פיטר טאצ'ל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיטר טאצ'ל
Peter Tatchell
לידה 25 בינואר 1952 (בן 72)
מלבורן, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים מלבורן, ברמונדזי עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • אוניברסיטת צפון לונדון
  • Mount Waverley Secondary College עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה מפלגת הלייבור עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית אתאיזם עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • חילוני השנה (2012)
  • מדליית אלברט (2016) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.petertatchell.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטר גארי טאצ'לאנגלית: Peter Gary Tatchell, נולד ב-25 בינואר 1952) הוא פעיל זכויות אדם ופוליטיקאי בריטי אשר נודע במיוחד עבור פעילותו למען זכויות להט"ב. בשנות ה-80 היה פעיל במפלגת הלייבור ובהעשור הראשון של המאה ה-21 היה חבר במפלגת הירוקים של אנגליה וויילס. מאז שנת 2013 הוא עובד במשרה מלאה בראשות קרן הקרויה על שמו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאצ'ל נולד במלבורן, אוסטרליה. אביו היה חרט ואמו עבדה בבית חרושת. הוריו התגרשו כשהיה בן ארבע ואמו נישאה בשנית זמן קצר לאחר מכן. כתוצאה מבעיות כלכליות במשפחה, הוא נאלץ לעזוב את בית הספר בגיל 16 בשנת 1968. בזמנים אלו החל להתעניין בפעילויות הרפתקניות כגון גלישה וטיפוס הרים. פעילותו החברתית החלה בזמן לימודיו במכללה, כאשר היה פעיל בארגון הסטודנטים ולמען זכויות האבוריג'ינים. בשנת 1968 החל להיות פעיל כנגד מלחמת וייטנאם. בשנת 1969 החל בפעילות למעל זכויות להט"ב.

בשנת 1971 עבר טאצ'ל ללונדון שבממלכה המאוחדת, על מנת להימנע מגיוס לצבא האוסטרלי. בשנת 1972 עזר לארגן את מצעד הגאווה הראשון במדינה. באותן השנים החל לעסוק גם בעיתונאות. בשנת 1978 הצטרף למפלגת הלייבור. בתחילה המפלגה לא קיבלה את רצונו להתמודד בבחירות לפרלמנט, אך הוא מונה לבסוף לפרלמנט כיורשו של חבר פרלמנט שפרש, ובנקודה זו המפלגה קיבלה אותו. בתקופה זו טאצ'ל לא הכחיש או אישר את נטייתו המינית. בבחירות שנערכו בשנת 1983 טאצ'ל הותקף ברחוב, הוא קיבל מכתבי שטנה, רוססו כתובות גרפיטי כנגדו, דירתו הושחתה ואף אוים בחייו לאחר שקליע חי הושם בתא הדואר שלו. הוא לבסוף נוצח על ידי מועמד מהמפלגה הליברלית. בעשור זה החל לכתוב ספרים וכתב גם על נושאים חברתיים כגון איידס, פירוז מנשק גרעיני וכו'. בשנת 2000 עזב את מפלגת הלייבור ובשנת 2004 הצטרף למפלגת הירוקים של אנגליה וויילס. בשנת 2007 היה מועמד בבחירות לפרלמנט.

קמפיינים ציבוריים שבהם לקח חלק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיטר טאצ'ל בוויקישיתוף