מסע בין כוכבים: המרד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסע בין כוכבים: המרד
Star Trek: Insurrection
בימוי ג'ונתן פרייקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריק ברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ריק ברמן
מייקל פילר
יוצר: ג'ין רודנברי
עריכה פטר ברגר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראו פירוט
מוזיקה ג'רי גולדסמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מתיו פ' לאונטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בדצמבר 1998
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 58 מיליון דולר
הכנסות 112.6 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו startrek9
פרסים Best Performance in a Feature Film - Supporting Young Actor עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם מסע בין כוכבים: המפגש
סרט הבא מסע בין כוכבים: נמסיס
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסע בין כוכבים: המרד (אנגלית: Star Trek: Insurrection) הוא סרט מדע בדיוני משנת 1998, והוא התשיעי בסדרת סרטי מסע בין כוכבים. סרט זה הוא השלישי בו מככב צוות הדור הבא של האנטרפרייז.

הסרט זכה למספר מועמדויות לפרסים, ביניהם פרס סאטורן בקטגוריות סרט המדע בדיוני הטוב ביותר והאיפור הטוב ביותר, מועמדות לפרס הוגו על העיבוד הדרמטי הטוב ביותר, ומועמדות לפרס סטלייט על האפקטים המיוחדים[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות ספינת החלל "אנטרפרייז-E" מקבל שדר במהלך משימה דיפלומטית, לפיו לוטננט קומנדר דאטה איבד את עשתונותיו במהלך משימת תצפית שגרתית בעולם הבית של גזע הבּאקוּ. גזע הבאקו הוא שוחר שלום, כשכוכב הלכת בו הם חיים פולט קרינת התחדשות שמאפשרת תהליך מואט ביותר של הזדקנות, מה שגורם להם לחיות בשלווה בכוכב ללא כל התערבות טכנולוגית. הפדרציה, תחת פיקודו של אדמירל דוהרטי בשיתוף עם גזע הסוֹנַ'א, בראשות המנהיג רואפו, מנהלים מחקר על אורח חייהם של הבאקו בחשאי, כאשר דאטה הצטרף למחקר.

לאחר שה"אנטרפרייז" משגרת אליה את דאטה, דוהרטי רוצה שפיקארד וצוותו ימשיכו בדרכם. אולם, צוות ה"אנטרפרייז" רוצה לגלות מה גרם לדאטה לאבד את עשתונותיו ולירות על כוחות הפדרציה והסונ'א. צוות נחיתה משתגר אל פני הכוכב, והם מגלים ספינת פדרציה מוסווית שבתוכה חדר הולוגרמות עם תעתיק מדויק של כפר הבאקו, מתוך כוונה להעביר את הבאקו ללא ידיעתם וללא רצונם מהכוכב. במהלך חקירתם, הצוות נתקל בהשפעות הכוכב החיוביות - פיקארד מרגיש צעיר יותר, רייקר וטרוי מתקרבים חזרה זה לזה, ומערכת העצבים האופטית של לה פורג' מתחדשת, מה שגורם לו לראות בלי עזרת מכשיר הראיה. פיקארד אפילו מתחבר לאישה מגזע הבאקו בשם אניז', שטוענת כי היא מבוגרת בהרבה יותר ממה שהיא נראית.

פיקארד מגלה שמערכת הכוכבים מכילה חלקיקים בעלי קרינה מטאפיזית שמרוכזים בטבעות כוכבי הלכת, מה שנותן להם את אפקט מעיין הנעורים. עוד הוא מגלה, שגזע הסונ'א, יחד עם אדמירל דוהרטי, רוצים לחצוב את המחצב הטבעי הזה לתועלתם. פיקארד מתעמת עם דוהרטי על ההפרה הבוטה הזו של חוקי הפדרציה, אך זה פוקד עליו לציית לו. לאור המצב, פיקארד ושאר הצוות חוזרים לכוכב ומנסים למנוע את העברת התושבים לספינה המוסווית. הם חושפים בפני הבאקו את הספינה ואת תוכניתם של האדמירל ורואפו, שמגלים זאת ומתחילים לשגר את התושבים בכוח לספינה. פיקארד וצוותו מובילים את תושבי הכפר לאזור סלעי שעמיד בפני השתגרויות.

רייקר, תחת פיקוד ה"אנטרפרייז", מתכוון ליצור קשר עם פדרציית הכוכבים המאוחדת ולידע אותה על המצב. אדמירל דוהרטי פוקד על רואפו לשלוח שתי ספינות חלל להשמיד את ה"אנטרפרייז" לפני שזו תצליח. בעזרת תמרון מחוכם של רייקר, ה"אנטרפרייז" נעזרת בגזים הטבעיים של הכוכב כדי לפוצץ את הספינות. צוות הנחיתה ואנשי הבאקו נשבים בידי הסונ'א, שלאחר בדיקת סמני DNA מתגלים כאנשי גזע הבאקו שהוגלו מהכוכב לפני עשרות שנים וכעת מחפשים נקמה ב"הוריהם". רואפו מתעקש להפעיל את המתקן שיחצוב את החלקיקים, אולם עדיין יש אנשים בכוכב. אדמירל דוהרטי מנסה לעצור אותו, אך רואפו הורגו. פיקארד משכנע את אחד מאנשי הסונ'א, גלאטין, שיעזור לו לעצור את רואפו, והוא משחרר אותם. פיקארד משתמש בחדר ההולוגרמות כדי לשטות ברואפו, אך הניסיון נכשל, ושניהם מנהלים מאבק על סיפון המתקן. פיקארד מביס את רואפו ומפעיל את מנגנון ההשמדה העצמית, בשעה שה"אנטרפרייז" מצילה אותו בדיוק לפני התפוצצות המתקן.

בסוף, אנשי סונ'א מתקבלים חזרה בקרב אנשי הבאקו וה"אנטרפרייז" ממשיכה במסעותיה.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
פטריק סטוארט קפטן ז'אן-לוק פיקארד
ג'ונתן פרייקס קומנדר ויליאם רייקר
ברנט ספיינר לוטננט קומנדר דאטה
לוואר ברטון לוטננט קומנדר ג'ורדי לאפורג'
מייקל דורן לוטננט קומנדר וורף
גייטס מק'פאדן קומנדר (דוקטור) בוורלי קראשר
מרינה סירטיס קומנדר (יועצת) דיאנה טרוי
דונה מרפי אניז'
פ. מוריי אברהם אדהר רואפו
אנטוני זרבה אדמירל מתיו דוהרטי

תקציב ורווחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט, שנעשה בתקציב של 58 מיליון דולר, הכניס מעל 70 מיליון בארצות הברית ויותר מ-112 מיליון דולר ברחבי העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Star Trek: Insurrection - IMDb, נבדק ב-2020-11-28