מרשה קרוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרשה קרוס
Marcia Cross
לידה 25 במרץ 1962 (בת 62)
מרלבורו, מסצ'וסטס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרשה קרוסאנגלית: Marcia Cross, נולדה ב-25 במרץ 1962) היא שחקנית טלוויזיה וקולנוע אמריקאית הידועה בעיקר בתפקידה כברי ואן די קאמפ בסדרה "עקרות בית נואשות".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוס נולדה במרלבורו שבמסצ'וסטס כאמצעית מבין שלוש בנות במשפחה קתולית, אמה מורה ואביה מנהל אישי, סיימה את לימודיה בבית הספר ג'וליארד בניו יורק וכן לימודי פסיכולוגיה באוניברסיטת אנטוניץ' בלוס אנג'לס.

התפקיד הראשון שלה היה באופרת הסבון "The Edge of Night". מאוחר יותר היא שיחקה גם באופרות הסבון "נוטס לנדינג" ו"לחיות את החיים". מ-1992 במשך שש שנים, השתתפה בסדרת הדרמה "מלרוז פלייס", בתפקיד קימברלי שואו. לאחר מכן נטלה הפסקה ממשחק לטובת לימודים. בשנת 1996 שיחקה בסרט הטלוויזיה של ABC "כל מה שהיא אי פעם רצתה" בתור אישה צעירה הנואשת לילד אך אינה יכולה להסתכן בהריון בגלל התרופות שעליה ליטול כדי לשלוט בהפרעה הדו-קוטבית שלה.

בין השנים 19972005 שיחקה במספר סדרות בתפקידי אורח, בהן "CSI", "אלי מקביל", "מלך השכונה" ו"סיינפלד" כרופאת עור שסיינפלד יוצא עימה. ב-2005 שיחקה במשך כשנה בסדרה "אוורווד" ועזבה לטובת התפקיד של ברי ואן די קאמפ ב"עקרות בית נואשות", על תפקיד זה הייתה מועמדת לפרס אמי ולשלושה פרסי גלובוס הזהב. ב-2018 השתתפה בסדרת הרשת "Youth & Consequences", אשר שודרה ביוטיוב פרימיום.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוס הייתה בת זוגו של השחקן ריצ'רד ג'ורדן שהיה מבוגר ממנה ב-25 שנה. בשנת 1993 נפטר ג'ורדן מגידול במוח. בשנת 2006 התחתנה עם המתווך טום מהוני.

זמן קצר לאחר חתונתם עברה הפריה חוץ גופית ובפברואר 2007, זמן קצר לפני יום הולדתה ה-45 ילדה תאומות.

ביוני 2019 חשפה קרוס כי היא נאבקה בסרטן פי-הטבעת וכרגע הגידול נמצא בנסיגה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.