נקודת מפנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נקודת מפנה
The Turning Point
כרזת נקודת מפנה
כרזת נקודת מפנה
כרזת נקודת מפנה
בימוי הרברט רוס
הופק בידי ארתור לורנץ, הרברט רטס, נורמה קיי
תסריט ארתור לורנץ
עריכה ויליאם ריינולדס
שחקנים ראשיים שירלי מקלין
אן בנקרופט
לזלי בראון
מיכאיל ברישניקוב
טום סקריט
מוזיקה פרדריק שופן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט סרטיס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
הקרנת בכורה 14 בנובמבר 1977
משך הקרנה 119 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 33,600,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו turningpoint
פרסים מועמדות ל-11 פרסי אוסקר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נקודת מפנהאנגלית: The Turning Point) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1977 בבימויו של הרברט רוס, עם שירלי מקלין, אן בנקרופט, לזלי בראון ומיכאיל ברישניקוב בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס באופן חפשי על חייהן של הבלרינות איזבל מירוו בראון (אנ') אותה מגלמת שירלי מקלין, ונורה קיי(אנ'). לזלי בראון היא בתה של איזבל מירוו בראון.

הסרט היה מועמד ל-11 פרסי אוסקר אך לא זכה אפילו באחד. בזה הוא משתווה לסרט הצבע ארגמן, שזכה אף הוא באותו מספר מועמדויות.

מועמד לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר (שילי מקלין ואן בנקרופט), פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר (מיכאיל ברישניקוב), פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר (לזלי בראון) וכן פרסי אוסקר על הבימוי, העריכה, התסריט, הסאונד, העיצוב האמנות, הסרט הטוב ביותר והצילום.

הסרט זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - דרמה.

לשם הסרט יש כפל לשון - אדם העומד בנקודת מפנה בחייו וגם רקדנים הרוקדים על קצות אצבעותיהם ב נעלי פוינט. בסרט משובצים קטעי בלט רבים של מלחינים שונים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דידי רודג'רס (שירלי מקלין) הייתה רקדנית ראשית בלהקת בלט בניו יורק. כאשר נכנסה להיריון מרקדן הלהקה וויין (טום סקריט) הם החליטו לעזוב את הלהקה לאוקלהומה סיטי שם הקימו בית ספר לבלט וגידלו שתי בנות ובן.

אמה ג'קלין (אן בנקרופט) נשארה בלהקה ומונתה לפרימה בלרינה במקומה. כעת היא נמצאת בסוף הקריירה המוצלחת שלה. הלהקה מבקרת באוקלהומה סיטי וזו הזדמנות לדידי להיפגש עם חברי הלהקה ולהעלות זכרונות.

בתה הבכורה של דידי, אמיליה (לזלי בראון) שואפת אף היא להיות רקדנית בלט. דידי מקבלת אפשרות לצרף את אמיליה להשתלמות בלהקה בניו יורק ומצטרפת אליה לשם כדי לעודד אותה כי היא ביישנית ומופנמת.

אמיליה מתאהבת ביורי (מיכאיל ברישניקוב), רקדן רוסי רודף נשים. הוא מנצל את תמימותה ומכניס אותה למיטתו לאחר שהם רוקדים ביחד. אמיליה מאושרת, אבל כשהיא רואה אותו מפלרטט עם רקדנית אחרת היא נכנסת למשבר.

דידי ואמה נפגשות ומחליפות ביניהן האשמות. דידי מאשימה את אמה כי עודדה אותה להיכנס להריון מווין כדי שתעזוב את הלהקה והיא תתפוס את מקומה. הריב ביניהן הופך ממילולי לפיזי עד שהן מתעשתות ונופלות ומתחבקות.

לבסוף אמיליה משלימה עם יורי והם מופיעים בפה דה דה כשאמה ודידי צופות בהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]