פרברי הגיהנום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרברי הגיהנום
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה סיטקום, קומדיה
יוצרים אמילי קפנק
בימוי Michael Fresco עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'יין לוי
ג'רמי סיסטו
שריל היינס
קרלי חייקין
פארקר יאנג
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 57
הפקה
מפיק אמילי קפנק עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'רד פייבר עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור ABC
רשת שידור בישראל yes Drama HD
תקופת שידור מקורית 28 בספטמבר 201112 במאי 2014
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרברי הגיהנוםאנגלית: Suburgatory) היא קומדיית מצבים ששודרה בערוץ ABC. הסדרה נוצרה על ידי אמילי קפנק ועלתה לשידור ב-28 בספטמבר 2011. בישראל, הסדרה משודרת בערוץ yes Drama HD. ב-9 במאי 2014 הסדרה בוטלה אחרי 3 עונות.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12228 בספטמבר 201116 במאי 2012
22217 באוקטובר 201217 באפריל 2013
31315 בינואר 201414 במאי 2014

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר ג'ורג' אלטמן, אב חד הורי העושה את כל המאמצים כדי לגדל על הצד הטוב ביותר את בתו טסה בת ה-16, לאחר שהוא מגלה קופסת קונדומים בארון שלה הוא מחליט שהגיע הזמן לעזוב את מנהטן ולעבור לגור בסביבה בריאה ומוגנת יותר עבור בתו: בפרוורים. לטסה, נערה חובבת קולנוע איכותי ומוזיקת אינדי, שאת כל חייה העבירה בעיר הגדולה-זה נשמע כמו גיהנום ובחוסר אונים היא נגררת אחרי אביה ושם היא מגלה שמאחורי הבתים היפים והמדשאות המושלמות מסביב לביתם החדש אנשי המקום הם צבועים, תימהוניים ומרושעים, לאחר ההכרות עם הסביבה העוינת בעלת המראה הפסטורלי גורמת לג'ורג' לתהות אם הוא לא העביר את חייו אל סביבה טובה יותר עבורו ועבור בתו ורק בעזרת מספר אנשים מקומיים לומדים האב וביתו איך לנווט בין הקשיים של חיי הפרוורים.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ורג' אלטמן (ג'רמי סיסטו): אדריכל ואב חד הורי מניו יורק העובר לגור בפרבר על מנת להבטיח חיים טובים ורגועים יותר עבור בתו טסה, נהיה הבן זוג של דאלאס בסוף העונה הראשונה אחרי שהתגרשה מסטיבן (אחרי שחיזרה אחריו לאורך העונה), נפרד ממנה בתחילת העונה השלישית, בפרקים האחרונים של הסדרה הוא ודאלאס מתעמתים רבות בנושא, מאחר והסדרה בוטלה לפני סיומה לא יודעים איך היחסים ביניהם היו אמורים להיגמר.
  • טסה אלטמן (ג'יין לוי): בתו של ג'ורג' המתקשה להסתגל אל סביבתה החדשה בפרברים, יוצאת עם ריאן שיי בעונה השנייה, נפרדת ממנו בתחילת העונה השלישית, בסוף הסדרה, בסצנה האחרונה, הם מתנשקים, אך מאחר והסדרה בוטלה לפני סיומה לא יודעים איך זה התקדם משם.
  • ליסה שיי (אלי גרנט): שכנתה וחברתה הטובה ביותר של טסה, היא אינה מקובלת בבית ספרה ומובכת לעיתים קרובות על ידי משפחתה המוזרה, יוצאת עם מאליק רוב הסדרה.
  • דליה רוייס (קרלי חייקין): נערה עשירה, מפונקת וחומרנית, היא פופולרית בבית ספר אך האויבת הגדולה של טסה, בעונה השלישית הבת של נוח מגלה לטסה שדליה לסבית.
  • מר וולף (רקס לי): יועץ בית הספר בו טסה לומדת, תמיד נמצא במצב רוח טוב, יוצא מהארון בתחילת הסדרה.
  • נוח וורנר (אלן טודיק): חברו הטוב ביותר של ג'ורג', רופא שיניים בעל קסם אישי ובעיות עצבים, עירוני לשעבר העוזר לג'ורג' להסתגל אל תרבות הפרברים שאיננו רגיל אליה.
  • שילה שיי (אנה גאסטייר): שכנתם הרעשנית וההמונית של ג'ורג' וטסה, אשה שתלטנית המנסה להכניע את הסובבים אליה על פי רצונותיה.
  • דאלאס רוייס (שריל היינס): אמא של דליה וידידתו של ג'ורג', אישה מטופחת המשקיעה את רוב זמנה בחיצוניותה ועברה מספר ניתוחים פלסטיים, היא מנסה פעמים רבות ללא הצלחה להתחיל עם ג'ורג' ורומזת לו שהיא מעוניינת שהם יהיו יותר מידידים, דבר שקורה בסוף העונה הראשונה אחרי שהיא מתגרשת מסטיבן, ובהמשך נפרדים בתחילת העונה השלישית, מנהלת החל מאמצע העונה השנייה חנות לכלי נוי מזכוכית.
  • ריאן שיי (פארקר יאנג): אחיה של ליסה (רק מצד אביה כי נולד בפונדקאות), הנוהג לבייש אותה פעמים רבות, הוא שחקן פוטבול מוצלח אך טיפש, ניהל מערכת יחסים קצרה עם טסה בתחילת הסדרה, בהמשך הוא וטסה מתחילים להיות זוג לאורך רוב העונה השנייה, נפרדים בתחילת העונה השלישית מאחר והוא הולך לשחק פוטבול בפלורידה, וחוזרים להיות ביחד בסצנה האחרונה של הפרק האחרון,בעונה השנייה ליסה מגלה שריאן נולד בפונדקאות.
  • פרד שיי (כריס פרנל):בעלה של שילה ואביהם של ליסה וריאן, נכנע לאשתו בכל דבר.
  • מאליק לה-פריק (מאסטרו הארל): התלמיד השחור היחיד בכל בית הספר, יוצא עם ליסה לאורך רוב הסדרה, בעל התנהגות מוזרה למדי, הוא וליסה מתחתנים לקראת סוף הסדרה.
  • סטיבן רוייס (ג'יי מוהר): אביה של דליה ובעלה לשעבר של דאלאס, דמות מרכזית רק בעונה הראשונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרברי הגיהנום בוויקישיתוף