב הטלוויזיוני הראשון שלו מאז החזרה מפציעה.

ב-27 בינואר 2020 בפרק של התוכנית Raw, מוס ערך את הבכורה שלו ברוסטר הראשי, כשהחל ללוות לזירה את מוג'ו ראולי במהלך הקרב על אליפות 24/7 נגד נו ויי חוסה. ראולי הפסיד את התואר ל-R-טרות' מיד לאחר ניצחונו על חוסה. לעומת זאת, מוס סייע לראולי להשיב אליו את חגורת האליפות שניות ספורות לאחר מכן. ב-10 בפברואר בפרק של התוכנית Raw, לאחר הפסדם בקרב זוגות לסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד); לאחר הקרב, מוס הצמיד במפתיע את ראולי לניצחון וכתוצאה מכך הפך לאלוף 24/7 החדש. שבוע לאחר מכן, מוס רשם הגנה מוצלחת על התואר במסגרת קרב משולש נגד ראולי ו-R-טרות'. ב-2 וב-9 במרץ, מוס הגן בהצלחה על אליפות 24/7 בקרבות יחידים נגד ריקושט וסדריק אלכסנדר, בהתאמה. ב-22 במרץ, מוס הפסיד ל-R-טרות' וכתוצאה מכך איבד את תוארו; הפסד זה קטע תקופת כהונה של 41 ימים כאלוף. באוקטובר, מוס סבל מקרע ברצועה הצולבת הקדמית.

הציוות להאפי קורבין (2021–2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנעדר מפעילות במשך קרוב לשנה, מוס חזר להתאבק ב-17 בספטמבר 2021 בפרק של התוכנית סמאקדאון וניצח את אודיסי ג'ונס במסגרת קרב חושך (קרב שאינו שודר בטלוויזיה). שבוע לאחר מכן בתוכנית, הוא רשם את חזרתו הטלוויזיונית, כשתקף את קווין אואנס תוך כדי שהוא חבר להאפי קורבין. ב-1 באוקטובר בתוכנית, שם הבמה שלו שונה למאדקאפ מוס. מאוחר יותר, קורבין ניצח את אואנס בקרב יחידים ולאחר מכן השניים נקלעו לפיוד עם המלך נקאמורה וריק בוגז.

לאחר פיוד זה, מוס וקורבין נכנסו לפיוד עם דרו מקינטייר, לאחר שהשניים צחקו על מקינטייר שהוא לא ניצח בקרב הבאטל רויאל אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות האוניברסלית. במשך שבועות, הם המשיכו להטיח עלבונות במקינטייר ואף סיפרו בדיחות על חשבונו. דבר זה הוביל לקיום קרב בין השניים באירוע Day 1, שנערך ב-1 בינואר 2022, שבו מוס הפסיד. באירוע הרויאל ראמבל, שנערך ב-29 בינואר, מוס התחרה בקרב הרויאל ראמבל המסורתי הראשון שלו, כשנכנס כמספר ה-19, הספיק לשהות בקרב כארבע וחצי דקות ולהדיח את AJ סטיילס, אך הודח על ידי דרו מקינטייר, הדחה שהמשיכה את הפיוד. באירוע תא ההדחות, שנערך ב-19 בפברואר, מוס הפסיד למקינטייר בקרב ספירות בכל מקום. ב-1 באפריל בפרק של התוכנית סמאקדאון, מוס ניצח בקרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק לאחר שהדיח אחרון את פין באלור.

בלילה הראשון של האירוע רסלמניה 38, שנערך ב-2 באפריל, הוא ליווה את קורבין לקרב שלו מול מקינטייר. קורבין הפסיד בקרב זה וכשמוס ניסה לתקוף את מקינטייר לאחר הקרב, מקינטייר השתמש בחרב שלו וקרע את שני חבלי הזירה העליונים שהיו בסמוך למוס. ב-8 באפריל בפרק של התוכנית סמאקדאון, האפי קורבין האשים את מוס על הפסדו ברסלמניה למקינטייר. קורבין ומוס נקלעו לתיגרה ביניהם, כשהאחרון הפך בפעם הראשונה לדמות הטובה מאז שנת 2015. צעד שהוביל לפרידה.

תחרות יחידנית (2022–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 באפריל בפרק של התוכנית סמאקדאון, מוס חזר לתחרות יחידנית, כשגבר על הומברטו, חצי מהצמד לוס לות'ריוס. שבוע לאחר מכן בתוכנית, מוס ניצח את החצי האחר, אנג'ל. לאחר הקרב, מוס הותקף על ידי האפי קורבין לאחר שמוס סירב לחזור אליו. כמו כן, קורבין גנב את הגביע לזכר אנדרה הענק של מוס. ב-29 באפריל בפרק של התוכנית סמאקדאון, מוס הפריע לתוכנית האירוח "Happy Talk" של קורבין לאחר שהסווה את עצמו כצלם, הסוואה שאיפשרה לו לתקוף את קורבין ולהשיב אליו את הגביע. שבוע לאחר מכן בתוכנית, מוס הפריע שוב לתוכנית האירוח של קורבין, כשסיפר בדיחות על האפי קורבין. באירוע רסלמניה באקלאש, שנערך ב-8 במאי, ובאירוע גיהנום בכלוב, שנערך ב-5 ביוני, מוס גבר על האפי קורבין בקרבות יחידים, כאשר האחרון היה תחת חוקי קרב ללא חוקים. ב-17 ביוני, מוס ניצח פעם נוספת את קורבין בקרב שלמעשה סגר את הפיוד בין השניים. במופע המקדים לאירוע Clash at the Castle, שנערך ב-3 בספטמבר, מוס והסטריט פרופיטס (אנג'לו דוקינס ומונטז פורד) ניצחו את אוסטין ת'יאורי ואקדמיית אלפא (צ'אד גייבל ואוטיס). ב-16 בספטמבר, מוס כשל בניסיונו לזכותו באליפות צפון אמריקה של NXT לאחר שהפסיד לאלוף, סולו סיקואה. ב-28 באוקטובר וב-18 בנובמבר, מוס הפסיד לקאריון קרוס בקרבות יחידים. ב-17 בפברואר 2023, מוס כשל בניסיונו לזכות באליפות הבין יבשתית לאחר שהפסיד לגונתר. ב-14 באפריל, מוס הפסיד לשינסקה נקאמורה.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-373 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2020

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל רליס בוויקישיתוף