פריסילה פוינטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פריסילה פוינטר
Priscilla Pointer
לידה 18 במאי 1924 (בת 99)
ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1954 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק שחקנית
בן או בת זוג
  • רוברט סיימונדס (19812007)
  • ג'ולס אירווינג (19471979) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים איימי אירווינג, קייטי אירווינג, דייוויד אירווינג עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פריסילה מארי פוינטראנגלית: Priscilla Pointer;‏ נולדה ב-18 במאי 1924) היא שחקנית אמריקאית המשחקת בתיאטרון, בסרטים ובסדרות טלוויזיה. היא החלה את הקריירה שלה בתיאטרון, כולל הפקות בברודוויי. מאוחר יותר עברה פוינטר להוליווד על מנת לשחק בסרטים ובטלוויזיה. היא אימה של המועמדת לפרס האקדמיה איימי אירווינג, מה שהופך אותה גם לחותנת לשעבר של יוצרי הסרטים סטיבן ספילברג וברונו ברטו ולחותנת של יוצר הסרטים הדוקומנטריים קנת בווסר ג'וניור.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוינטר נולדה בעיר ניו יורק. אימה, אוגוסטה לאונורה (לבית דייוויס), הייתה אמנית ומאיירת, ואביה, קנת' קית פוינטר, היה אמן. אחד מסביה של אימה, יעקב ברט כהן, היה ממשפחה יהודית שחיה בארצות הברית מאז המאה ה-18.

פוינטר הייתה נשואה לבמאי הקולנוע ג'ולס אירווינג (אנ'), לשעבר המנהל האמנותי של מרכז לינקולן, מ-1947 ועד מותו ב-1979. ב-1980 היא התחתנה עם השחקן הבמאי והמפיק רוברט סימונדס, שהיה המפיק השותף של ג'ולס אירווינג במרכז לינקולן. היא הופיעה מספר פעמים בהפקות במה לצד סימונדס, והם נשארו נשואים עד מותו ב-2007.

פוינטר היא אימם של הבמאי דייוויד אירווינג (אנ') ושל השחקנית איימי אירווינג.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוינטר הופיעה בסרטים רבים, כולל "קארי" (1976), שבו היא שיחקה על המסך בתפקיד אימה של ביתה בחיים האמיתיים איימי אירווינג, "שדה הבצל" (1979), Mommie Dearest ‏(1981), "Twilight Zone: The Movie" ‏(1983), "קטיפה כחולה" של דייוויד לינץ' (1986), "סיוט ברחוב אלם 3: לוחמי החלומות" (1987), ו-"Inferno" ‏(Desert Heat) ‏(1999). בנוסף לסרט "קארי", שיחקה פוינטר על המסך בתפקיד אימה של ביתה איימי פעמיים נוספות: ב-"Honeysuckle Rose" ‏(1980) וב-"Carried Away" ‏(1996).

פוינטר הופיעה בשלושה סרטים בבימויו של בנה, דייוויד אירווינג: "עוץ לי גוץ לי" (1987, גרסה מוזיקלית, שבו כיכבה גם הבת שלה), "Good-Bye Cruel World" ו-".C. H. U. D. II: Bud the C. H. U. D".

ההופעה הראשונה של פוינטר בטלוויזיה הייתה בסדרה "איפה הלב הוא" בתפקיד "אדריאן האריס רייני" (1973-72). היו לה הופעות אורח רבות בטלוויזיה, לרבות בסדרות: "אדם-12", "פרקליטי אל איי", "צוות לעניין", "לשפוט את איימי", "תיקי רוקפורד" ו-"פשע מן העבר".

במהלך שנות ה-80 שיחקה פוינטר באופרת הסבון "דאלאס" בתפקיד רבקה ברנס וונטוורת', אימם של קליף בארנס, פאמלה בארנס יואינג וקת'רין וונטוורת'.

סרטים וסדרות בהן שיחקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]