מכלן (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון כדורגל מכלן
Y.R. K.V. Mechelen
מידע כללי
תאריך ייסוד 1904
אצטדיון אחטר דה קזרנה, מכלן
(תכולה: 13,000)
יו"ר יוהאן טימרמנס
מאמן סטיבן דפור
ליגה ליגת העל הבלגית
www.kvmechelen.be
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית

מועדון הכדורגל המלכותי מכלןהולנדית: Koninklijke Voetbalclub Mechelen או בקיצור KV Mechelen) היא קבוצת כדורגל בלגית מהעיר מכלן, המשחקת בליגת העל הבלגית.

מכלן זכתה ארבע פעמים בתואר האליפות (1943, 1946, 1948, 1989), ובשני גביעים ב-1987 ו-2019, אך בשנים אחרות לא נחלה הצלחה רבה.

רגע השיא של הקבוצה היה בשנת 1988, כאשר זכתה בגביע אירופה למחזיקות גביע אחרי ניצחון 1–0 במשחק הגמר על אייאקס אמסטרדם. בקבוצה שיחק באותה עונה הישראלי, אלי אוחנה, שבישל את שער הניצחון, וזכה בפרס בראבו לצעיר המצטיין והמבטיח באותה השנה. שנה לאחר מכן זכתה הקבוצה באליפות בלגיה אחרי 41 שנים של הפסקה. באותה שנה הגיעה מכלן עד לשלב חצי גמר גביע אירופה למחזיקות גביע, בו הודחה על ידי סמפדוריה האיטלקית.

בשנות התשעים חזרה מכלן לאפרוריות שליוותה את הקבוצה במרבית שנותיה. הקבוצה נשרה פעמיים לליגה הבלגית השנייה בסוף שנות התשעים ותחילת המאה ה-21. בשנת 2003 שוב נשרה מכלן לליגה השנייה, והתאחדות הכדורגל הבלגית הורידה את הקבוצה באותה עונה ליגה נוספת עקב חובות כבדים. בשנת 2007 חזרה מכלן לליגה הבלגית הראשונה אחרי היעדרות של 4 שנים. בשנת 2018 ירדה לליגה השנייה. בשנת 2019 זכתה בגביע הבלגי, 32 שנה לאחר זכייתה האחרונה, ו-30 שנה לאחר זכייתה האחרונה בתואר כלשהו. המועדון היה מעורב בפרשת שחיתות בכדורגל הבלגי. כתוצאה מכך נשלל ממנו השתתפות בתחרויות אירופאיות, למרות הזכייה הגביע. עם חלק משחקניו (למשל מייקל וריפס) החוזה הופסק חד-צדדי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מכלן בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא מועדוני כדורגל ובנושא בלגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.