צ'ארלס טאקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'ארלס "טריפ" טאקר השלישי
צ'ארלס "טריפ" טאקר השלישי
צ'ארלס "טריפ" טאקר השלישי
צ'ארלס "טריפ" טאקר השלישי
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז"
הופעה ראשונה הפרק "Broken Bow: Part 1" - פרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2001.
הופעה אחרונה הפרק "These Are the Voyages..." - פרק סיום הסדרה של "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", 2005.
מספר הופעות 98 פרקים
גילום הדמות קונור טריניר עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקום לידה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע מהנדס
שיוך צי הכוכבים
אזרחות United Earth עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים פלורידה קיז עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'ארלס "טריפ" טאקר השלישיאנגלית: Charles "Trip" Tucker III; מכונה בקיצור: "טריפ" – Trip - קיצור של "Triple") הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", שמופיע בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" מזיכיון "מסע בין כוכבים". את דמותו מגלם השחקן האמריקאי קונור טריניר.

טאקר היה המהנדס הראשי של האנטרפרייז, וגם לזמן קצר שימש כמהנדס ראשי על סיפון ספינת האחות שלה - קולומביה.

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאקר נפגש לראשונה עם ג'ונתן ארצ'ר כעשור לפני ההשקה של ספינת החלל אנטרפרייז, כאשר השניים עבדו יחד על אב טיפוס מוקדם של ספינת חלל "עיוות 2", בה מותקן מנוע עיוות 2 שעוצב על ידי אביו של ארצ'ר, הנרי ארצ'ר.

על אף היותו מהנדס בקיא, טאקר יכול להיות לעיתים "לא הגיוני", עובדה שכבר בשלב מוקדם גרמה לחיכוך בינו לבין קצינת המדע הוולקנית ט'פול. במהלך השנה הראשונה למשימתה של האנטרפרייז, טאקר מוצא את עצמו מתמודד עם מצבים שאף מהנדס צי הכוכבים לפניו לא התמודד, והוא הופך לדמות מרכזית בשבירת מהירות השיא (דאז) שאליו הגיעה הספינה – מהירות העולה על עיוות 5. כמו כן, טאקר צריך להתמודד עם הכבוד המפוקפק ביותר - כשהוא הופך להיות הגבר האנושי הראשון שנכנס להיריון.

לאורך השנים, היו לטאקר מספר קשרים רומנטיים מזדמנים, כולל אחד עם נסיכה אקזוטית זרה בפרק "Precious Cargo". כאשר קראו תיגר על יחסים אלה, הוא השיב: "הייתי ג'נטלמן מושלם." מבחינה סטטיסטית, הוא הדמות המקסימה ביותר על סיפון האנטרפרייז, והוא זכה להיות הגבר, הזכר, האנושי הראשון בתולדות "מסע בין כוכבים" אי פעם שהיה בהיריון. למרות שהיה לו רומנים מזדמנים מרובים, שנמשכו למשך אורכו של פרק אחד, האהבה האמיתית שלו היא ט'פול.

בפרק הראשון של עונה 3, כדור הארץ מותקף על ידי גזע חייזרים בשם זינדי. ההתקפה נעשתה על ידי אב טיפוס של נשק להשמדה המונית שהכה בפלורידה וגרם למותם של 7 מיליון בני אדם, כולל אחותו של טאקר. טאקר נשאר מצוקת רגשית, ואיננו מצליח לישון מבלי לחוות סיוטים מלאי חיים. לבקשתו של ד"ר פלוקס, טאקר מסכים לעבור טיפולי נוירו-לחץ וולקנים עם ט'פול. למרות שהטיפולים דורשים קשר מאוד אינטימי בין השניים, לא היו סימנים, בתחילה, למשהו מעבר ליחסים מקצועיים המתפתחים בין שני הקצינים. קצינים אחרים (במיוחד טרוויס) החלו לחשוד, אולם טאקר הכחיש את החשדות שלהם מכל וכל.

בשלב קריטי במהלך משימת הזינדי, טאקר סבל מפגיעה קטלנית, והדרך היחידה להציל את חייו הייתה ליצור שיבוט שלו, כדי לקצור ממנו תאי מוח נחוצים. השיבוט, המכונה "סים", התבגר במהלך מספר ימים בודדים, והוא מצא חן בעייני רבים מאנשי הצוות, ט'פול במיוחד, שאף נישקה אותו לאחר שהוא התוודה בפניה כי הוא נמשך אליה, אך הוסיפה שהיא לא בטוחה אם הרגשות האלו הן שלו או של טאקר. על אף התנגדותו של סים, קפטן ארצ'ר הורה עליו לעבור את ההליך הרפואי הנחוץ כדי לחלץ את התאים הדרושים להצלת חייו של טאקר, למרות שהדבר היה קטלני לסים.

ככל שמשימת הזינדי התקדמה, טאקר מצא את עצמו קרוב יותר ויותר אל ט'פול, והשניים הפכו לאוהבים בקצרה, אירוע שמאוחר יותר ט'פול דחתה והתייחסה אליו כניסוי, למרות שהסיבה האמיתית הייתה תופעת לוואי של התמכרותה לסם הטרליום-D, שהשפיע על השיפוט הרגשי שלה. מאוחר יותר, עם זאת, השניים מצאו את עצמם ממשיכים במערכת היחסים, אך בצורה חשאית במקצת.

טאקר הבין שהוא מאוהב בט'פול במהלך טיול משותף בוולקן, לאחר משימת הזינדי, שבמהלכו היא החליטה להינשא לוולקן בשם קוס, לו שודכה. למרות שאמה של ט'פול עודדה את טאקר לבטא את רגשותיו כלפי הבת שלה, הוא בחר שלא לעשות זאת. מאוחר יותר, לאחר שט'פול ביטלה את נישואיה, טאקר שקל להיות מעורב איתה שוב במערכת יחסים; עם זאת, ט'פול אמרה לו שהיא לא מעוניינת בהחייאת מערכת היחסים שלהם. בפרק "Observer Effect", ט'פול הביעה דאגה רבה לטאקר, דבר המעיד על כך שרגשותיה כלפיו נותרו חזקים, למרות טענותיה כי ההפך הוא הנכון.

בשנת 2154, במהלך משימה למנוע מכלי טיס בלתי מאויש רומולאני מלפתוח במלחמה, טאקר מבין כי למשיכתו אל ט'פול יש השפעה שלילית על יכולתו לבצע את עבודתו. לאחר המשימה, הוא מגיש בקשה, שנענית בחיוב, להעברה לשרת בספינת חלל עיוות 5 חדשה, הקולומביה, תחת פיקודה של קפטן אריקה הרננדז. תוך מספר ימים מאז הצבתו לספינת חלל זו, הוגשו מספר בקשות להעברה מאנשי הצוות ההנדסי של הקולומביה. במהלך תקופה זו, טאקר החל לחוות חלומות בהקיץ הקשורים בט'פול, מבלי להבין כי היא, שלא במתכוון, מתקשרת איתו באמצעות יכולת נפשית חדשה שגילתה לאחרונה, שהייתה לא נעולה כאשר השניים ביצעו מיזוג מוחות. בפרק "Bound" נחשף כי טאקר וט'פול איכשהו נקשרו נפשית כאשר הם עשו אהבה בשנה הקודמת, למרות שקשר הזה כנראה לא יגשים את עצמו מייד.

במהלך אירועי הפרק "Divergence", טאקר מוצב מחדש באופן זמני על האנטרפרייז, על מנת לאפשר תיקונים לאחר היתקלות עם הקלינגונים. לאחר מכן הוא מגיש בקשה לחזור למשרה מלאה על האנטרפרייז, בקשה שניתן להניח שאושרה. זמן לא רב לאחר מכן, טאקר וט'פול מחדשים את יחסיהם.

טאקר שימש כמהנדס הראשי של האנטרפרייז במשך עשור שלם, והיה מוכן לעבור ולשרת באחת מחלליות העיוות החדשות, המסוגלות להגיע למהירות של עיוות 7, לאחר הוצאה משירות של האנטרפרייז בשנת 2161, במקביל לחתימה על אמנת הפדרציה. בפרק סיום הסדרה "These Are the Voyages..." מתגלה כי טאקר וט'פול סיימו את מערכת היחסים הרומנטית שלהם בשלב כלשהו לאחר אירועי "Terra Prime", מסיבות שטרם נחשפו. למרות זאת, השניים נשארו קרובים, וטאקר מרגיע את ט'פול, באומרו כי השבתתה של האנטרפרייז והצבתם מחדש על ספינות חלל שונות לא תהיה כל השפעה על החברות ביניהם.

בפרק האחרון של הסדרה, כאשר עמיתיו לשעבר של קומנדר שרן מצליחים להתחקות אחר האנטרפרייז ועולים על סיפונה, הם דורשים מקפטן ארצ'ר שייקח אותם אל שרן, אבל הקפטן מסרב. החייזרים עומדים להרוג את ארצ'ר, כך שטאקר, חושב במהירות, אומר להם שהוא ייקח אותם אל שרן. כאשר ארצ'ר מוחא על כך, החייזרים מכים אותו. טאקר מוביל את החייזרים למה שנראה כמו ארון חומרים בלתי מזיק - והוא אומר להם שזה פשוט תחנת תקשורת, והוא הולך לבקש משרן שיבוא אליהם. טאקר אומר להם שהוא רק צריך לחבר לכמה דברים, אבל כשהוא מחבר זוג הצינורות יחד, התפוצצות מסיבית מתרחשת. החייזרים נהרגים במקום, וטאקר נפצע באורח אנוש. בראיון ביולי 2005, ריק ברמן גילה כי אילו הסדרה הייתה מחודשת, וממשיכה לעונה חמישית, טאקר היה שורד; הוא וט'פול היו חוזרים להיות שוב ביחד.[1]

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2153 טאקר איבד את אחותו, אליזבת, בהתקפת הזינדי על פני כדור הארץ, אשר השמידה את עיר הולדתו - פנמה סיטי, פלורידה. בפרק העונה הראשונה "Fusion", נחשף כי יש לו גם אח, שמעולם לא ראה אותו. הוריו שרדו את המתקפה, ומאוחר יותר עברו למיסיסיפי; הם הוזמנו להשתתף בטקס החתימה של הסכם פדרציית הכוכבים המאוחדת בשנת 2161, וקיימו את הבטחתם להשתתף, גם לאחר מותו של טאקר. ט'פול ביקשה את ההזדמנות לפגוש אותם באירוע זה, אך לא ידוע אם היא עשתה כן. מעט ידוע על הוריו של טריפ, פרט לכך שארצ'ר תיאר אותם כ"אקסצנטריים".

לפחות לשלושה צאצאים יש קשר - במישרין או בעקיפין - אל טאקר:

  • בשנת 2151, טאקר, בטעות, נכנס להיריון על ידי נקבת זיריליאן, אולם העובר הועבר לזיריליאני אחר עוד בטרם הלידה. הצאצא לא היה קשור גנטית לטאקר, שכן ברביית זיריליאנים נעשה שימוש בגנים של האם בלבד. לא קיים מידע נוסף אודות צאצא זה. ("Unexpected")
  • בציר זמן חלופי, המתואר בפרק "", בשלב מסוים, בעקבות אירוע ששולח את האנטרפרייז בחזרה לשנת 2037, טאקר וט'פול מתחתנים, ויש להם בן - לוריאן - אשר גורלו, לאחר שיקום ציר הזמן, טרם נתגלה.
  • בשנת 2155, בפרק "Demons", טאקר מגלה שיש לו בת, בת שישה חודשים, כאשר האמא היא, ככל הנראה, ט'פול. בהמשך, מתגלה כי הבת שובטה באמצעות ה-DNA של טאקר ושל ט'פול, אשר נגנב מהאנטרפרייז על ידי מסתנן העובד עבור "Terra Prime". תהליך השיבוט לא התבצע כשורה, והתינוקת - אשר ט'פול בחרה עבורה בשם "אליזבת" על שם אחותו המנוחה של טאקר - מתה זמן קצר לאחר שנמצאה. מותה של התינוקת הותיר את טאקר הרוס מבחינה רגשית, כאשר ט'פול - בעצמה מרוקנת רגשית - מנסה לנחם אותו.

טאקר בקיא במשחק הלוח העתיק "גו", ולמעשה - יש לו לוח גו בחדר המגורים שלו (והוא אף נראה משחק במשחק זה, בפרק "Cogenitor").

צירי זמן חלופיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בציר זמן חלופי הנראה בפרק "Twilight", טאקר הוא קפטן האנטרפרייז בעקבות נבצרותו של ג'ונתן ארצ'ר והתפטרותה של ט'פול מצי הכוכבים. הוא נהרג כאשר גשר הפיקוד של האנטרפרייז נהרס זמן קצר לפני שארצ'ר מאפס את ציר הזמן.

כאמור לעיל, הפרק "" מתרחש בציר זמן חלופי, בו לוריאן הוא בנם של ט'פול וטאקר. מעט מאוד מתגלה אודות טאקר-החלופי; הוא נפטר לפני זמן רב (הסיבה כנראה הייתה טרגית, אבל לא צוינה בפרק), נכון למועד פגישתו של לוריאן עם האנטרפרייז שעליו טאקר האחר.

יקום המראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקום המראה, טאקר הוא המהנדס הראשי של האנטרפרייז, אבל פניו הושחתו עקב חשיפה לקרינת רנטגן דלתא כבדה, הנובעת מהמנועים של הספינה. לגרסה זו של טאקר יש מערכת יחסים מינית עם גרסת המראה של ט'פול, שעבר ניצלה את מערכת היחסים הזו על מנת לנסות ולחבל באנטרפרייז; היא השתמשה במיזוג מוחות על מנת לשתול מחשבה פוסט-היפנוטית במוחו של טאקר. נרמז כי זו לא הייתה הפעם הראשונה שהיא השתמשה בו בדרך זו. לאחר מכן, טאקר עובר עינויים ב-"תא הייסורים", אך מכחיש בתוקף כל אשמה, וטוען שהוא תמיד היה נאמן לאימפריית הארצנים ולארצ'ר. בסופו של דבר, ארצ'ר אומר לריד לשבור טאקר לפני שחרורו מהתא, למרבה הפלצות של טאקר. מאוחר יותר הוא מתעמת עם ט'פול ואומר לה שבילה ארבע שעות בתא. גרסה זו של טאקר, יחד עם אנשי צוות רבים של האנטרפרייז, נוסע אל ה"דיפאיינט" (NCC-1764) - ספינת חלל מדגם קונסטיטיושן אשר התגלתה ביקום המראה - ומנסה לתקן אותה על מנת שארצ'ר יוכל להסתייע בה להשתלט על אימפריית הארצנים. טאקר מסכל בהצלחת מזימה של פלוקסיקום המראה) לחבל במערכות מרכזיות על סיפון הדיפאיינט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'ארלס טאקר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]