פלוקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלוקס
פלוקס
פלוקס
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז"
הופעה ראשונה הפרק "Broken Bow: Part 1" – פרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2001
הופעה אחרונה הפרק "These Are the Voyages...‎" – פרק סיום הסדרה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2005
מספר הופעות 98 פרקים
גילום הדמות ג'ון בילינגסלי
מידע
גזע דנובולני
מין זכר
מקצוע רופא
שיוך צי הכוכבים
אזרחות פדרציית הכוכבים המאוחדת
דמויות קשורות
משפחה שלוש נשים
שתי בנות
שלושה בנים

פלוקסאנגלית: Phlox) הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", המופיע ב"מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" ומשרת כקצין הרפואה הראשי על ספינת החלל "אנטרפרייז". את דמותו מגלם השחקן האמריקאי ג'ון בילינגסלי.

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלוקס הוא יליד כוכב הלכת "דנוביולה" (Denobula) אשר הגיע לכדור הארץ במסגרת תוכנית חילופי מינים רפואית, כאשר נקרא לשרת על סיפון ספינת החלל אנטרפרייז. במסגרת תוכנית החילופים, הוא מתקשר באופן קבוע עם מקבילו האנושי שעל "דנוביולה טריקסה" (Denobula Triaxa), ד"ר לוקאס (לאחר התקפה של הקסינדי על כדור הארץ, לוקאס הוחזר מדנוביולה והועבר אל מתקן לאחסון קריוגני על כדור הארץ הידוע בשם "תחנה קרה 12").

בהתאם למסורת הדנוביולאנית, לפלוקס יש שלוש נשים, שלכל אחת מהן יש עוד שני בעלים נוספים אחרים. רק אחת מנשותיו, פיזאל, נראתה במהלך הסדרה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז". לפלוקס חמישה ילדים משלוש נשותיו: 2 בנות, שכמוהו - עוסקות בתחום הרפואה, ועוד שלושה בנים (אחד מהם הוא אמן; עם השניים האחרים הוא איננו בקשר).

דמותו של פלוקס מוצגת כבעלת ראש פתוח כלפי מינים אחרים ותרבויות זרות, אפילו כלפי האנטריאנים, גזע אשר בעבר היה במצב מלחמה עם הדנוביולנים. הוא מאוד כן בכל הקשור לעניינים רומנטיים ומיניים, ולעיתים קרובות גורם למבוכה בקרב שאר אנשי הצוות; לפעמים הוא ממלא את התפקיד השדכן. יש לו עניין בתרופות טבעיות, והמרפאה שלו מכילה גן חיות של בעלי חיים מכוכבים שונים, חלקם כמזון לבעלי חיים אחרים, המשמשים כמקור לתרופות.

פלוקס הוא סקרן עם חוש הומור מעוות, ויש לו חיבה למטעמי מטבח כדור הארץ, ובפרט אוכל סיני (מרק טיפות ביצה במיוחד). הוא גם מתעניין בדת: פעם הוא התפלל עם קבוצה של נזירים שביקרו על סיפון האנטרפרייז, בילה שבוע עם נזירים במנזר טיבטי, השתתף במיסה בבזיליקת פטרוס הקדוש ברומא, וכן נצפה בטקס הטל-שנאר במתחם הוולקנים בסוסליטו.

היכולות הפיזיות של פלוקס נחשפות בהדרגה לאורך זמן. נראה כי הוא זקוק למעט מאוד שעות שינה ביום; במקום זאת הוא נכנס לתרדמת חורף אחת לשנה, למשך שישה ימים. לפלוקס יש שליטה רבה על שרירי הפנים שלו, כך שהוא מסוגל לפתוח את הפה שלו רחב יותר מאשר בני אדם, כפי שמודגם מדי פעם באמצעות חיוך בלתי אפשרי (למשל בפרקים: "Broken Bow",‏ "These Are the Voyages...‎"). כאשר הוא חש מאוים, לפלוקס יש את היכולת לנפח את ראשו כמו שעושים דגים נפוחיתיים, על מנת להפחיד את התוקפים (הפרק "Home").

לפלוקס הוזרקו ננו-גשושים של הבורג, בפרק "Regeneration" על ידי זכר טרקליאני אשר הוטמע אל תוך הבורג. הטרקליאני היה על סיפון ספינת משא, כאשר זו הותקפה על ידי חיילי הבורג אשר עזבו את ספינת החלל הכדורית שלהם, אשר נורתה מעל הקוטב הצפוני על ידי האנטרפרייז-E, אשר חזרה אחורה בזמן, לתקופה שקדמה אל השימוש הראשון אי פעם שהאנושות עשתה במנוע עיוות ועקב כך יצרה מגע ראשון עם הוולקנים (כ-90 שנה לפני האירועים המתוארים בסדרה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז"; ראו "מסע בין כוכבים: המפגש"). בשל מערכת החיסון החזקה שלו, תהליך הטמעתו היה איטי, והותיר לו די זמן על מנת לנטרל את התהליך על ידי הריגת הננו-גשושים עם רמות גבוהות של קרינת אומיקרון. השיטה תהיה קטלנית עבור בני-אדם, או לכל גזע אחר שאיננו דנוביולאני.

יקום המראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקום המראה, ד"ר פלוקס היא לא דמות מרתקת, שלווה וידידותית, כפי שהיא ביקום "הנורמלי". פלוקס של יקום המראה לובש מדי עור שחורים, בניגוד לבגדים האזרחיים שלובש עמיתו. הוא דומה למדען הנאצי יוזף מנגלה בכך שבהיעדרו המוחלט של המוסר, הוא באופן שגרתי מבצע ניסויים בבעלי חיים או ביצורים חיים, בצורה נוראית, במרפאה שלו, שדומה ל"חדר אימים".

כאשר האנטרפרייז נהרסת על ידי הת'וליאנים, פלוקס וניצולים נוספים עוברים אל הדיפאיינט (NCC-1764), תחת פיקודו של קומנדר ג'ונתן ארצ'ר. בסופו של דבר, ט'פול וסובל מצליחים לשכנע את פלוקס להצטרף למרד נגד האימפריה הארצנית, ולנסות ולחבל בספינת, אולם הוא נעצר על ידי גרסת היקום המקביל של צ'ארלס טאקר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]