קונילינגוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אישה מבצעת קונילינגוס באישה אחרת

קונילינגוסלטינית: Cunnilingus, מילולית: ליקוק הפות) הוא אקט של מין אוראלי הכולל ליקוק של הפות. הדגדגן הוא האיבר הרגיש ביותר באיבר המין הנשי, וגירוי שלו יכול להביא אישה לאורגזמה. הקונלינגוס משמש לעיתים כמשחק מקדים לפני חדירה או כאקט מיני בפני עצמו. מחלות מין עשויות לעבור באמצעות אקט זה, אבל סיכויי ההדבקה, במיוחד של נגיף הHIV, נמוכים באופן משמעותי מקיום חדירה.

בתרבויות רבות קונילינגוס נחשב טאבו, אך מעטות המדינות שאוסרות קיום אקט זה. קיימות תרבויות בהן ביצוע קונילינגוס על ידי גבר נחשבת לפחיתות כבוד עבור הגבר ולפגיעה בגבריותו. בתרבויות מסוימות, לדוגמה בדת הדאואיזם, קונילינגוס נחשב אקט בעל ערך רוחני רב, ואף כמאריך חיים. בתפישה הדאואיסטית פליטה של זרע ושל נוזלים וגינאלים מובילה לדעיכה בצ'י, אך הן על ידי שמירת הזרע ונתינת נוזלים וגינאלים לבליעה מובילים לשימור הצ'י ואף להצמחתו, עבור שני הצדדים.

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המילה קוניליגוס היא הלחם בסיסים של המילים הלטיניות קונוס (לטינית: cunnus) שמשמעותה הלטינית היא פות, ולינגוֹ (לטינית: lingō) שמשמעותה הלטינית היא ליקוק. ישנם מגוון ביטויי סלנג ולשון נקייה המתארים אקט זה בשפות השונות, בעברית נהוג הביטוי "לרדת".

פרקטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונילינגוס יכול לכלול גירוי מספר אזורים באזור הפות, לדוגמה ליקוק שפתי הפות, הדגדגן וגם חדירה לנרתיק באמצעות הלשון. מחקרים הראו שגירוי דגדגני חיוני להשגת אורגזמה אצל רוב הנשים, ומחקרה של שייר הייט הראה כי קל יחסית לרוב הנשים להגיע לאורגזמה באמצעות קונילינגוס, ככל הנראה בגלל הגירוי הדגדגני הישיר.[1]

בחלוקת תפקידי המין לאקטיביות ופסיביות הצד המבצע את הקונלינגוס לרוב נחשב הצד האקטיבי, בעוד הצד עליו מתבצע האקט נקרא הפסיבי. דבר החורג מהיחס הרגיל למושגים אלה, מכיוון שבמין וגינאלי ומין אנאלי הצד האקטיבי החודר הוא הצד לו מובטחת אורגזמה, בעוד באקט מיני זה דווקא נדיר שהצד האקטיבי חווה אורגזמה בלי גירוי נוסף.

קונילינגוס ובתולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקרים הראו שבקרב הטרוסקסואלים קונילינגוס נתפס לרוב כמשחק מקדים, ולא כאקט מיני בפני עצמו[2], ולא רואים בו כאקט הפוגע בבתולים, ולכן הוא נפוץ בקרב בני נוער הטרוסקסואלים בגילאים צעירים יותר מחדירה. לעומת זאת, סקרים הראו שלסביות רבות רואות בקונילינגוס אקט מיני בפני עצמו, ולכן גם כאקט הפוגע בבתולים.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קונילינגוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Shere Hite, The Hite Report: A Nationwide Study of Female Sexuality, Seven Stories Press, 2003-11-04, ISBN 978-1-58322-569-1. (באנגלית)
  2. ^ 1 2 Laura Carpenter, Virginity Lost: An Intimate Portrait of First Sexual Experiences, NYU Press, 2005-11, ISBN 978-0-8147-1653-3. (באנגלית)