קולין וינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קולין ווינג)
קולין וינג
קולין ווינג, כפי שהופיעה על עטיפה חלופית לחוברת Totally Awesome Hulk #11 מאוקטובר 2016. אמנות מאת סטפני האנס.
קולין ווינג, כפי שהופיעה על עטיפה חלופית לחוברת Totally Awesome Hulk #11 מאוקטובר 2016. אמנות מאת סטפני האנס.
סוג גיבורת-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Marvel Premiere #19
(נובמבר 1974)
יוצרים דאג מנץ', לארי האמה, ניל אדמס
גילום הדמות ג'סיקה הנוויק ("איירון פיסט", "דפנדרס", "לוק קייג'")
מידע
כינויים קרול ספיד, סמוראית, בת הדרקון
סטטוס פעיל
כוחות תמרון אנרגיית צ'י לכדי העצמת כוח פיזי, עמידות מוגברת ויכולת ריפוי מואצת, מיומנת באמנויות לחימה, סיוף, בילוש ותורת הסמוראי
חברה לשעבר בקבוצה גיבורים להשכרה, בנות הדרקון/נייטווינג שיקום בע"מ, היד, הציפורן, שותפה של מיסטי נייט, איירון פיסט ולוק קייג'
דמויות קשורות
משפחה קנג'י אוזווה (סב, מת)
אוסמה (דוד)
אזומי אוזווה (אם, מתה)
לי וינג (אב)

קולין וינגאנגלית: Colleen Wing) היא דמות בדיונית של גיבורת-על המופיעה בחוברות הקומיקס איירון פיסט ולוק קייג' ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Marvel Premiere #19 מנובמבר 1974 ונוצרה על ידי הכותב דאג מנץ' והמאיירים לארי האמה וניל אדמס.

קולין וינג היא נצר לשושלת סמוראים, דאימיו ולוחמים מצד אמה, שנהרגה בהתנקשות כשהייתה קולין קטנה. קולין גדלה עם סבה בהרי צפון הונשו, והוא חינך ואימן אותה לפי ערכי תורות הסמוראים במקביל לעבודתו כסוכן בשירות החשאי של יפן. סבה נרצח בידי כוחותיו של אדון פשע מקומי, וקולין מצאה את דרכה לניו יורק והחלה להתגורר עם אביה, פרופסור ללימודי המזרח באוניברסיטת קולומביה. בשהותה בניו יורק נקלעה קולין לקרב יריות, ממנו ניצלה בידי הבלשית מיסטי נייט. הן נעשו לידידות טובות, ולאחר החלפת זרועה של מיסטי בזרוע ביונית, פתחו יחדיו סוכנות חקירות פרטית. בשל יכולותיהן בקרב ומוצאה האסייתי של וינג, כונו הצמד "בנות הדרקון" בידי נחש הפלדה. וינג היא לוחמת וסייפת מיומנת, שמשתמשת בקטאנה עתיקה שירשה מאמה.

בהמשך, אביה שלח אותה להיפגש עם לוחם מקון-לון המכונה איירון פיסט, לאחר שנזיר מסתורי הודיע לו על בואו. קולין התיידדה עם איירון פיסט וסייעה לו במלחמה בפשע ובנבלים שונים, בהם קונסטריקטור וסייברטות'. כאשר מאסטר חאן ואנגר הצורח השתלטו על וינג ואילצו אותה להילחם באיירון פיסט, הוא השפיע על מוחה באמצעות אנרגיית הצ'י שלו, והעניק לה את הידע באמנויות-הלחימה של קון-לון נוסף ליכולת תמרון צ'י. וינג ונייט נעשו לבעלות ברית של איירון פיסט ולוק קייג', סייעו להם בקרבות שונים, ונראה כי לקייג' ו-וינג עניין רומנטי זה בזה. בהמשך נעשו וינג ומיסטי למנהיגות קבוצת גיבורים להשכרה החדשה, ששימשה כאוכפת חוק רישום העל-אנושיים לזמן מה. הקבוצה התפרקה בעקבות ריב בין וינג למיסטי, שנפרדו לדרכיהן השונות. קולין כיכבה בסדרת סולו כחלק מאירועי "ארץ הצל", במהלכה דרדוויל מבקש ממנה להוביל גלגול מחודש של קבוצת "הציפורן", שלוחת לוחמות של ארגון היד שהונהגה בעבר בידי אמה. מאוחר יותר נאלצה קולין להילחם בחברות הציפורן, והתאחדה עם מיסטי.

את דמותה של קולין וינג בסדרות הלייב אקשן "איירון פיסט", "דפנדרס" ו"לוק קייג'" מגלמת השחקנית ג'סיקה הנוויק. היא מוצגת כבעלים של דוג'ו המגייס תלמידים לארגון "היד", שנעשית למושא אהבתו של איירון פיסט ומפנה עורף לארגון כשהיא מגלה את כוונותיהם האמיתיות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]