סולומון ג'וזף סולומון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סולומון ג'וזף סולומון
Solomon Joseph Solomon
דיוקנו, 1895 לערך
דיוקנו, 1895 לערך
לידה 16 בספטמבר 1860
לונדון, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 27 ביולי 1927 (בגיל 66)
בירצ'ינגטון על הים, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • האקדמיה לאמנות יפה, מינכן
  • בית הספר לאמנות יפה ע"ש הת'רלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור, ציור פורטרטים, אמנות חזותית, Jewish visual art עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע על ידי אלכסנדר קבנל עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Ella Montagu (6 ביולי 1897ערך בלתי־ידוע) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Iris Rachel Solomon עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
"שמשון ודלילה", 1887, מהנודעים שבציוריו (גלריית ווקר, ליברפול)

סולומון ג'וזף סולומוןאנגלית: Solomon Joseph Solomon; ‏16 בספטמבר 186027 ביולי 1927) היה צייר יהודי-בריטי, התמחה בציור דיוקנאות ומעמדים דרמטיים מן המיתולוגיה והתנ"ך והיה אחד מחלוצי ההסוואה במלחמת העולם הראשונה.

תולדות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בלונדון למשפחה יהודית. אחותו היא הציירת לילי דליסה ג'וזף ואחיינו היה המחזאי מוס הארט, אחות נוספת, שושנה, נישאה להרברט בנטוויץ' והיא אמה של תלמה ילין. למד במגוון בתי ספר לאמנות בהם האקדמיה המלכותית לאמנויות בלונדון ובית הספר הלאומי הגבוה לאמנויות היפות בפריז. ב-1881 הציג לראשונה בגלריית האקדמיה המלכותית. ב-1896 היה לעמית האקדמיה המלכותית וכעשר שנים מאוחר יותר נבחר לחבר מלא בה, אחד היהודים הבודדים שהגיעו למעמד זה.

סגנונו של סולומון הושפע ממורו, אלכסנדר קבנל ומן הצייר לורנס אלמה-טדמה. דיוקנאותיו והמעמדים הדרמטיים הגדולים שצייר ניחנו בחיות, ריאליזם וצבעים עזים.

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה התגייס סולומון כטוראי לכוחות ההגנה על המולדת. באותה עת פיתח רעיונות לגבי הסוואה צבאית, העבירם לקצינים בכירים ופרסמם בעיתונות. בדצמבר 1915 הזמין אותו הגנרל הרברט פלומר להצטרף לקווי החזית בצרפת ורעיונותיו התקבלו. ב-31 בדצמבר הנחה דאגלס הייג, מפקד הכוחות הבריטים בחזית המערבית במלחמת העולם הראשונה להעניק לסולומון דרגת ייצוג של לוטננט קולונל על מנת שיוכל לפקד על יחידת הסוואה. משימתו הראשונה הייתה הסוואת עמדות תצפית חודרות כעצים, יחד עם הצייר הצרפתי לוסיאן-ויקטור גירונד דה סבולה (Lucien-Victor Guirand de Scévola). במרץ 1916 קיבל מעמד של יועץ טכני, במסגרת זו תכנן וביצע רשתות הסוואה והציע שינויים בקווי המתאר של כלי הרכב וקסדות החיילים. במאי אותה שנה נקרא חזרה לאנגליה על מנת לתכנן את הסוואת הטנק. בשנת 1920 פרסם את ספרו "הסוואה אסטרטגית" (Strategic Camouflage).

בתו איריס נישאה ליואן מונטגיו.

מ-1904 ועד מותו ב-1927 כיהן כנשיא מועדון המכבים הציוני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]