פורטל:משחקי וידאו ומחשב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

משחק מחשב הוא תוכנה המהווה משחק, ומקיימת אינטראקציה מתמדת עם השחקן. משחק מחשב הוא סוג של משחק וידאו, המופעל על-גבי מחשב אישי, ולא על קונסולת משחקים. משחק זה נשלט באמצעות ממשק קלט כגון מקלדת ועכבר. עם התפתחותו של מסך מגע הפכו גם טלפונים חכמים ומחשבי לוח לפלטפורמות למשחקי מחשב.

מריויפנית: マリオ, באנגלית: Mario), או בשמו המקורי ג'אמפ מן (ジャンプマン, Jump Man) הוא דמות משחקי וידאו פופולרית מבית חברת נינטנדו היפנית. מריו מככב ברבים ממשחקיה המצליחים ביותר של נינטנדו ומשמש לה קמע. למרות הצלחת משחקיו, עד כה הופיע מריו רק בקונסולות נינטנדו, מלבד כמה מקרים חריגים.

מריו הוא שרברב נמוך קומה, לבוש חולצה אדומה תחת סרבל כחול, כפפות לבנות וכובע אדום בעל האות "M". בעל מבטא איטלקי ורבות משתמש בביטויים כגון "מאמא מיה!". אחיו הצעיר, שתכופות מככב לצידו, הוא לואיג'י. אף על פי ששני האחים נקראים לעיתים קרובות "האחים מריו" (בסרט משנת 1993 הם נקראים 'מריו מריו' ו'לואיג'י מריו') על פי חברת נינטנדו הם חסרי שם משפחה. מריו ולואיג'י חיים ב"ממלכת הפטריה" (The Mushroom Kingdom), אם כי בסדרת הטלוויזיה, הסרט ומדריך המשחק Super Mario 64, הם מתגוררים בברוקלין. מקור השם מריו הוא במפתח עסקים ונדל"ן אמריקאי בשם "מריו סגל".

מספר דמויות שהופיעו לראשונה במשחקי מריו עברו לככב לאחר מכן במשחקים משלהן, כמו וואריו (כפילו הרשע של מריו) ויושי (דינוזאור העוזר למריו בהרפתקאותיו השונות).

רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:

מצאו ערכים לשיפור בנושא משחקי וידאו: לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוט

בלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)

מהו פורטל? – רשימת כל קטגוריות המשנה והערכים: 1, 2