סאדל קריק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Saddle Creek
נתונים כלליים
מייסדים רוב ננסל ומייק מוגיס
תקופת הפעילות 1993–הווה (כ־31 שנים)
מיקום המטה אומהה עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.saddle-creek.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאדל קריק (Saddle Creek) היא חברת תקליטים עצמאית הממוקמת באומהה, נברסקה, ארצות הברית. החברה הוקמה על ידי רוב ננסל ומייק מוגיס בשנת 1993 בשם Lumberjack Records. החברה נקראת על שמה של דרך סאדל קריק, רחוב החוצה את צדה המזרחי של העיר אומהה (בדומה לאולפני אבי רוד ששמם נגזר משם הרחוב בו הם נמצאים), בו החלה סצנה שבין חבריה נמנים קונור אוברסט (אז אמן סולו, היום חבר בלהקה ברייט אייז), טים כשר (אז חבר בלהקה סלואודאון וירג'יניה, היום חבר בלהקות קרסיב והגוד לייף), ועוד. יחדיו, הם היו ידועים בצורה לא רשמית כ"קריקרס" ("Creekers"). סאדל קריק הופיעה לראשונה על עלון שהזמין את קוראיו "לבלות ערב עם סאדל קריק" (לאחר מכן שימש המשפט ככותרת ה-DVD של הלייבל). בשנת 1998 ג'סטין אוברסט, אחיו של קונור אוברסט, תפס את מקומו של מייק מוגיס, כאשר מוגיס עבר לעסוק יותר ויותר בהקלטת והפקת אלבומים.

סאדל קריק ממשיכה להיות חברת התקליטים המובילה בסגנון המוזיקלי שנקרא "צלילי אומהה", המאופיין בנגיעות של מוזיקת הקאנטרי. הגדרה זו הולכת ומאבדת מדיוקה, כתוצאה מהשתלבותם של צלילים אלקטרוניים, כגון אלו של הלהקות הפיינט וברוקן ספינדלס החתומות בחברה. הצליל האקלקטי של חברת התקליטים מוסבר במקצת על ידי ההיסטוריה שלה; רבים מחבריה המקוריים למדו יחדיו באותו בית הספר.

"לייבל אח" של סאדל קריק הוא הלייבל טים לאב, שהוקם על ידי קונור אוברסט בשנת 2004.

בשנת 2002 צירפה חברת התקליטים לשורותיה את להקה ריילו קיילי, שמקורה לא באומהה אלא בלוס אנג'לס. על אף שלבסוף הלהקה עזבה את החברה ועברה לחברת תקליטים עצמאית משל עצמה. עוד אמנים מחוץ לנברסקה אשר חתומים בחברה הם אריק בקמן (צפון קרולינה), ג'ורג'י ג'יימס (וושינגטון), טו גאלאנטס (סן פרנסיסקו) ולאחרונה טוקיו פוליס קלאב (קנדה).

בשנת 2005 יצא הסרט התיעודי "לבלות ערב עם סאדל קריק", המתעד את עשר השנים הראשונות של החברה. הסרט מכיל ראיונות מורחבים עם הלהקות החתומות בחברה, קטעי ארכיון ותיעוד של הופעות חיות נדירות.

ב-8 ביוני 2007, החברה פתחה מקום התכנסות משלה בשם "סלואודאון" (על שם הלהקה סלואודאון וירג'יניה), אשר ממוקם במרכז העיר אומהה, נברסקה, ארצות הברית.

להקת החתומות בלייבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברות בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סאדל קריק בוויקישיתוף