קורטני תורן-סמית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קורטני תורן-סמית
Courtney Thorne-Smith
תורן-סמית, 2013
תורן-סמית, 2013
תורן-סמית, 2013
לידה 8 בנובמבר 1967 (בת 56)
סן פרנסיסקו, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986
מקום לימודים
  • תיכון טמאלפאייס
  • Menlo-Atherton High School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Andrew Conrad (20002001) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קורטני ת'ורן-סמית'אנגלית: Courtney Thorne-Smith; נולדה ב-8 בנובמבר 1967), היא שחקנית אמריקאית. ידועה בעיקר בשל גילום דמויותיהן של אליסון פרקר בסדרת הדרמה "מלרוז פלייס", ג'ורג'יה תומאס בדרמה הקומית "אלי מקביל", שריל בקומדיית המצבים "החיים על פי ג'ים", ובתור לינדזי בסיטקום "שני גברים וחצי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, בתם של וולטר, חוקר שוק המחשבים, ולורה, תרפיסטית, ולה אחות אחת. כאשר הייתה בגן הילדים הופיעה בהצגה "שלגיה ושבעת הגמדים", אז גילתה את אהבתה למשחק. כאשר הייתה בת שבע התגרשו הוריה, והיא התגוררה עם אביה ועם אמה לסירוגין בפרוורים של סן פרנסיסקו. במקביל ללימודיה התיכוניים למדה משחק, והופיעה במחזות תיאטרון. כאשר הצטרפה לגילדת שחקני המסך האמריקנית (SAG) שינתה את שמה לקורטני תורן-סמית, כאשר היא משלבת את השם האמצעי שלה, תורן, שהוא שם נעוריה של אמה, בשם המשפחה שלה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסמוך לסיום לימודיה התיכוניים לוהקה תורן-סמית לתפקיד בסרט הקולנוע "לוקאס" (1986), קומדיית נעורים טרגית, לצדם של צ'ארלי שין, וינונה ריידר וקורי היים, אז ביטלה את תוכניתה ללמוד באוניברסיטה, ועברה להתגורר בלוס אנג'לס. באותה עת גם כיכבה בסרט הקולנוע "Welcome to 18", והשתתפה בסדרת הטלוויזיה "Fast Times". בהמשך גילמה תפקידים נוספים על המסך הקטן והמסך הגדול, בהם בקומדיות הנעורים הקולנועיות: "סאמר סקול" ו"נקמת היורמים 2: יורמים בגן עדן", שתיהן ראו אור ב-1987, ובקומדיית המצבים "המעון של משפחת הרפר" (אחד התפקידים הראשיים, לצדן של ג'וליה לואי-דרייפוס, ת'ורה ברץ' ושחקנים נוספים, ב-1988–1989). ב-1990 הופיעה תורן-סמית בשישה פרקים של הדרמה הטלוויזיונית הפופולרית "פרקליטי אל איי".[1] התפקיד שהביא לה פרסום רב היה בסדרת הדרמה "מלרוז פלייס", שם גילמה את דמותה של אליסון פרקר בשנים 1992–1997. בשנת 1997 החלה להופיע באחד התפקידים הראשיים בדרמה קומית חדשה, "אלי מקביל" של היוצר דייוויד אי קלי. תורן-סמית גילמה שם את ג'ורג'יה תומאס, עורכת דין צעירה ואשתו של בילי תומאס, אהוב הנעורים של אלי מקביל (גולמה על ידי קליסטה פלוקהארט). הסדרה זכתה לפופולריות רבה ברחבי העולם, ותורן-סמית הופיעה בשלוש העונות הראשונות. ב-2000 עזבה את הסדרה, לדבריה גם בשל הלחץ להיות רזה.[2] לאחר מכן שבה לסדרה כשחקנית אורחת. ב-1999 החלה לשמש כ"פנים" של "Almay", מותג קוסמטיקה של חברת רבלון. ב-2001 החלה לגלם את דמותה של שריל, אשתו של ג'ים, בקומדיית המצבים "החיים על פי ג'ים". כן דיבבה את אשת החתול בסרט האנימציה הקצר "Batman: New Times" ‏(2005). בשנת 2009 שיחקה בקומדיית הנעורים "מלחמת בנות הקולג'" כאמא של לוסי הייל.

ב-2007 הוציאה לאור רומן בשם "Outside In", בהוצאת Broadway Books.[3] הספר עוסק בצד הפחות זוהר של החיים ההוליוודיים.

בשנים 2010–2015 שיחקה בתור לינדזי מקלרוי (זוגתו של אלן) בסיטקום "שני גברים וחצי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2000 נישאה תורן-סמית לאהובה דאז, מדען גנטי בשם אנדרו קונרד. השניים התגרשו לאחר כחצי שנה. בינואר 2007 נישאה בשנית, הפעם לרוג'ר פישמן, ושנה לאחר מכן נולד לשניים בן בכור. תורן-סמית מתגוררת בלוס אנג'לס, מגדלת כלבים ועוסקת ביוגה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גילמה את דמותה של קימברלי דיוגן
  2. ^ כוכבת "אלי מקביל" עוזבת את הסדרה לאחר שנמאס לה מהלחץ להיות רזה באתר geocities.com
  3. ^ ISBN 9780767927505